nix om je voor te schamen hoor, deed IWC ook, Omega, Panerai en nog wel meer high end merken
Uiteraard. Miss kunnen we wel stellen dat alle calibers onder aan de streep toch op elkaar lijken.
In opbouw bedoel ik.
Het Seiko kaliber 9T82 (officieel aangeduid als 9T82A) is een kinetisch uurwerk dat te vinden is in Seiko Sportura chronograafhorloges. Dit uurwerk met 38 jewels wordt met de hand afgewerkt en geassembleerd door meesterhorlogemakers van Grand Seiko-niveau in de Shinshu Artisan Time Studio in Japan. Als Seiko de namen Grand Seiko of Credor wilde associëren met een kinetisch uurwerk, dan was dit het wel.
Powermatic 80 is eigenlijk een prima uurwerk.
Mooi man thnxs. Heb hem opgezocht. Idd een kinetische chronograaf ![]()
Geen jaar in de kast laten liggen, schijnt er niet goed voor te zijn.
Tissot i.m.o. een prachtig merk en uiteraard heb ik er zelf ook 1, gelukkig.
O jawel, komt goed
Geduld is een schone zaak
![]()
Toen ik dit zag was ik verkocht, zo mooi afgewerkt, m’n eigen Staudt handwinder.
ik hoop dat ik het een beetje goed omschrijf: het betreft een compleet ontmantelde ETA/Unitas 6498-1 opnieuw gemonteerd, driekwart platine, zwanenhals-fijnregulering, 48 uur gangreserve en volledig verguld in 18-karaats roségoud.
Als ik de videos van Chrono Glide mag geloven (en dat mag ik). Dan heb je helemaal gelijk. (voorzover het gaat over het zelfde type gang natuurlijk).
De basis van de meeste mechanische horloges is de zwiterse gang. Daar kun je natuurlijk nog heel veel complicaties tegenaan gooien, die het e.e.a. compliceren (pun intended).
Maar de basis blijft die Zwitserse gang.
Maar er zijn natuurlijk veel meer “gangen” ontwikkeld. Die zullen allemaal in hun eigen categorie ook ongeveer hetzelfde doen.
Kun jezelf de cel/batterij vervangen of bedoel je in de praktijk houdt de cel langer.??
Wat me ook opvalt bij seiko , GS ook dat de brug zo groot is. Als kijk naar een klok bvb dan zitten de raderen tussen 2 platen zoals je miss al weet.
Bij deze lijkt dat ok zo te zijn wat de demontage miss makkelijker zou kunnen maken of sla ik de plank nu totaal mis…???
Dat is te begrijpen. Idd een hele mooie Staudt.
Vjnd je het niet jammer dat er een brede brug is gebruikt. Ik bedoel anders had er meer uurwerk zichtbaar geweest…??
Dank je wel😊!
Als ik het horloge een beetje kantel is alles van het uurwerk te zien. Ik heb hem er even bij gepakt en een fotootje geschoten:
Je kunt er helemaal langs kijken, ik vind het prima zo. Het originele Unitas nummer 6498-1 is nu zelfs te zien! Heb hem maar meteen even opgewonden:
Mooi hoor. ![]()