Inclusief de achterlijk zeldzame Gay-Frères band uit twee delen, op volle lengte en met de juiste eindlinks. Micro-rotor manufactuur, EPSA Compressor kast (met originele Buren-logo kroon) crosshair op de matte dial met verduisterd tritium en een super modelnaam (Waterman). Hieronder wat foto’s met band (maar even van het web geplukt). Toch draag ik hem niet…
In de verkoop (let wel, dit is geen Rikketik-vondst van een paar tientjes, maar een horloge waar ik lang naar heb gezocht en flink voor betaald heb) of wegleggen tot hij meer polstijd krijgt?
Dat zou zo maar eens kunnen, mijn Jaeger le Coultre spreekt hier op het forum veel mensen aan maar ik geloof nu niet dat er veel leden interesse hebben om er een te kopen. Voor velen veel te duur.
Was smiley vergeten…
Ik denk dat je gelijk hebt over de markt.
De meeste barbaren zullen het horloge niet op waarde kunnen schatten.
Ik reken mijzelf tot de barbaren [full disclosure]
Houden is altijd een optie als je een soort verzamelaarswaarde aan hecht.
In mijn vage plan om af te bouwen heb ik daar een categorie exoten voor.
Daar komt ook horloge met emotionele waarde in.
Ik heb hier al ongeveer een jaar een Futurematic (LeCoultre weliswaar) in de verkoop. 0,0 interesse, terwijl het uurwerk-wise een iconisch horloge is natuurlijk.
Wel ik wil hier nog bij opmerken dat een Buren horloge eveneens tot de betere horloges behoren.
Ik zou dit exemplaar dan ook niet wegdoen, zeker als je geen geld nodig hebt.
Zoals je weet restaureer ik Le Coultre horloges en ook met name Futurematic horloges, ik heb er dan ook een aantal in bezit met de benodigde onderdelen.
Er is wel interesse, maar inderdaad niet veel op dit forum.
Vintage spreekt niet iedereen aan en de meeste zijn bang dat er een probleem is als het stuk is, geen onderdelen meer te krijgen.
De prijzen van sommige onderdelen op E-bay zijn in de afgelopen 6 jaar met meer dan 5 tot 6 keer vermenigvuldigd.
Knap gevonden. Neig ernaar om hem te kopen … Vind de donkere variant wel mooier. Meer ‘toolwatch’ ook t.o.v. de minuscule lume-dots op die chique witte dial.
Ik heb deze ook maar even gekocht. Wie weet zit ik ineens verlegen om een wit exemplaar. Heb tenslotte al twee Compressors in de verkoop, dus nieuwe voorraad is nooit weg.
Ok…wat denk je eerlijk…gaat dat ooit gebeuren ? ja of nee. Als je hem tot nog toe niet gedragen hebt, ga je dat in de toekomst ook niet doen.
Dus ik zeg weg ermee.
Nou ben ik zelf heel makkelijk met spullen de deur uit gooien, dus voor mij zou het absoluut geen probleem zijn.