Welder K 26

:}Hallo iedereen,
ben nieuw hier op het forum en ben al enkele dagen bij jullie aan het zoeken voor een oplossing voor mijn luxe probleem.Graag jullie hulp.
Ik ben in het bezit van een tegoedbon twv. 1000 euro en wil hiervan een prachtige welder K26 kopen. Nu kom ik erachter dat daar een Myota OS 30 uurwerk in zit.(gegoogled). Op buitenlandse sites staat er soms zelfs een totaal ander uurwerk bij beschreven. Dat uurwerk schijnt maar 26 euro te kosten en dat voor een hologe van 720.Nu vind ik Glycine bijv. een echt horlogemerk en kan ik voor die centen ook een prachtig exemplaar kopen, maar als daar dan ook een uurwerk inzit van een paar tientjes weet ik het niet meer.Graag jullie advies en raad. Ik wil een groot,opvallend prachtig designhorloge van dat geld kopen en het liefst ook nog met de hand gemaakt.(dit schijnt ook al te kunnen voor die centen).
Met vriendelijke groet, Emile.

zo 1 ???

is die tegoed bon overal geldig dan ?
anders wordt je keus een stuk beperkter

in een glycine zit een goed ETA 2824-2 uurwerk

Thanks voor je antwoord. Die lagunare is inderdaad mijn andere optie, maar dan in oranje. Het Eta 2824-2 uurwerk is inderdaad heel wat beter dan de OS 30 en 4 keer zo duur. Maar die lagunare kost ook bijna het dubbele toch?
De juwelier van die bon zei,dat ik ieder merk dat hij niet voerde kon bestellen.
Mvg. Emile.

nou, succes met je keuze (tu)
lijkt me geweldig zo’n bon :smiley:

Tip: kijk eens op chrono24.com, ga naar zoekfunctie en ga zoeken op ‘nieuw’ en met een minimum en maximum bedrag. Er komt dan heel wat langs. Zo krijg je een idee wat er zo’n beetje is voor dat geld.
Een Welder zou ik niet kopen, een Glycine weer wel, als ik het geld ervoor zou hebben.

Een modeklok als Welder zou ik voor dat geld nooit kopen. Mocht je Glycine aantrekkelijk vinden dan is onderstaande horloge misschien wel iets voor je. Met 46mm in ieder geval goed aan de maat!

http://www.glycine-watch.ch/e/collection/detail.e.jsp?ID_Group=100007&ID_Display=10002F#

Alweer bedankt. ben nu al zover dat ik van de Naamplaat/modehorloges afben, hoop ik. Ik kan er niet tegen dat in al die prachtige dure merk horloges een uurwerk zit van enkele euros tot 30 tientjes. Nu dus de volgende stap,Glycine of?:)-D
Heb nu ook www.dingemansmechanischehorloges.nl op het oog. Die maakt 12 horloges per jaar vanaf 800 euro.Erg gelimiteerd en een maand wachttijd. Moet erg wennen aan het design, maar misschien weet iemand er meer van af.
Thanks alvast.

Ik had nog nooit van DMH gehoord, ik vind het ontwerp niet zo bijzonder eerlijkgezegd, maar goed over smaak valt niet te twisten, verder staat er op site niet zoveel info, slechte foto’s, Ik kom op dit forum mooiere foto’s tegen, en een een foeilelijk logo.
Ik vind de Pellikaan timing mooier, zie andere discussie op dit forum.
Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van Glycine maar ook de Sinn U1 vind ik erg mooi, is wel meer dan 1000 euro, Schmeink heeft ze allebei geloof ik.

succes met dit luxe probleem.

Dank, heb net contact gehad met die superjuwelier van de 1000euro bon.
Die goede man heeft meteen contact opgenomen met Dingemans,die doet dus alleen zaken via de website/telefoon en geen tussenpersonen.
Dus D.M.H. valt meteen af. Glycine zou geen probleem zijn en mijn juwelier neemt volgende maand de nieuwste catalogie mee van Glycine van de beurs.Hij is wel geen dealer van dat merk, maar hij doet tenminste zijn best voor mij. Alleen die 1000 euro wordt een probleem daar ik bij Glycine geen horloge in het oranje krijg, of andere vette kleur voor die prijs/bon?

Ik ga nu eens goed kijken naar de Sinn U1, Vind het nu na 3 dagen langzaam geen luxe stress meer, maar echte stress. Wel lol.
Misschien nog meer opties, ik sta open voor alles.:~

Kijk eens naar deze merken:
Sinn
Oris
Fortis
Guinand

Succes!!

How about this

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=150&Sel_ID=25#150

@Louis, Steinhart is bijgevoegd in mijn favorieten. Mijn probleem is denk ik, dat de juwelier waar ik de 1000 euro bon bij heb, misschien weer niet kan bestellen. Met Glycine zonder probleem mogelijk, daar deze in Nederland geleverd wordt.
Steinhart heeft zo te googlelen geen dealership bij juwelieren in Nederland.
Als het te koop is in Nederland bij een juwelier is het geen probleem.( betreft interne overboekingen en kortingen onderling natuurlijk). Maar dit weet ik niet zeker, Ik zal alle favorieten uitpluizen en volgende week voorleggen.
Blijf meedenken. Steinhart is een supertijdwaarneeminstrument.X( toch?

