Welk designelement bezorgt je kromme tenen?

Zwaar ondergewaardeerd antwoord! Misschien is de sub-40-club nog wel een leuk idee voor een topic :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Volgens mij is dit een heel mooi merk maar qua design van de wijzerplaat zijn ze de weg kwijt. Misschien ook nooit de weg gevonden.

Technisch hoogstaand, visueel (voor mij in elk geval) niet aantrekkelijk…

Je weet dat die schroeven bij de AP vanaf de achterzijde aangedraaid worden…? Zo kun je de achtkantige schroefkoppen altijd goed plaatsen in de lunette. Is ook alweer 12 jaar terug dat ik er een openschroefde, maar dat was wel een “a-ha Erlebnis”.

Ik heb een vreselijke hekel aan mineraalglas, dat zijn de steekmuggen van deze wereld, niemand weet waarom ze er zijn en iedereen heeft er een hekel aan :wink:

Dat weet iedereen als je een beetje opgelet hebt bij natuurkunde…

2 likes

Daarom is t schunnig en n schande dat het bij hublot willekeurig geschroefd zit. Zelfs bijn lullig ali klokje doen ze t nog beter

Klopt. Nylon is super stug. Ik meen zelfs dat er speciale borsteltjes te koop zijn om de geborstelde delen weer netjes te krijgen.
Haarlijntjes worden hoofdzakelijk veroorzaakt door nylon en polyester garens waar kleding vaak mee in elkaar wordt gezet.

Ik heb niet zoveel dingen waar ik stante pede op afknap, een horloge is meer dan de som der delen, soms vind ik wat mooi, vaak ik het mwoah en geregeld vind ik horloges ronduit lelijk.

Maar goed om even wat punten aan te dragen waar ik echt niet goed tegen kan.

Tig keer het logo en merknaam op wijzerplaat en rehaut.

Teveel geglim op niet dress-watches, bv polished center links op een tool-watch.

Herenhorloges met steentjes

goud-staal bicolour-

En korter door de bocht alles wat tè “in your face” is

Dit vind ik een hele erge…
Rolex Skydweller, eindelijk eens een mooi uurwerk van Rolex in plaats van al die run of the mill uurwerkjes die andere fabrikanten in meer of mindere mate qua nauwkeurigheid en gangreserve ook leveren.
Een next-level GMT uurwerk, de ultieme tool-watch voor de wereldreiziger zou je denken?

Strakke (liefst gehard) stalen kast eromheen, cleane zwarte dial , knurled of coin bezel voor de bediening, helemaal af!

Maar nee hoor, kast is bulky, glim-glim fluted bezel, overal merk en andere aanduidingen, polished center links en voor de liefhebber ook bicolour leverbaar… :grimacing:
image

En dan zijn er ook nog eens mensen die hem laten “opwaarderen” met wat glimmertjes…

3 likes

Met alles wat je zegt eens.

1 like

Ik had altijd al dat “waar doet dat lelijke logo me nu toch aan denken”-gevoel. Bij deze opgehelderd.

2 likes

En natuurlijk ons eigen wapen-met-twee-leeuwen. Je maintiendrai!

1 like

Niet van toepassing voor mij. Als Vlamingen werden we een 190 jaar terug van jullie afgescheurd en bij een bende wereldvreemde fransozen gedropt. Maar ik verval bijna in politiek gezwets.

On topic, kromme tenen:
Razorbanden

Veel te lange smalle lugs (looking at you, Meraud & Baltic)

3 likes

Ik heb een allergie voor cijfers op de dial. Romans of arabics… Verder hoeven er voor mij niet echt onnodige vormen dan wel toevoegingen op de kast of bezel te zitten, bijvoorbeeld een Breitling Avenger vind ik eruit zien als een steampunk ruimteschip :no_mouth:

Misschien is het de hobby om uit te vinden welk horloge wel aan hun voorwaarden voldoet. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Ja, opwarming van de aarde moet nog worden uitgevonden. Polshorloges ook volgens mij maar daar kan ik mij in vergissen.

Een stripfiguur op de wijzerplaat. Tenzij je 12 bent. In dat geval: supercool man!

5 likes

Volgens mij moet je hiervoor een hinderwet vergunning hebben. Valt onder optische milieuverontreiniging.

1 like

5 likes

Voor een horloge van 10 euro vind ik deze wel leuk.

Ooit een keer gelezen in een Mercedes-folder: Geen type aanduiding op de kofferbak: Ohne Aufpreis.
:joy: