Welk bod/tegenbod is reëel voor een bijna 10 jaar NOS horloge

maar hij wil m niet.
Waarom zou je iets kopen als je er niet meer warm van wordt. Geld verdienen met zo’n aftandse Seiko zit er ook heus niet in.

3 likes

4 jaar geleden had ik al bij Seiko Nederland geinformeerd wat het zou kosten om het te servicen en een nieuwe aligator band, kwam toen uit op pak em beet 800 euro als ik me het goed herinner.

Laat mij het e.e.a. nuanceren. De techniek vind ik mooi, maar ik zou er nu geen paar 1000 euri voor over hebben. 4 jaar geleden ook niet. Om het interessant genoeg te maken zou ik idd een bod van een paar honderd euri moeten doen.

Het horloge betreft een SPS009 LE van 300 stuks met het 5R86 uurwerk.
Ik ben niet geinteresseerd in verpatsen o.i.d. daar heb ik geen tijd voor of zin in om daar moeite in te steken.
Ik zie vaak op youtube shows waar mensen autowrakken op een veiling kopen en ze weer op te knappen.
Financieel is het meestal niet de beste zet nadat veilingkosten en reparatie kosten erbij komen. Meestal was het dan voordeliger om een clean title voertuig te kopen.

Zelfde is hier het geval, het betreft een nieuw horloge, maar los van de prijs moet er nog 800 eu bijkomen om het weer in tip top conditie te krijgen. En in dat opzichte is de deal niet meer zo heel erg interessant voor mij, mits ik het voor 200 eu mee kan krijgen.

Voor de beeldvorming in mijn collectie zitten nu ook een paar Grand Seiko’s ook met het 9R86 uurwerk. dus het is even de vraag waar dit appart horloge in zou komen te passen.

2 likes