In dit geval merk je zelf al iets op dat aandacht nodig heeft. Ikzelf zou hier transparant over zijn. ‘Buy the seller’ zeggen we wel eens, wees dan ook de seller waar je zelf zaken mee zou willen doen.
Maar in het algemeen, als jij zelf ook niet vind dat er iets mis mee is, dan zou ik niet over servicebeurt beginnen en gewoon keihard verpatsen
Mensen betalen nooit 100% van je service bedrag terug, dus dan maar beetje korting en ze zoeken het maar uit .
Je hoeft ook niet op service te wachten of het risico ervan (horloge maker die iets verkloot, kosten onderdelen etc).
Gelukkig is de horlogehandel altijd boven water
Ga maar eens een jaar met regelmaat horloges kopen en verkopen. Je wordt door iedereen voorover gebogen als je niet oplet. Trek de steunkousen maar op en een schepje dr’bie.
Als mensen zeggen dat een horloge geserviced is geloof ik het alsnog niet zonder bewijs van de betreffende horlogemaker, dus ik koop ook liever ongeserviced en laat het dan zelf doen.
Bij Lucardi zeiden ze minimaal 800 euro
De vintage manier: caseback eraf, spuitje WD-40 erin en weer dichtdraaien. Kun je hem ook nog eens verkopen als ‘net service gehad’.
Het is een beetje als je huis verkopen met een nieuwe keuken erin. Je verkoopt waarschijnlijk sneller, maar ziet je geld niet volledig terug.
Dit. En dan nog is lang niet elke horlogemaker even nauwkeurig of goed. Ik wil die keuze zelf maken.
Ik vind een aantoonbare recente service wel prettig. Scheelt het risico op dure of onverkrijgbare onderdelen. En je loopt niet de kans dat je al bent uitgekeken op je horloge voor het terug is van service.
Dit risico wentel ik zelf graag af op de koper.
Precies. En dankzij dat soort verkopers zeg ik als koper:
Daarom verkoop ik horloges met aantoonbare service, of als ongeserviced
Met vintage heb je gewoon het risico dat een uurwerk tijden werk, lastige zoektocht aan onderdelen nodig heeft. Als ik een horloge wil verkopen, wil ik er niet nog effort in investeren. Dat doe ik wanneer ik een nieuw horloge heb waar ik ‘verliefd’ op ben wel.
Ik zou zeggen, zonder service beurt verkopen, maar wel eerlijk zijn in je beschrijving. Dan kan de koper zelf een inschatting maken van de servicekosten en daar rekening mee houden in de geboden prijs.
Twee redenen; ten eerste kan het goed zijn dat de koper een voorkeur heeft voor een bepaalde horlogemaker, en ten tweede heb je eventueel een discussie rondom garantie als er bij de servicebeurt toch iets niet helemaal goed blijkt te zijn gegaan.
Mét service verkopen. Het stikt in het blauwe deel al van de rommel. Iemand moet daar maar eens verandering in brengen. Aan u de schone taak!
Dit is zowat het slechtste advies dat je kan geven
Werkt even, maar heel de boel loopt na een tijd vast, houd vuil bij en zorgt voor enorme slijt op de onderdelen. Balansveer kan je nadien ook in de vuilbak kieperen
Ik zou kijken naar de waarde van het uurwerk (als je moet uitbesteden), ga je de meerkost van de service er uit halen of niet?
Als je ze zelf kan servicen, zou ik het sowieso doen
Dat je hier een serieuze reactie op geeft.
Klopt daarom is een zogenaamd uitgevoerde servicebeurt zonder bewijs wat mij betreft ook niet meewegend.
Als ik in sommige topics sommige mensen zie reageren, zou ik er niet van verschieten dat ze dit nog als serieuze tip gaan zien
Dan verdienen ze ook niet beter
Ik stel voor dat we om 15:00 naar de stand kijken en die volgen.