Wel of geen servicebeurt voor verkoop?

Ik ben niet zo een wereldverbeteraar :smile:

:upside_down_face:

1 like

Waarom doen we anders polletjes? Nou, vertel op. Is het de GMT?

Nou, vertel op. Is het de Explorer 2?

Ik zou hem liever kopen van je en dan zelf de service uit laten voeren. Dus zonder service verkopen.

1 like

Gaat die El Pimero voor een bodemprijsje weg omdat er een service aan zit te komen? :sunglasses:

Tot vanavond :+1:t2: :sweat_smile:

2 likes

:point_up:

Je kunt het nog laten doen en al dan niet hoger terug in de verkoop zetten. @bauhaus heeft zoiets gedaan met zijn JLC Geophysic en die is uiteindelijk dan wel vlot verkocht geraakt. Dus het is wat geluk hebben in beide gevallen dat er net iemand voor in de markt is.

Behalve als’t Rolex is, dan gewoon de volle mep vragen :wink:

2 likes

1 like

Nagekeken door een horlogemaker dat vind ik de mooiste.

2 likes

Helemaal correct @illewoare.

Toevallig was er na de servicebeurt wel direct een koper. De servicekosten heb ik er uit gehaald, maar dat kwam ook misschien omdat in de tussentijd het model uit productie ging bij JLC en dus ook de alternatieven voor een eventuele koper opeens veel minder aanwezig waren (zoals grijs nieuw kopen).

Het ging mij overigens niet om geld, maar om niet iets willen verkopen waar een koper niet blij mee zou zijn.

3 likes

Ik dacht dat een smiley in dit geval niet nodig was, maar voor de zekerheid: :wink:

2 likes

:rofl:

Haha, ja ik weet dat dit vroeger vaak gebeurde. Jammer genoeg heb ik zelf al 2 vintage uurwerken gehad waar de vorige eigenaar WD40 of vergelijkbaar spul had over gekwakt. Leek hem wel een goed plan, een stuk goedkoper dan een uurwerkmaker :man_facepalming:

Nog wel kunnen fixen, gelukkig was de wijzerplaat nog proper

Zonder service wanneer je je als ordinair handelaartje wilt profileren.

Mèt wanneer je jezelf een horloge enthousiasteling vindt, een greintje fatsoen hebt en kwaliteit belangrijk vindt, ook voor een ander.

Op marktplaats e.d. kunnen andere normen gelden.

3 likes

Nee.

Nee.

Nee.

:upside_down_face:

Sorry maar dat vind ik dus echt onzin. Als iemand er eerlijk over is in de advertentie zie ik echt geen problemen.

7 likes

100% geen problemen mee.

Wat is dat voor BS @iNeedaWatch , dat als je iets koopt je het verplicht moet servicen.

Ik koop liever een horloge met een eerlijke prijs vanwege het feit dat het onderhoud nodig heeft, dan dat ik me af moet vragen of hij geserviced is bij een horlogemaker en met afspraken waarmee ik zelf tevreden zou zijn.

Als het al geserviced is recentelijk wil ik weten door wie, wanneer, wat er gedaan is, wat voor bijzonderheden er waren, en welke garantie ik heb.

Met andere woorden, ik hou liever zelf controle over de servicebeurt.

Helemaal mee eens!

1 like

Wat een onzin. Zolang je maar transparant bent over de staat, is er niets aan de hand.

3 likes

Wel als er wat mis is wat gefixed moet. Dan het het zeker lonen hem te servicen. Alleen zou ik daar niet zoveel zin in hebben als ik hem toch al kwijt wil.