Wel of geen servicebeurt voor verkoop?

Ik zit eraan te denken een bepaald stuk uit mijn ‘collectie’ te verkopen. Nou loopt deze op zich goed en houdt goed de tijd maar het verzetten zelf gaat ietwat stroef. Service historie is verder onbekend.

Is het verstandiger om 'm eerst voor een beurt weg te doen naar (bijv) Wesselink & Vreeker of kan ik dit beter aan de koper laten en de prijs iets lager inzetten?

Of is dit zo iets waarbij de ene zegt met en de andere zonder en we er nog niet uitkomen? :smile:

Polletje dan maar?

  • met service verkopen
  • zonder service verkopen
  • Boeiend, zeg nou maar gewoon wat je weg doet!!!

0 stemmers

2 likes

Als je je GMT ongeserviced verkoopt bied ik je wel 6k, want ja kom op ik moet ook die service betalen.

2 likes

Daar gaat de 16570 :joy:

1 like

Die is niet afgekloven genoeg voor jou :wink:

4 likes

Lijkt me voor een groot deel liggen aan de waarde van het horloge. Ik heb alleen geleerd dat een niet-geserviced horloge je toch €500 kan kosten (Revisie +schoonmaak Valjoux 7750), dus een servicebeurt kan wel als meerwaarde worden gezien (als de koper deze kosten ook herkend)

2 likes

Doe nou niet, straks denkt @Jur dat dit een verkapte verkoop topic is :zipper_mouth_face: :upside_down_face:

1 like

Wel zo netjes transparant te blijven, indien hij mogelijk service nodig heeft zou ik dit of in de prijs verrekenen en dit aangeven of in optimale staat voor een passende prijs met aantoonbare service in de verkoop doen. Zelf wil je ook geen oor worden aangenaaid in je enthousiasme iets moois en goeds te kopen en er snel achter te komen dat het mis is.

4 likes

Oh ik zou er sowieso altijd bij vermelden als iets wel of niet goed is of als de service historie onbekend is. Inderdaad wel zo netjes maar niet echt de vraag.

2 likes

Ik zou em niet servicen als ie gewoon goed loopt en het eventueel meenemen in de prijs als wijzer verzetten wel wat te stroef gaat.
Daarbij heb ik ook wel interesse in je GMT :smiley:

1 like

Ik heb zelf een beetje het idee dat een boel mensen dat niet zo zien…

2 likes

Als je het moet laten doen kan het volgens mij bijna nooit uit om het voor een verkoop te doen. Een geserviced horloge is meer waard, maar maar zelden zo veel als een service kost.

1 like

Nou die Petit Prince kun je wel aan me kwijt voor 2,3k. Moet het ding ook nog een dure service geven hoor.

1 like

Waarom zou je geld uitgeven aan iets dat je gaat verkopen? Amateur.

Gewoon inzetten voor de hoofdprijs en als ze het de service als argument aanvoeren doe je er 300 vanaf. Win-maddafakking-win.

8 likes

Je kan het verkopen inclusief een service budget van bvb. €500. Of minder als je dat anders inschat. Dan kan de koper kiezen, met of zonder dat budget en daarna zijn plan trekken. Dan handel je integer en laat de koper de keuze.

4 likes

Je zou ook kunnen overwegen hem even na te laten kijken bij de horlogemaker, die kan vast snel inschatten hoe of wat er aan de hand is en wat eventuele reparatiebehoefte is met een kostenindicatie.

1 like

Haha ik zou niet durven, maar on topic:

Als je hem serviced ben je uiteindelijk sowieso duurder uit want ik betwijfel dat je na een verse service die kosten terug ziet na de verkoop.

Als koper maakt service me zelf ook weinig uit. Laat t dan liever doen bij de horlogemaker waar ik zelf altijd kom.

3 likes

Wat doet een service op zo’n G-Shock eigenlijk?

7 likes

Is die SBGW231 al aan service toe?

6 likes

Zit een ETA in man, 3 tientjes op de hoek en weer door.

Mijn idee eigenlijk ook :smile:

Inderdaad ook mijn initiële idee

Kan inderdaad ook nog…

Denk dat een boel dit wel hebben ja.

Zo een 100 euro gewoon nieuwe kopen dus

3 likes

Precies de reden waarom de autohandel voor het merendeel onbetrouwbaar is.

2 likes