Dat laatste is een aanname van jouw kant. Rolex was nooit goedkoop, en Hans Wilsdorf wilde een goedkopere optie hebben dan zijn Rolex-merk, dus per definitie: poor man’s Rolex. Dat het nog steeds pokkeduur is, doet daar niks aan af.
Wat mij op het forum opvalt: Tudor wordt veel gekocht, maar ook veel verkocht. Geen blijvers? Neem een Damasko.
ik kan me wel vinden in je verhaal
Doen joh
lastige hoor. ik heb een BB58 gehad en waarschijnlijk was het qua afwerking, dimensies en features het beste horloge dat ik ooit gehad heb. maar uiteindelijk weggedaan omdat het te veilig was. miste ook ergens het extravagante van een veel te duur, onpraktisch horloge om je pols slingeren. bij tudor heb ik ergens heel licht het gevoel dat het de verstandige keuze is. gerespecteerd maar niet patserig. mooi afgewerkt maar niet opzichtig. precies de juiste dimensies, precies de juiste kleuren, precies de juiste specs, eigenlijk een redelijk geprijsde bescheidenere rolex.
het probleem is dat “redelijk” eigenlijk geen plek heeft in deze hobby. een citizen Ecodrive, die is redelijk, maar toch zijn er weinigen die dat liever willen dan een tag Heuer Monaco of een Panerai. die zijn lomp, opzichtig, met rare specs en veel, maar dan ook veel te duur. maar toch…
Tudor heeft een soort rare tegenstelling in zich. redelijke overdaad. verklaarbare magie, of om met Goldband te spreken: Betaalbare romantiek
discaimer: dit is mijn mening nu, en die kan morgen weer anders zijn. een pelagos 39 of BB 58 GMT spreekt me toch echt wel aan.
Je moet een Tudor ook nooit nieuw kopen. Kost je minimaal duizend euro wanneer je de winkel uitloopt.
Mijn vrouw:
Wat zit je te staren heb je weer epilepsie?
Nee was aan het lezen.
Heb er twee gehad.
Prachtige horloges maar verkocht.
Nu twee oude Certina’s.
Ook leuk!
Deze vintage …
Als het je niet raakt lekker doorzoeken. In mijn optiek moet er een klik zijn met een horloge. Merk is zeker een puntje wat in je hoofd meespeelt, maar lang niet het belangrijkste. Ga lekker af waar je op aangaat. Heb ikzelf met onderstaande Tudor. Bevalt meer dan goed en draag het horloge ontzettend graag. Wil ik ooit nog een Rolex, zeker. Maar denk niet dat deze er dat uitgaat. Ideale vakantiebeater
Wel meer dan 10 Tudors gehad en allemaal van genoten, echt top horloges. En er zijn er ook zonder snow flake.
Als ik je verhaal goed begrijp dan ontbreekt het waarschijnlijk alleen aan een model wat je genoeg aanspreekt om je over te halen.
Wat een wijven gezeur. Vind je het niks, dan koop je het niet. Vind je het te gek, dan koop je het zeker. Twijfel je, dan had je in de tijd dat je dit epistel hebt geschreven er een uit het blauw kunnen oppikken en kunnen proberen. Is het niks dan verkoop je het weer. What’s the deal?
De juiste Tudor voor jou dient schijnbaar nog ontworpen te moeten worden
Ik zie mezelf als Tudorist, met zoveel moois om uit te kiezen: BB, Ranger, North Flag, Pelagos en zoveel variaties in kleuren, stijlen en complicaties. Voor jou een ander merk, prima toch
Wat een totale onzin. Typische gezwam van een AD.
Nee
Niet moet. Voor mij leggen al deze merken het echt afleggen tegen Tudor
Dat je er veel teveel invalshoeken, meningen, ideeen en overtuigingen bij haalt. Net als bij een relatie zou ik zeggen: luister wat meer naar je gevoel
Persoonlijk vind ik zo’n Prince wel echt een “Poor man’s Rolex”. Niet omdat ik dat Tudor als merk vind, maar wel omdat ik de Prince een tweederangs Datejust vind.
Ik hoorde het net heel goed verwoord…tudors zijn geen blijvers…
uiteindelijk wil je tog een rolex.
Tudor is het merk voor mensen die compromissen in het leven maken… ik leef bij een ander credo
Dit was genoeg geweest
Het lijkt er nu op dat je jezelf wilt overtuigen ipv je lezers.
Tja ik snap het sentiment maar ik ervaar dat zelf toch anders. Ik heb naast de Prince ook een (volgouden) datejust en het zijn voor mij hele andere horloges. De prince kan ook best aardig op een nato of een suede bandje, dat zou ik met een TT DJ niet zo snel doen. Maar op het eerste oog snap ik het