Welder K-26 CB/WI-BK 5301

Beste Horloge condenseurs,

Ik sta op het punt mijn “eerste” horloge aan te schaffen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een Welder horloge; de K-26 CB/WI-BK 5301
Heeft iemand ervaring met dit horloge; voor mij is het namelijk niet echt bepaald een goedkoop ding. Ik vind hem erg mooi maar als het uurwerk wat er inzit niet van goede kwaliteit is heb ik geen zin om er zo veel geld in te steken.

Alvast bedankt,

Tim

Details:
IPB treated case, stainless steel (316L)
Diameter: 45x45mm, height appr 13mm
Miyota OS30 quartz movement, chronograph
Mineral crystal
white dial
Hands, numerals and markers:
black
comes with 4 interchangeable coloured filters: blue, green, red and yellow

Genuine leather strap and additional rubber strap
50 m waterresistant
2 year warranty, box and warranty card

Ik heb geen idee wat het horloge moet kosten. Het uurwerk is geen duur uurwerk maar is wel erg accuraat en betrouwbaar. Het gaat er toch om of je het horloge mooi vindt?

Bedankt voor je reactie,

Ja opzich wel. Maar het horloge kost rond de 760€ en ik vind het ook belangrijk dat dan het uurwerk ook van kwaliteit is.

Zoals Dreski al aangeeft, is het Myota-uurwerk betrouwbaar en accuraat. Dus daar hoeft 't niet zo aan te liggen. Wel lijkt mij 760 euro een aanzienlijk bedrag voor dit horloge - dat ik overigens helemaal niet lelijk vind! :slight_smile:

Het zijn hele leuke horloges. Zoals aangegeven is het wel een betrouwbaar uurwerk, maar voor dat geld zou ik persoonlijk wel een ander uurwerk willen hebben.

Succes met je keuze!

Het blijft veel geld voor deze klok. Een stapje verder met Bell & Ross kan natuurlijk ook…

Jur Schreef:

Het blijft veel geld voor deze klok. Een stapje
verder met Bell & Ross kan natuurlijk ook…

En waarom is het veel geld voor deze klok?, puur en alleen om het uurwerk?. Want qua uiterlijk vind ik dit toch wel 1 van de mooiste horloges die ik tegen ben gekomen. Bell & Ross heb ik ook al naar zitten kijken maar dat wordt mij echt te duur. Wel prachtige horloges. Ik ben iemand die zich wel snel laat leiden door het uiterlijk van het horloge en daardoor een beetje snel veel geld gaat uitgeven maar Bell & Ross kan ik niet betalen. Iets goedkoperen modellen van Welder gebruiken de Miyota OS10. Ik neem aan dat deze vergelijkbaar is met de Miyota OS30?. Het model waar ik het dan over heb is rond de 450€.

Heb 'm toevallig gisteren bij de juwelier in de etalage staan bekijken, vind hem bijzonder en ook in meerdere kleuren (groen en blauw) leverbaar.

Persoonlijk zou ik altijd voor mijn eerste keuze gaan, of je moet er nog meerdere op het oog hebben??

RJ! Schreef:

Heb 'm toevallig gisteren bij de juwelier in de
etalage staan bekijken, vind hem bijzonder en ook
in meerdere kleuren (groen en blauw) leverbaar.

Persoonlijk zou ik altijd voor mijn eerste keuze
gaan, of je moet er nog meerdere op het oog
hebben??

Ja je krijgt er verschillende kleuren lensen bij die je op het horloge kan zetten ( groen geel rood en blauw ) Dat spreekt mij ook erg aan. Dit horloge (K26) is mijn tweede keuze want ik dacht dat deze boven mijn budget zat. Uiteindelijk toch achter gekomen dat ik het wel kan betalen :P.

het is inderdaad een gaaf horloge met een zeer betrouwbaar uurwerk os uurwerken komen van citizen en als jij hem mooi vindt moet jij het horloge zeer zeker kopen gr hans

ajan Schreef:

Geen ervaring met Welder, ik vind het wel een erg
leuk horloge. Hoe zit ie om de pols, heb je dat
uitgeprobeerd?

