Wel of geen Tudor? Ik ben eruit.

Qua prijs toch wel een heel ander verhaal…ook niet onbelangrijk.

Je moet maar durven :grin:

1 like

Emotieloos hok

Kopen? :rofl:

28 likes

Is dat een 'oyster ’ ring?

1 like

Monomania RVS ring :wink:

2 likes

breaking-news-news

1 like

“X is een opstap naar Y” vind ik altijd zo’n K argument.

Tuurlijk zegt je dealer dat (reden: omzet).

Tuurlijk zeggen Rolex liefhebbers dat (reden: eigen aanschaf legitimeren).

Tuurlijk is dat kort door de bocht allebei.

Maar toch. Je koopt een horloge omdat je er iets mee hebt. Ik ben meer een Omega man (…ook zo’n stukje marketing waar ik dan blijkbaar ‘ingetrapt’ ben maar goed), maar kocht ‘toch’ ooit zo’n ETA Tudor BB. Je weet wel, lekker dun nog en met die smiley en de bordeaux bezel. Prachtig ding, draag ‘m nog steeds graag. Het enige waar ik sindsdien opgestapt ben, is de staart van m’n kat.

17 likes

Dan ben ik vermoedelijk een uitzondering, ik heb een Tudor gekocht terwijl ik al een Rolex had :wink:.

Overigens hoeft niemand een aanschaf te legitimeren, we zijn hier allemaal prettig gestoord met onze luxe horloges :laughing:

6 likes

Duidelijk verhaal of toch niet :thinking: ik snap jouw “probleem” en ik heb een soort gelijk ding gehad. Ik zou zeggen koop gewoon een Tudor ga dragen en kijken hoe het bevalt en anders weer flipperen :wink: zo ben ik er na tientallen :rofl: ook uitgekomen.

3 likes

Je moet toch een beater…

4 likes

Tudor is voor mij de perfecte daily vooral de Black bay reeks. Ik heb rolex gehad, heel mooi maar ik blij terug gaan baar tudor.

Waarom? De draagbaarheid? Niet te opvallend, van hoge kwaliteit en als je daar een deuk of kras op maakt vergaat de wereld niet :grin:

4 likes

Saai? Ach ja, mijn black bay 36 is best saai.
Maar een zwarte basis Porsche 911 is ook saai vergeleken met wat er nog meer is. Maakt dat het een slechte aankoop? Ik denk juist een goede, omdat het nooit te veel van iets is.

8 likes

:joy:

3 likes

Zonder emotie geen aankoop. Horloges worden immers ook vaak verkocht wanneer de emotie er niet meer mee is.

3 likes

…maar wel mooi en sophisticated, klassiek maar toch sportief. Ingetogen, bescheiden èn lekker!

Hier hetzelfde. Alleen het beste is goed genoeg.

Daarom Rolex maar overgeslagen, ben geen arbeider, vandaar.

Mn BB’tje is ideaal om te tuinieren en te sporten.
Sans compromis BTW.

13 likes

Na het lezen van deze lap tekst zou ik de titel veranderen in: Wel of geen Tudor? Ik ben er nog niet uit…

Tudor en Rolex zijn nu eenmaal verweven met elkaar. Maar een poor man’s Rolex? Zo zie ik het dan weer niet. De AD waar ik geweest ben noemde het eerder “silent luxury” en verkocht ook Rolex. Rolex is nu eenmaal bekender, ook bij iemand die niets met horloge’s heeft.

Ik vindt het fijn om mijn Tudor te dragen. Ben je toch net iets meer onder de radar, mocht je dat willen.

Het is maar net wat je er van wilt maken.

21 likes

Emotie is gevoel. Je moet ook een goed gevoel erbij hebben.

1 like

Dat was het in het verleden natuurlijk wel.
Gewoon een rolex met een minder uurwerk.

Moderne tudor casht hooguit op de heritage .

Sommige mensen willen het gewoon niet snappen. Die hunkeren eigenlijk naar een Rolex en zien Tudor als een goedkoop alternatief. Dat is het absoluut niet… Ik vind ook dat ze lelijke horloges maken, maar de Black Bay lijn vind ik echt prachtig

15 likes

ChatGPT:

Welk merk horloge denk je dat hij zal kopen?

Op basis van zijn overwegingen lijkt het erop dat hij een horloge zoekt met vakmanschap, historie, een goede prijs-kwaliteitverhouding en ingetogen luxe, maar dat ook een bepaalde emotionele connectie oproept. Tudor voldoet grotendeels aan zijn eisen, maar mist voor hem net dat beetje extra.

Gezien zijn twijfel en de overweging om naar alternatieven zoals Breitling, Omega, Zenith of Tag Heuer te kijken, acht ik de kans groot dat hij uiteindelijk bij Omega of Zenith uitkomt. Omega biedt een rijke historie, uitmuntend vakmanschap en een sterke identiteit los van Rolex, terwijl Zenith bekendstaat om technische innovaties en een onderscheidend karakter. Beide merken kunnen hem wellicht de emotionele connectie bieden die hij bij Tudor mist.

14 likes