Wel of niet doen?

Mijn smaak is het niet. Maar de prijs is wel o.k… Dus, als jij dit een gaaf horloge vindt: kopen! :smiley:

Persoonlijk vind ik 40mm net een tikkeltje te groot voor een dresser.
Maar ik heb ook niet van die grote polsen.

Het model zelf ben ik wel van gecharmeerd.

Merk FC ben ik dan weer niet kapot van.
De waarde van hun horloges keldert als een baksteen na aankoop.
Zelf als je hem zo goed koopt raak je er nog geld op kwijt als je hem over 6 maanden wil verkopen.
Frédérique Constant moet je eigenlijk alleen kopen als je denkt dat je hem nooit meer weg doet.

1 like

Wordt jij blij van dit horloge?

Van vrijwel al mijn horloges die ik ooit heb verkocht had ik de intentie om ze nooit te verkopen. :joy:

4 likes

Mooie aanbieding als het je smaak is. Persoonlijk niet voor mij.

Niet kopen scheelt je nog veel meer geld.

1 like

Ik vind hem oprecht mooi, smaken verschillen

En precies dat is de reden waarom ik uit de buurt blijf van FC.

Het mag best wat kosten, maar 50% waarde verminderen nadat je de winkel uit loopt is niet heel raar met FC.
Dat alleen als je al iemand kan vinden die hem over wil nemen…

Ik vind het echt een geslaagd horloge. Automatisch uurwerk, moonphase, 40mm is perfect voor de meeste polsen en de kleurencombinatie van goud en donkerblauw is erg mooi. :sunglasses:

Daar zou ik mij bij een horloge van 700 euro nou niet direct druk om maken. Dan heb je echt een verkeerde hobby gekozen.

3 likes

Als je nu al twijfelt zou ik het niet doen. Ook heb ik erg m’n twijfels bij de originele prijs.

Volgens mij is de strekking: als jij hem mooi vindt en het budget hebt: kopen!
Nee het is geen handelswaar, maar dat is ook niet de essentie

Het is niet helemaal mijn smaak maar ik moet toegeven dat Gassan vaak goede deals heeft op FC. Zelf heb ik in januari deze gekocht voor 395 euro, 60% korting. Maar vaak blijft het een kwestie van smaak met de modellen in grote korting.

2 likes

Stepped bezel, Breguet wijzers, zeigerdatum en dus geen misplaatst datumvenster, clous de Paris op de dial… Prima horloge voor een verschrikkelijk lage prijs voor een true moonphase. Zelfs de waterdichtheid is heel fatsoenlijk voor een dress watch, 60 meter krijg je niet zomaar van de JLC’s van deze wereld.

Dermate klassiek, inclusief roman numerals, is niet heel erg courant. Maar door de lage prijs kun je er geen buil aan vallen. Ik vind 'm tof, ik vind het een leuk aanbod, en als m’n kist niet vol zat kon ik het nog wel eens overwegen ook.

3 likes

Zeker weten. Kopen!

Dit merk ligt niet heel goed in de markt maar dat lijkt niet aan de bouwkwaliteit te liggen. Voor mij persoonlijk is het een beetje ‘too much’ en ik ben geen liefhebber van goudkleur als het niet van goud is

Ik snap niet dat je dit vraagt. Allereerst, als je zelf twijfelt niet doen en allertweetst, als jij hem mooi vindt dan moet je het doen.

Lekker boeien wat een ander vindt.

Fijne dag

2 likes

Voor mij geldt hetzelfde als bovenstaand. Laten we eerlijk zijn, we hebben het hier over maar 700 euro.

Dus ik zeg: go for it :wink:

wat voor veel mensen heul veel geld is, laten we dat niet vergeten :slight_smile:

3 likes

Als jij hem mooi vindt voor deze prijs, dan doen. Geleuter over doorverkopen, je bent toch geen handelaar. Kortom wat vind jij, en is het jou deze 700 euro waard, dan lekker doen!

2 likes