Beste leden,
In hoeverre is het mogelijk om korting te krijgen/vragen bij aanschaf van een horloge? Ik hoor/lees hier best wel wat verschillende berichten over. En als het mogelijk is wat isbdan reeel?
Beste leden,
In hoeverre is het mogelijk om korting te krijgen/vragen bij aanschaf van een horloge? Ik hoor/lees hier best wel wat verschillende berichten over. En als het mogelijk is wat isbdan reeel?
Mijn ervaring is dat het zeer zeker mogelijk is. Hoeveel ligt aan of je bij een AD of grijs koopt en over wat voor een horloge het betreft.
Staat je natuurlijk vrij om korting te vragen. Of je het krijgt is een tweede en van een aantal dingen afhankelijk.
Kortom kijk even op Chrono en dergelijke sites voor de prijs. Waarschijnlijk betaal je dan iets meer bij je lokale AD.
Ik kreeg zonder al te veel moeilijkheden zo al 10% van de prijs af van mijn Oris bij een juwelier. Was een nieuwe, ongedragen. Dit was nadat ik eigenlijk al zoān beetje gezegd had dat ik hem zou meenemen. Misschien als je wat twijfelachtig doet, dat je nog wat meer korting kan krijgen.
Laatst voor een Breitling gekeken en er werd meteen, zonder te vragen, al 15% korting aangeboden door de AD.
Er zit in de regel ongeveer 30% marge op een horloge, afhankelijk van de gewildheid van een model of andere factoren kan de juwelier marge inleveren om jou iets te verkopen. Het beste is aantoonbaar hebben dat iemand anders het horloge goedkoper aanbiedt, en daag ze dan maar uit om daar nog onder te duiken. En als de lucht er uit is kun je altijd nog om gratis goodies vragen.
Waar haal jij die cijfers vandaan?
Op die manier krijg je een beetje korting, genoeg om je toch net over te halen.
Je moet er binnenstappen met een attitude van āik neem hem mee als ik ook blij word van de prijs. Anders leg je hem maar mooi terug in de vitrine naast zijn broertjesā.
Die 30% lijkt mij niet onaannemelijk.
Aan wat voor marge denk jij? Meer / minder?
Marge scheelt heel erg per merk. Maar 30% is op veel merken haalbaar. Merken als Omega en Rolex niet, omdat ze ook op vraagprijs verkocht worden. Omega is nog wel 10-15 te doen volgens mij, maar Rolex eigenlijk weinig.
Sowieso vragen. Als ze een model hebben liggen is het bijna altijd mogelijk. 10% tot 20% lijkt dan haalbaar.
Uitgezonderd de ābijzondereā modellen.
Das jammer⦠ik ben aan het kijken/sparen voor een Rolex subā¦
Aanzienlijk meer.
30% marge op een horloge lijkt me nog meevallen. In verf/stoffering is 40-45% een beetje de regel. In de kleding 2 tot 3x over de kop.
Bananen , daar wordt ook veel aan verdiend
Mooi, dan kom ik volgende keer bij jou shoppen
Mijn ervaring is dat er afhankelijk van merk zoān 40-60% marge zit op horloges. Hoeveel jij als consument uiteindelijk krijgt is een ander verhaal.
Volgens mij is het ook wel afhankelijk van waar je gaat shoppen. Bij de Swatch group store in store punten ( Tissot, Hamilton,Longines,Rado,Certina en nog een paar ) kan je vergeten om voor een korting te gaan, dat is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring.
Ik denk dat je āgrosso modoā gelijk hebt. Al verschillende keren heb ik gelezen en gehoord dat de brutomarge van een officiĆ«le Rolex dealer rond de 38 % hangt. Daar moet dan nog alles van betaald worden aan kostenā¦
Toen ik in 2013 bij S&C een nieuwe Datejust kocht, kreeg ik na best wel wat pingelen een korting van nog net geen 10%. Ik deed het daar met plezier voor en geniet iedere dag van het klokje. Dat is mijn ervaring met korting bij de Rolex AD.
Edit: daarna nog enige horloges āgebruiktā gekocht en bij z.g. āgrijzeā dealer. Daar liggen de marges anders en valt er soms meer te regelen