For the win!
Mhhh… Ik heb de Willard en SPB317 allebei gehad, en ik vrees dat de 317 comfortabeler is, terwijl de Willard een soort van charme heeft. Merk wel op dat de SPB317 een her-uitgave is van de aller, aller eerste Seiko Turtle-achtige, en dat de Willard en Turtle daar dus op volgden.
Qua geschiedenis van het horloge was dus de voorloper van de SPB317 het oorspronkelijke Seiko Vietnam-horloge, maar omdat Apocalypse now pas later opgenomen werd is de Uemura de Willard geworden… ze gebruikten geen period-correct duikertje in de film.
Op het eind van de rit heb ik alle SKXen, Stargates, Baby Tunas, Willards, Turtles, Mini Turtles, en dus de proto-turtle SPB317 wel weg gedaan ten faveure van iets wat voor een duiker vrij dressy kan zijn:
Als je mij nou vraagt te kiezen tussen Tudor, Rolex en Seiko duikhorloges zeg ik platweg Marinemasters for the win. Niets hieraan is objectief.
3x gekocht en verkocht, de 317 vind ik leuker.
Maar dan heb je wel een nieuwe
Yeeeehhhh
Laatst nog leuk gesprek gehad met een klant. Die droeg een tudor. Hij viel me op en ik zei mooie klok, was ook zon pepsi als hierboven afgebeeld. Ik ben zelf meer van de vintage horloges, maar kan zo’n klok ook zeker waarderen. Leuk gesprek gevoerd. Hij hield ook van mooie horloges, maar vondt de prijs voor Rolex gewoon te gek, en absoluut niet omdat hij een poor man was.
zei Bredero
Nee eerste keer
Nou, inderdaad. Betrouwbaar?
Ondertussen blijft die Pelagos 39 vast in m’n hoofd zitten als te begeren NA.
Nu ga ik over enige tijd bij een AD langs en dan kan het zomaar zijn dat ik als sloeber voor een nét-niet Rolex ga…
Heb ik nu therapie nodig?
Nee, hoor klinkt gewoon gezond en normaal op HF
Als je kan accepteren dat Tudor geen Rolex is niet….
Ik kom daar mogelijk wel overheen.
Pff, pak van m’n hart!