Nee absoluut niet. Ik ben net zo goed genieten van een Seiko als van een Rolex. Over het algemeen kijken Rolex eigenaren meer op Seiko. Ik zie Rolex eigenaren die andere merken ook kunnen waarderen meer als liefhebber dan de eigenaren die alleen prat gaan op Rolex. Ik heb van jongs af aan een fascinatie voor Rolex. Dat is alleen maar sterker geworden sinds ik weet dat Rolex als een van de weinige merken zelfstandig de Quartz crisis heeft overleefd.
Nou… Eerlijk gezegd wordt ik af en toe wel een beetje moe van dat gedram hoor. Ik kan er gewoon niet omheen. En als je eenmaal weet dat iemand op een bepaalde manier reageert, dan ga je er automatisch op letten. Dat werkt een beetje hetzelfde als met zaken die je absoluut niet wil zien. Je gaat toch kijken.
Ik denk dat er een kans was voor deze merken ja zeker. Echter denk ik met zekerheid dat deze merken nooit zo bekend of geassocieerd willen worden met het gemiddelde simpele volk wat met een Rolex loopt.
ik weet van mijn ouders en vrienden dat vroeger in de jaren 80/90 allemaal fout volk met Rolexen liep en toen veel mijn ouders en hun vrienden stopten met het dragen er van.
Breguet en Blancpain zijn merken met een totaal andere doelgroep dat zie je ook in de stijl van horloges die ze maken ondanks dat als ik naar het design van breguet kijk ze hier wel langzaam verandering in hopen te maken.
Maar kijk u zegt het zelf al u bent liefhebber en kijkt niet alleen naar Rolex maar de gemiddelde eigenaar die 1 of meerdere Rolexen heeft en verder niets heb je niet zo’n leuk gesprek mee over uw Seiko of Tudor, dat moet u ervaring vast ook zijn.
Zelf heb ik ook extreem veel respect voor het merk Rolex.
Super kwa marketing kwa design. Echter is het nu nou niet meer zo vernieuwend als vroeger. Zelfs Porsche heeft door de jaren heen meer aan hun 911 veranderd dan Rolex in de laatste 50 jaar.
Tsja, maar waarom worden AP, Cartier, Vacheron Constantin en Patek Philippe dan niet genoemd? Daar zit het tuig ook achteraan hoor. Hetzelfde geldt overigens ook voor Auto’s en designerkleding.
Je weet wat je mist
Ze hebben toolwatches bij uitstek. Toen en nu.
.
@Bram3 emotie, passie en gevoel hebben we gewoon nodig. Is dat niet aanwezig is het een rationele aankoop. En dat gaat voor ons LIEFhebbers niet werken.
Zou dat ook niet een beetje de kracht van Rolex zijn. Stick to the winning plan. Ik ben het met je eens hoor, de Sky-Dweller is geïntroduceerd rond 2010. De 1908 geloof ik in 2023. Je kan er inderdaad wat van vinden. Maar goed, als ik dan kijk naar Omega. Daar zie je door de vele modellen door het bomen het bos niet meer. Ik vind dat niet echt aantrekkelijk. Maar goed, zo heeft iedereen een andere kijk op de horlogewereld. Ik zit er niet mee n beetje tussenin. Ik kan niet tegen het pro Rolex-gedram, maar ik kan ook niet tegen het anti-Rolex gedram. Ik snap die noodzaak nooit zo waarom iemand zo duidelijk moet laten merken dat hij zo’n graftakkenhekel heeft aan Rolex. Ik vind het gewoon zo overdreven en niet nodig. Datzelfde geldt dus ook voor het elitaire Rolex gezever. Een geintje moet kunnen, maar sommigen maken er echt een sport van om hun mening door te drammen.
Moest ik alle merken op schrijven dan? AP en PP en Cartier zijn ook extreem herkenbaar wat betreft ontwerp en vandaar ook gejat veel marketing ook.
wat betreft VC hoor ik niet dat deze zo straat gevoelig zijn maar ik kan het fout hebben.
Geloof me, iemand die imeerdere duizenden euro’s uit kan geven aan een luxeproduct als een horloge is nooit een “poor man”.
Laat dat Rolex verhaal nu gewoon eens los en beperkt je gewoon tot de vraag: “vind ik het een mooi horloge of niet?”
Overpriced. Voor de 15k van n nieuwe daytona koop ik liever een jlc. Die kan je nog meekrijgen bij de ad ook.
Ze gunnen je alles totdat je het hebt.
Calvinisme.
Helemaal mee eens.
Zowel Omega en ook Breitling gaan hier helemaal fout te veel modellen en verschillende kleuren. En zoals u zegt: Daar zie je door de vele modellen door het bomen het bos niet meer.
Ik zie me zelf kwa design en kwaliteit niet als Anti Rolex echter waar het merk tegenwoordig voor staat en hoe het met zijn klanten om gaat ben ik er geen fan van.
Het niet kunnen registreren van je Rolex
Lange wachtlijsten voor modellen die daarna toch weer bij chrono/grey dealers opduiken
Dat zijn principes waar ik niet voor sta en waar ik zelf niet mee geassocieerd wil worden. U kunt dat als anti Rolex zien ik zie dat helaas gewoon als de werkelijkheid hoe iets is.
Sterk van ChatGPT!
Probleem is dat je die niet kan kopen voor 15k.
Dus je kunt wel roepen dat iets overpriced is maar kennelijk is die dat niet. Want dan zou die te verkrijgen zijn.
Snap ik ook nooit.
JLC is ook mijn merk.
Leuk verhaal en ik denk dat ik je snap… echter heb ik het andersom meegemaakt. Vanaf het eerste moment direct een klik met de Date-day van Tudor, en qua prijs in vergelijking met een Day-date een fractie van de prijs.
Tudor ruik 4 jaar in bezit, nieuwe Rolex gekocht bij S&C en toch weer weg gedaan… geen klik.
Ik snap je. Ook al staan kijken naar Tudor vitrines om te snappen waarom ze zo populair zijn.
Ze maken een goed product, prijs is acceptabel, … maar dat doet Seiko ook.
Het gaat uiteindelijk om die klik, die coup de foudre, …
Die kan komen door veel te dragen, maar toch leuker als het instant is. Gewoon hier wat rondneuzen en veel passen. Op ieder potje passen meerdere deksels!
Dat snap ik als je die Rolex koopt.
Mooie tudor btw.
Zeg maar jij hoor
Daar heb ik ook een hekel aan en dat vind ik ook een minpunt aan Rolex. Alhoewel ik moet zeggen dat ik afgelopen weekend echt keurig geholpen werd in de Rolex store in Barcelona. Ik mocht alles vasthouden en omdoen. Alleen toen ik vroeg of ik een 36 mm Explorer kon kopen, moest de dame mij teleurstellen. Ze hadden niks. Ja, ze hadden een wish-list voor de locals. Dat vind ik eigenlijk best wel te gek voor woorden. Ik ben wel blij dat de grootste gekte er vanaf is. De prijzen normaliseren gelukkig weer een beetje.
Ik krijg ook steeds meer de indruk dat mensen die een Rolex komen vanwege een Rolex over het algemeen voor de grotere variant kiezen. Een vriend van mij is auto-dealer en die wil ook een 41 mm terwijl de 36 veel mooier staat om zijn pols. Maar ja, hij wil dat zijn klanten zien dat hij een dikke klatser om zijn pols heeft. Hele bijzondere denkwijze…
Emotional damage …
Snap wat je zegt, maar ik dacht een fluted+jubilee Rolex gaat te veel op m’n tudor lijken… snappie!?
Thx, de Tudor is echt m’n daily