@valjoux; Fortis en Guinand vallen af.Fortis gewoon door de naam alleen al, heb zeer slechte ervaringen met Fortis(bank). Guinand door de toch te kleine afmetingen, heb prachtige refs. gelezen met foto´s over Guinand en Sinn.Sinn is opgenomen bij favorieten.:wink:

Steinhart is ontzettend ‘waar voor je geld’.
Snap alleen niet waarom ik er wel kan bestellen en jouw juwelier niet?
Hij krijgt gewoon een factuur.
Doe je er een mooie Flieger bij, budget genoeg.

brabuspower Schreef:

@valjoux; Fortis en Guinand vallen af. Fortis
gewoon door de naam alleen al, heb zeer slechte
ervaringen met Fortis(bank).

??? Ze hebben absoluut niets met die bank te maken hoor:

@tjvreeken- Mijn verwijzing naar Fortis(bank) was grapje:)-D
Ik heb inmiddels enkele fabrikanten waaronder nu weer een nieuwe favoriet(meistersinger) aangeschreven. Mijn lijstje van super horloges groeit gestaag.
Bedankt aan iedereen alvast.(tu)

brabuspower Schreef:

@tjvreeken- Mijn verwijzing naar Fortis(bank) was
grapje:)-D

Dat vermoeden had ik natuurlijk wel, maar het was een aanleiding om m’n Fortis weer eens te laten zien:D

hallo iedereen, nu het laatste nieuws. Mijn juwelier kan dus vreemdmerken voor mij bestellen, maar naar het schijnt niet overal.

Dit is het antwoord van jan de Wever uit Sittard op mijn vraag of de juwelier uit Houten bij hem dan een meistersinger kon bestellen.

Geachte heer Knol
Als geautoriseerd dealer leveren we uiteraard niet door aan niet-dealers.
Sorry, dat we U verder niet meer van dienst kunnen zijn.

Vriendelijke groet,
Marc Dewever.

Dat er niet geleverd wordt, okee, maar het woordje; UITERAARD is voor mij wel erg irritant.Het schijnt goed te gaan in de business, gelukkig hebben ze geen last van recessie in Sittard.Ik wil mn bonnen kwijt!!!

tsja vervelend maar ergens ook wel begrijpelijk, wat heeft het anders voor nut om geautoriseerd dealer te zijn.

Doe niet zo moeilijk en koop gewoon een mooie Sinn krijg je nooit spijt van B)-

Hallo allemaal, ben in het weekend aan een omzwerving bezig geweest vanaf Scheveningen, Mijdrecht ,Utrecht,Nieuwegein Sittard , noem maar op.
Nu heb ik voor bijna de helft van de bon, 4 opties.
Graag jullie advies.
Mijn eerste = van Steinhart, de marine-timer(unitass 64/98 swiss handmade uurwerk). Het schijnt dat dat klokkie op de foto totaal niet overkomt. Wat mij wel bevalt is, dat daar saffierglas inzit en een fatsoenlijk uurwerk en kwalitatief gewoon enkele malen beter is dan vergelijkbare horloges die 3 keer zo duur zijn , noem maar op.
Wat me tegenvalt is de stopwatchring op de kroon.
Maar op het forum zitten vakmensen toch, die dat kunnen verhelpen toch?.

De 2de optie is de lemans van Steinhart, in het blauw of rood. maar die 44 mm?
De derde was eigenlijk de officina del tempo chrono met rode wijzerplaat, maar die heeft weer een Os-30 uurwerk, maar kost 2/3de van de Welder en is natuurlijk veel beter.

De derde is de Meistersinger, maar nu komt het probleem. Ik ga naar Mijdrecht , onder Uithoorn, Prachtige juwelier. Ik vertel de hele story en hij laat me zijn hele collectie Meistersinger zien en legt me alles uit.
De prijzen wijken af van de folder, maar ligt aan mineraalglas en saffierglas enz.
Ik zie de eenwijzer automaat voor 965 ofzo.
dan de 3wijzer automaat voor 8zoveel(ik d8 700+ in de folder). Ik denk, ik pak de 3 wijzer dan, maar na het vergelijken kwam ik er al snel achter,dat er 2 totaal verschillende automaten inzitten.
De kast van de Eenwijzer was dikker en voelde veel zwaarder aan en de uitstraling was stukken beter.
De achterkant van de eenwijzer met 6 voudig geschroefd enz. was zoveel beter dan de 3wijzer. In het boekje van Meistersinger denk je, dat dat allemaal hetzelfde is. Dus niet.
Ik vond de grootte van de kast ook te klein, tot ik de dure jongens zag met
gangreserve. Helemaal verliefd erop, maar 1800 euro. te duur.

Dan mijn voorlopig laatste optie; De Hamilton. Vraag me ff niet naar het model, maar in Scheveningen op zondag bij ook weer een geweldige juwelier, die me overigens het Watch-jaarboek 2009 en nog een stapel nieuwe boeken meegaf. Die Hamilton was dik, hoogglans edelstaal met valjoux uurwerk, prachtig klokkie voor 800 plus, doorzichtige achterplaat en superuitstraling. Maar ik weet niks van Hamilton.

ALs jullie tijd hebben en zin, geef raad.