Vaak nuttig, zelden noodzakelijk en toch kan (of wil) ik niet zonder!
Kwestie van omdenken 

On topic: kan niet echt zonder horloge al was het maar dat ik me anders iedere keer rot schrik omdat ik iets mis rond mijn pols
Ik kijk vaak op mijn horloge, slechts zelden echt om te zien hoe laat het is. Kan evengoed niet zonder zo’n ding aan de pols. De goede man zag er niet alleen redelijk intelligent uit, hij was het kennelijk ook. Wat mij betreft heeft 'ie gelijk, het is een sieraad en al helemaal als het een Sinn is @ThaPapper. Het is nu half 11 trouwens, hoe ik dat weet? Staat rechtsboven in mijn scherm. 
#metoo
Kon vroeger ook prima. Als ik geen horloge had keek ik gewoon in auto of je vroeg iemand naar de tijd.
Voor mij blijft het toch nuttig omdat ik altijd een horloge draag. Heeft toch wel zijn charme maar je zou zonder kunnen.
Hm… Ik ga dat tegen mijn vrouw zeggen: “Schat je sieraden zijn overbodig, er zijn zoveel billboards met sieraden reclames, en zoveel andere vrouwen met sierraden…”.
Ergo, ik zie een horloge als een handig sierraad, dus oneens met de stelling.
kak, waar (voor) heb ik dan al mijn geld aan uitgegeven?? 
Wel.
Ik voel me naakt zonder horloge. Ik heb een aantal vaste zaken die mee de deur uitgaan: horloge, zakmes, portemonnee en zonnebril. En in de loop der jaren ben ik kwaliteit gaan waarderen.
Imo naast trouwring het enige sieraad dat een man met fatsoen kan dragen.
Heerlijk stukje luxe en stijl om je pols waarmee je,
in tegenstelling tot trouwring, kunt afwisselen al naar gelang stemming, kleding of gelegenheid.
Handig om de pols ipv in de broekzak of jas, mooi als sieraad (met daarin een stukje techniek). Als het enkel om de functie ging hadden we het bij quatz gehouden.
Seks zonder kinderwens is ook niet noodzakelijk maar… nee wacht dat neem ik terug 
ja kan altijd zonder gaan, nodig is het niet. Al ben ik wel van mening dat er situaties zijn waarbij het ‘not done’ is om je telefoon continu te voorschijn te toveren.
De tussenstand wat opmakende, begin ik te denken dat de beste man vanavond inderdaad een redelijk intelligente blik op het dragen van een horloge heeft. 
Mijn eigen mening; op kantoor heb ik een laptop met de tijd, in de auto een prima digitale uitlezing, thuis een klok aan de wand, een tv met digitale tijdsaanduiding en voor alle andere gevallen een gsm… Die laatste maakt het trouwens tegenwoordig wel heel eenvoudig allemaal…
Ik draag met name horloges omdat ik ze mooi vind, kijk er vaak naar zonder de tijd te zien en wil regelmatig een andere (ja @HanDavinci, heel regelmatig
).
Ik kan intens genieten van de voorpret van een NA, van techniek, van een merk en van de volgende…
Dus voor mij met name een sieraad denk ik en een geweldig leuke hobby met geweldig leuke andere hobbyisten hier.
Als de man hier morgen nog is, zal ik hem dat eens vertellen. 

En je geeft hem eerst een ferme handdruk zodat hij weet dat het menens is.
Dit heb ik ook. Ik red me wel zonder horloge om de pols, maar ik wil het niet.
Een klok aan de wand, die heb ik dan weer niet.

Precies dit 
Waarschijnlijk dan ook not done om continu op je horloge te kijken 
misschien is dat ook wel zo.
Voor m’n gevoel is het soms toch wel anders om de een of andere reden.
Het kan minder opvallend