Wel of geen Tudor? Ik ben eruit.

Dan gok ik op Omega omdat, gezien zijn lap tekst, het merk toch wel belangrijk is. Wie kent Zenith nou? Volgens Jasper van AVW klinkt het bovendien als een Russisch stofzuigermerk. Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?

5 likes

Bijna, cameramerk. :wink:

1950794423_8fcd41f67c

1 like

Precies dit. Wederom een reden om ver weg te blijven van Prolex… :face_vomiting:

IMG_2144

12 likes

De mooie GMT !,

8 likes

Wat heeft Rolex jou aangedaan joh? Waar komt al die frustratie jegens Rolex vandaan. Laat het los. Heel HF weet inmiddels wel dat jij een hekel aan Rolex hebt, maar dat anti-Rolex gedram begint een beetje de overhand te krijgen. Volgens jou moet iedereen dragen wat hij mooi vindt toch? Nou, laat dat dan ook merken en laat gewoon een keer dat dwangmatige anti- Rolex geleuter achterwege.

6 likes

Heel herkenbaar dit heb lange tijd precies hetzelfde gedacht. Ik mist zelf altijd wat kwa ontwerp of kleur stelling wat ik net niet goed vond.

Zo heb ik naar de
Tudor Black Bay Fifty-Eight 925
Tudor Black Bay 18k
Tudor Black Bay Fifty-Eight
Tudor Black Bay Burgundy

gekeken en elke keer was er wat of de maat was niet wat ik wou of ik miste een datum of kleurencombinatie vond ik niet perfect.

echter sinds de Tudor Black Bay GMT 58 begint het bij mij echt te jeuken. maat is goed datum kwa kleur ben ik alleen nog niet 100% zeker.

Wat betreft poormans rolex ben ik het totaal niet mee eens ik zie het meer als een Rolls Royce vs BMW of BMW vs Mini een andere klasse en stijl. De ene is wat sportiever en de andere wat netter. En mijn ervaring blijft met mensen die een Tudor dragen heb ik 9 van de 10x een leuker gesprek over horloges dan mensen met een Rolex.

Ik kijk zelf ook nog altijd naar een Tudor Submariner met blue dial en bezel. prachtige klok. maar kwa prijs haak ik altijd af.

Voor mij is het de naam van het merk en de techniek en vernieuwing waar het merk voor staat dat me trekt en dat gewoon elke liever de waarde en kwaliteit van een Tudor zal erkennen.

2 likes

Welnee joh.
Pracht merk, vooral vintage.
En de Cellini-lijn.
Maar het ging nu om Jasper hè. Dit soort types verzieken een merk.
Hier in het groene reservaat (gelukkig maar) ook hele volksstammen die er voor zorgen dat je, terwijl je boven de knop hangt, toch weer denkt laat maar zitten.
Snap je?

:blush::point_up:t2:

7 likes

Wa unne onzin. Heb eind vorig jaar een (prachtige) Rolex (Explorer II) gekocht, via het forum (hulde voor het HF) en ben nu aan het loeren naar een Tudor Pelagos.

Het gaat puur en alleen maar om wat je mooi vind.

3 likes

Haha, ja dat klinkt wel als Jasper. :grin:

@Bram3, pfoeh, wat een verhaal! Maar tegelijkertijd een mooie (lijkt me) authentieke en letterlijke weergave van hoe het in het hoofd van een horlogegekkie kan gaan. Dus ook wel een beetje herkenbaar.

OT: ik denk dat jij geen Tudor moet kopen. Daar ga je volgens mij gewoon niet heel blij van worden. En dat moet je, vind ik, wel zijn, met je horloge.
Ik heb eerder dit jaar een BB54 gepast en vond het een mooi gemaakt horloge, dat best wel klopte, inclusief de maat. En toch werd ik er niet enthousiast van. Nou ja, of je koopt een nette gebruikte, zodat je het eventueel, zonder al teveel pijn, weer kunt doorschuiven. Sterkte met je overpeinzingen!

2 likes

Ik kan je niet volgen hoor. Jij stelt: “Wederom een reden om ver weg te blijven van Prolex…” Daarmee doel je op Rolex toch? Vintage vind je wel ok? Jasper is juist van de Vintage Rolex en vind de moderne mèh. Dus nee, ik geloof je niet. En volgens mij heb ik nog nooit een reactie van jou gelezen waarbij je positief was over Rolex.

Alsof het horloge bepaalt wat voor een karakter mensen hebben.

4 likes

Als zo’n hoopje AI-woorddiarree kort en bondig begint te lijken moet je je toch eens achter de oren krabben :joy:

4 likes

Grappig ik heb een Rolex en wil juist een Tudor ik denk zelf dat het altijd meer te maken heeft met de persoonlijkheid van iemand. Koop je een horloge om je zelf te bewijzen of omdat jij het wil.

Zoals Bram3 al zij de meeste Rolex kopers kopen het puur om dat ze denken dan ben ik het mannetje van de straat. Er zijn merken als ALS en Breguet, Blancpain die veel verder gaan dan de kwaliteit en esthetiek van een Rolex maar puur omdat deze merken zich niet op de marketingtactiek hebben ingezet zijn ze niet zo bekend.

(P.S. iets waar ik zelf trouwens alleen maar blij mee ben)

Met een Lange of Breguet stap je zonder problemen de metro in zonder dat iemand gek naar je kijkt met een rolex is dat wel anders.

Ik zelf zie een Rolex altijd als een poor man die rijk probeert te zijn. Als je echt rijk bent koop je geen Rolex maar een PP of ALS of FPJourne en nog wat merken.

10 likes

Dat het vroeger zo was ben ik het volkomen mee eens.

Ook zoiets: dat mensen op straat ook maar enige interesse hebben in wat voor horloge jij draagt. :joy: De enige mensen die het daadwerkelijk wat interesseert dat zijn de straatrovers.

4 likes

Helaas is mijn ervaring dat het baasje vaker lijkt op het horloge dan u denkt. Er zijn zeker uitzonderingen maar het zijn er heel weinig.

Voelt u zich aangesproken?

Begin maar is met iemand die een Rolex om ze pols heeft over een ander merk. Of ze kennen het niet of ze willen er niet eens over praten want Rolex is het beste dat staat op internet en zegt de verkoper dus is het waar.

3 likes

Ja, zo zijn ze. Maar als ik ergens echt een hekel aan heb dan is het aan Hamilton eigenaars.
Sodemieter wat een reigers zijn dat!

12 likes

Dus jij denkt dat als deze merken meer op marketing hadden gefocust dat zij net zoveel naamsbekendheid hadden gehad als Rolex? Waarom zouden ze dat nalaten? Het legt Rolex immers geen windeieren.

1 like

Hoeft ook niet en geen enkel probleem. :wink:
Lekker dragen wat je fijn vindt. 🫶🏻

Wel fijn dat je zo op me let. #warmgevoelvanbinnen:fire:

Daar komt u dus precies bij het punt wat ik wou maken.
waarom zijn straatrovers zo geïnteresseerd in Rolex

1. Statussymbool (het punt wat ik eerder maakte)
  2. Hoge waarde
  3. Makkelijk door te verkopen
  4. Moeilijk te traceren (rolex heeft niet zoals andere merken een speciale database)
1 like

haha :rofl: oke wat dan geen ervaring mee dus vertel?