Wel of geen horloge tijdens bruiloft

Zoals ik al eens eerder aangaf:

5 likes

Een Gillet is niets, het is een gilet. In ABN een vest.

4 likes

De bruidegom zette mij op het verkeerde been

1 like

dus als ik het nu goed lees, moet je dus juist wel een horloge om tijdens je huwelijks dag.

(ik geloof niet dat iemand dat voor iemand anders kan gaan beslissen wel of geen horloge om.)

Lachen, een dure Rolex om op je bruiloft, die ze je vervolgens 5 jaar later afpakt bij de scheiding. :clown_face::lying_face::face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Vanaf 1 januari j.l. trouw je in principe op huwelijkse voorwaarden. Dus als hij zijn eigen Rolex mee het huwelijk in neemt. blijft het zijn horloge (zijn ook nog eens “lijfsieraden” die sowieso persoonlijk)

Gemeenschap van goederen blijft mogelijk, en in onderhandelingen kan alles. Wil jij je auto houden, ik je Rolex. Vooral onderhandelingen over toekomstig pensioen en zo zojn lachen bij vechrscheidingen, of een claim op de nalatenschap van de schoonouders.

die je Samen, tijdens het huwelijk gekocht hebt.

zeker weten?? :roll_eyes:

Nee hoor, gemeenschap van goederen in de klassieke zins des woords, betekent dat je al je bezittingen op één hoop gooit. Toekomstige én huidige. Zoals @marijn aangeeft is het nu ‘opt in’ in plaats van ‘opt out’. :wink:

1 like

Nee hoor, volledig blijft mogelijk, alleen zoals je toen speciaal huwelijkse voorwaarden speciaal moet vragen is het nu andersom.

1 like

Daarom is het nu dus zo, dat je automatisch op huwelijkse voorwaarden trouwt als je niks regelt verder.

1 like

Verstandig. Er is altijd wel een rijke romanticus die niet goed op zit te letten en door zijn roze bril de kleine lettertjes niet leest… :joy:

Er bestaan zonder twijfel ook hele rijke dames die wachten op een man zoals jij.

1 like

https://huwelijksevoorwaarden-nl.nl/wetswijziging-huwelijkse-voorwaarden-2018.php

Ik hoop het wel. Anders komt die 5513 er nooit. :joy:

3 likes

Een mooie dresser is prima!

het hoort echt niet, ik had er wel een om trouwens, speciaal voor het trouwen gekocht. En omdat het tenslotte een belangrijke hobby voor me is.

Mijn belangrijke hobby is karpervissen. Dus dat wordt nog wat op mijn huwelijk.

4 likes