Ik zit eraan te denken een bepaald stuk uit mijn ‘collectie’ te verkopen. Nou loopt deze op zich goed en houdt goed de tijd maar het verzetten zelf gaat ietwat stroef. Service historie is verder onbekend.
Is het verstandiger om 'm eerst voor een beurt weg te doen naar (bijv) Wesselink & Vreeker of kan ik dit beter aan de koper laten en de prijs iets lager inzetten?
Of is dit zo iets waarbij de ene zegt met en de andere zonder en we er nog niet uitkomen?
Lijkt me voor een groot deel liggen aan de waarde van het horloge. Ik heb alleen geleerd dat een niet-geserviced horloge je toch €500 kan kosten (Revisie +schoonmaak Valjoux 7750), dus een servicebeurt kan wel als meerwaarde worden gezien (als de koper deze kosten ook herkend)
Wel zo netjes transparant te blijven, indien hij mogelijk service nodig heeft zou ik dit of in de prijs verrekenen en dit aangeven of in optimale staat voor een passende prijs met aantoonbare service in de verkoop doen. Zelf wil je ook geen oor worden aangenaaid in je enthousiasme iets moois en goeds te kopen en er snel achter te komen dat het mis is.
Oh ik zou er sowieso altijd bij vermelden als iets wel of niet goed is of als de service historie onbekend is. Inderdaad wel zo netjes maar niet echt de vraag.
Ik zou em niet servicen als ie gewoon goed loopt en het eventueel meenemen in de prijs als wijzer verzetten wel wat te stroef gaat.
Daarbij heb ik ook wel interesse in je GMT
Als je het moet laten doen kan het volgens mij bijna nooit uit om het voor een verkoop te doen. Een geserviced horloge is meer waard, maar maar zelden zo veel als een service kost.
Je kan het verkopen inclusief een service budget van bvb. €500. Of minder als je dat anders inschat. Dan kan de koper kiezen, met of zonder dat budget en daarna zijn plan trekken. Dan handel je integer en laat de koper de keuze.
Je zou ook kunnen overwegen hem even na te laten kijken bij de horlogemaker, die kan vast snel inschatten hoe of wat er aan de hand is en wat eventuele reparatiebehoefte is met een kostenindicatie.