Ik kom elk jaar in een juwelierszaak en daar staat er een horloge dat ik interessant vind. Het is een limited edition Seiko Ananta die in 2009 op de markt is gekomen. Het staat daar echter al zeker 8 a 9 jaar onverkocht. Het heeft een tijd in een vitrine gestaan met een spot lamp er pal boven waardoor de krokodillenleer band is beschadigd en vervangen moet worden. Ik neem voor het gemak aan dat het ook minimaal een servicebeurt nodig heeft die om en nabij 650 euro kost. Nieuw kost het horloge om en nabij 5,5 tot 6000 euro. In de huidige staat heb ik 50% korting aangeboden gekregen. Mijn vraag is of dit wel een goede deal is aangezien het al bijna 10 jaar onverkocht is gebleken en ik er niet vanuit ga dat het waardevast is. Kortom wat zou een reëel tegenbod kunnen zijn?
Ik heb hier geen verstand van. Maar wat doen ze niet NOS in de markt?

Er zijn heel veel verschillende Ananta modellen. Ik vind 3000 euro voor aan Ananta alsnog een hele boel geld. Had er op UF ook een paar te koop zien staan en die verkoop liep ook niet storm, zijn geen courante modellen. Dus ik zou er allemaal nog even goed over nadenken. 
Ze schrijven volgens mij vooral heel veel af. 
Waarom zijn ze list eigenlijk zo duur?
Zeker in 2009! 
Ligt aan het model denk ik, er zijn er ook met spring drive uurwerk. Maar ik heb totaal geen idee van de Seiko list prijzen in 2009 dus kan er niks nuttigs over zeggen, maar 6000 eu klinkt idd heel veel.
Foto?
Zo te zien op google is het niet Seiko’s meest populaire modellen range idd.
Ik vind 50% nog te veel.
Ik zou EUR 1000 bieden. Cash en geen bonnetje nodig.
Gezien de genoemde prijs en jaartal zou het dan gaan om een Spring Drive chronograaf met de Katana case.
Iets als dit model SPS011 (LE 150 stuks).
Kijk anders op Chrono24 om een indicatie van prijzen te krijgen van Ananta modellen. De SPS011 staat er bv ook op.
De ananta’s die ik zie zijn niet moeders mooiste, kun je niet een lekkere GS vinden voor dat geld?

650 euro voor een servicebeurt?? dat is wel een smak geld
Hahaha bij dit horloge lukt het echt niet, ik doe echt heel erg mijn best!!!
Bleh!
Hahaha! Geweldig dit…
Geen idee, maar vind er wel een stel terug voor een “betere” deaul, zeker als je er een servica van 650,- aan moet besteden.
https://www.chrono24.nl/seiko/tweedehands-ananta-horloges--mod840-used.htm#gref
Met alle respect, maar voor dat geld zou ik naar heel andere klokjes kijken… 
en dat service bedrag is waarschijnlijk het dubbele van de werkelijkheid, tenzij je er een nieuwe “luxe” band bij gerekend hebt… maar dan nog 
Ja. Ik snap wel waarom die er al ca. 9 jaar ligt.
️

Ik zie het ook niet, eerlijk gezegd. Heel veel Ananta’s en Astron’s zijn in mijn ogen absolute horreurs.
Ook dat is voor mij weer de totale antithese van wat een GS zou moeten zijn.
Mag ik voor die 3000 ball’n dit voorstellen?
TS: Als je die Ananta af wilt dragen en hem zelf cool vind moet je doen wat je niet laten kunt. Ikzelf zou 'm voor 75% korting nog niet mee nemen, maar dat is een smaakzaak. Als je 'm voor de helft koopt heb je afschrijving, tenzij je tegen een verzamelaar aanloopt. Het is altijd wat de gek er voor geeft, maar met deze modellen vis je in een kleine vijver van afnemers.