Eigenlijk heb ik niks met Smartwatch maar aangezien ik actief sport zit ik in twijfel om toch maar één aan te schaffen om deze dan enkel om te doen met sporten (fitness / hardlopen). Dus niet voor dagelijks gebruik.
Zat dan te denken aan een Garmin (nog niet helemaal uit welke).
Aangezien meeste mensen die ik ken deze voor dagelijks gebruik hebben ben ik erg in twijfel of gebruik enkel met sporten wel handig of praktisch is. Dit vooral omdat je dan natuurlijk ervoor moet zorgen dat hij klaar voor gebruik is als je (misschien onverwachts) wil gaan sporten. Ben bang dat ie vervolgens stof gaat happen na een tijdje.
Zijn er mensen die sport/smarthorloge enkel voor het sporten gebruiken en hoe bevalt dat?
Heb je wel eens dat je ineens opschrikt en totaal onverwacht blijkt te sporten dan?
Een wielrenner heeft z’n Garmin toch ook niet de hele dag bij voor als ie misschien gaat fietsen? Sportkleding de hele dag aan voor het geval je langs de sportschool gaat?
On-topic: als je, om welke reden dan ook, graag je lichaam een tijdje in de gaten wil houden en je smartwatch heeft de specifieke functies die je zoekt, snap ik best dat je die een tijdje 24/7 om je pols knoopt.
Die onzin met smartwatches die vooral een smartphone om je pols zijn, begrijp ik niet helemaal. Vervangt noch de phone, noch de watch deugdelijk
Ik had een Garmin Forerunner voor dezelfde zaken als jij. Ben nu over naar de Apple Watch, welke ik net wat beter vind qua hartslag etc. Daarnaast vind ik ook de funfactor wat leuker met de apps.
Heb m overigens (vrijwel) alleen om tijdens het sporten.
Ik heb bovengenoemde, en ben het met ondergenoemde eens, vandaar dat ik de bovengenoemde weg doe.
Die mi band is leuk, maar is het net niet. Het is meer een activity tracker dan een smart-/sportswatch overigens. Voor hardlopen kun je aantal stappen en HR zien, maar dat is het ook wel zo’n beetje. Niet echt een toevoeging wat mij betreft. Voor muziek, gps route & tempo kun je beter naar een duurder alternatief kijken, kan ik uit ervaring zeggen.
Als je toch die mi band wilt proberen laat maar weten
Ik snap je helemaal. Al zijn er inmiddels best ‘aardige’ smartwatches.
Afhankelijk van de mogelijkheden die je wilt en de sporten die je doet passen ook nog wel leuke modellen.
Hier een Garmin vivioactive 3.
Opgeladen kan ik hem zowat een week in de kast leggen. Mocht je het een keer vergeten; hij is in no-time opgeladen.
Hier enkel gebruik voor lopen & fietsen
Ik gebruik zelf een Apple watch naar volle tevredenheid. Heb 'm ook een tijdje gebruikt als primair horloge, maar op den duur wel terug gegaan naar de combo van traditioneel en een smartwatch.
Al met al is het prima twee doen. Maat als je het puur voor sport gaan doen, dan kan je ook nog kijken naar Fitbit in armband vorm. Dan kan je gewoon je horloge dragen en tijdens sport de Fitbit erbij.
Hallo, ik gebruik de Samsung Galaxy Watch 46mm…
Kortom, zeer tevreden over! In dit tijdperk is de smartphone en digitalisering niet meer weg te denken. In combinatie met mijn OnePlus 7T pro, android-besturingssysteem dus, loopt dit perfect. De reden waarom: ik wil mijn sportprestaties in kaart brengen en bijhouden, daarnaast een horloge hebben wat er een beetje “gewoon” uitzag… overigens ligt ie buiten mijn sportmomenten lekker stof te happen en draag ik men Seikotje… alles heeft zijn functie, toch?
Succes met je zoektocht!
Ik gebruik een TomTom runner cardio tijdens het roeien. Prettig om tijdens het roeien de afstand en snelheid te weten en mijn teammaten vinden het een sport om hartzone 5 te halen op dat ding.
Buiten het sporten draag ik die niet.
Regelmatig. Dan roept mijn Apple Watch dat hij denkt dat ik aan een workout ben begonnen en begint hartslag te meten en zo. Terwijl ik gewoon even stevig aan het doorlopen ben.