Groet

Ajan

Ik ga donderdag avond naar siebel in Utrecht ( waar ze deze verkopen ) om te kijken hoe die zit, ik hoop dat hij bij me pols past :P.

ow je krijgt hem ook in een leuke koffer trouwens:

mmmm toch wel prijzig voor minder heb je toch iets wat imo meer “soul” heeft. http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=123&Sel_ID=25#123

Dus beste Tim, niet denken maar doen!!

Gr, RJ!

Wat zijn Horloge condenseurs?

Bedoel je wellicht connoisseurs?

Definition of Connoisseur
Connoisseur´
n. 1. One well versed in any subject; a skillful or knowing person; a critical judge of any art, particulary of one of the fine arts.
The connoisseur is “one who knows,” as opposed to the dilettant, who only “thinks he knows.”

dreski Schreef:

mmmm toch wel prijzig voor minder heb je toch iets
wat imo meer “soul” heeft.
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&art
nr=123&Sel_ID=25#123

Ik snap wat je bedoeld. Maar dat horloge spreekt mij echt totaal weer niet aan.

eric128 Schreef:

Wat zijn Horloge condenseurs?

Heel stom ik bedoel natuurlijk “connaisseurs”

Afgezien van het feit dat ik dit model niet mooi vind, ben ik bovenal van mening dat de prijs veel te hoog is. Laten we eerlijk zijn, een quartz Miyota uurwerk (hoe goed het ook is) zal nog geen 10 Euro kosten. Daarbij is dit een mode gevoelig horloge, waarmee ik bedoel dat je er over 5 jaar waarschijnlijk mee voor aap loopt.

Wat ik wel leuk vind is dat de glaasjes verwisselbaar zijn, daarmee kun je veel combineren. Als ik me niet vergis zijn Welder horloges ontworpen door de man die dat ook voor de U-Boat horloges heeft gedaan.

Maar goed, ik koop ook weleens dingen die niemand me zou adviseren. Soms is het gewoon leuk om iets aparts te hebben.

Jürgen Schreef:

Afgezien van het feit dat ik dit model niet mooi
vind, ben ik bovenal van mening dat de prijs veel
te hoog is. Laten we eerlijk zijn, een quartz
Miyota uurwerk (hoe goed het ook is) zal nog geen
10 Euro kosten. Daarbij is dit een mode gevoelig
horloge, waarmee ik bedoel dat je er over 5 jaar
waarschijnlijk mee voor aap loopt.

Wat ik wel leuk vind is dat de glaasjes
verwisselbaar zijn, daarmee kun je veel
combineren. Als ik me niet vergis zijn Welder
horloges ontworpen door de man die dat ook voor de
U-Boat horloges heeft gedaan.

Maar goed, ik koop ook weleens dingen die niemand
me zou adviseren. Soms is het gewoon leuk om iets
aparts te hebben.

Yep, zelfde ontwerpen als van Uboat :). Ik snap goed wat je bedoeld maar ik vind dit een redelijk tijdloos ontwerp ( zoals met alle goede ontwerpen in princiepe ) Het is niet dat dit een commerciel erg succselvol horloge is ofzo en dat je een paar jaar later hiermee voor aap loopt, omdat het nu in de mode is ofzo?. Waarschijnlijk loop ik er nu al mee voor aap aangezien ik denk dat de meeste mensen dit juist niet zo’n mooi horloge vinden. Het is meer een kwestie van je vind het mooi of niet. Het is niet zo dat je iedereen met soortgelijke horloges nu over straat ziet lopen.

check je PB TinothyH

Persoonlijk vind ik dit ook wel leuk:

http://wereldhorloges.nl/wereld_details/4188