Prima, maar wat heeft dit met dit item te maken ?
Was een grapje… Omdat je zei een zakhorloge te dragen met warm weer. Dat doen mensen tegenwoordig niet bepaald meer, dus vandaar. Fijn om te horen dat de mensen in 1890 prima weer hebben overigens!
My bad. Geen kids in Casa Candide.
Maar hebben wel een glad en glimmend oppervlak.
Pak het maar eens vast en beweeg het tussen je vingers. Het voelt een beetje als papier/karton. Het schuurt.
Maar hee. Knikker zo’n bandje lekker op je horloge, draag het een jaar en plaats dan even een foto van de caseback hier.
Je zult de ultra absorberende kern van die Pampers hard nodig hebben voor je traantjes.
On-topic kan ik me kapot ergeren aan zogenaamde chronografen met compleet zwarte subdials.
Dus zonder nummers erin, of überhaupt zonder aanduiding wat je nou echt kunt meten. MVMT geloof ik doet/deed dit. Waardeloos.
Ik heb een perlonbandje en dat voelt heerlijk zacht, als baybilletjes eigenlijk. (<Pampers)
- Te veel tekst op de wijzerplaat, zet die info toch op de achterdeksel!
- Grote grove sluitingen op stalen banden, de types die je hele pols beslaan
- Ertussen gefrommelde datums
- Onbalans op de wijzerplaat, een goed ontwerp kun je omdraaien!
- Duikers-extenties
- Slechte uitgelijnde chaper ringen
- Seconde wijzers die niet de uurmarkeringen aantikken bij Quartz horloges
- Vlinder en vouwsluitingen, sorry geen fan. Een gespje is zoveel eleganter en praktischer
- Tourbillons
- Van die onderbroek elastiek bandjes
- Mineraal glas, liever Plexi of Saffier
- De lijn (Prospex, Presage etc.) op de wijzerplaat vermelden
En en, niet of of
resp. te arrivistisch qua uitstraling en merkimago, te bling on the wrong side of tasteful, te Sly…
IMHO, IMHO, driewerf IMHO!
dat is een plank die best vaak wordt misgeslagen, ik herinner me de 1957 serie van Omega die ook van die vintage inspired banden had zonder tapering met een sluiting van een polsbreedte
Yes! Je bent de eerste die het ziet.
Wat heb je gewonnen? De eeuwige roem…
Al kijkend naar m’n Tudor heb ik m’n koffie (zwart, echte man natuurlijk) zojuist over tafel gesproeid.
Ik denk dat mijn wekker vanochtend ongeveer het eerste afliep. (01.30 uur) Dus dan mag ik ook het beste wakker zijn.
Datum op half 5, ik vind het maar niks
op de bovenste foto staat toch duidelijk SS? Wat heeft een messinglegering er dan mee te maken?
ss is dan ook de afkorting voor messing
Ik bedoel er stainless steel mee.
Niet alleen het weer is prima, dat zijn ook de vestzakhorloges die in deze tijd gemaakt worden. Veel beter wordt het niet.