Tudor
Waarom zou je zoveel geld neerleggen voor een net-geen-Rolex… nooit begrepen
Tudor
Waarom zou je zoveel geld neerleggen voor een net-geen-Rolex… nooit begrepen
Because it is an absolute gorgeous looking watch…
Eigen gezicht, vintage vibe. Kan prima naast mijn Sub
Ik vind de BB58 mooier dan een hedendaagse Rolex Submariner
faux vintage
is lelijk,bulky en onnodig complex. Een gesp is elegant en eenvoudig functioneel.
Daarom hebben ze keepers uitgevonden.
Ok je hebt gelijk.
Voor 600 euro wil ik deze vintage hommage wel van je overnemen.
edit. Sorry Ralph ik ben niet lief vandaag
Ik vind hem prachtig… totdat ik die wijzers zie. Ik snap niet dat ze er snowflake handjes in hebben gezet.
Ze hebben in het verleden ook gewoon swordhands en Mercedeshands en cardinalhands gebruikt… waarom moeten ze nu van die lelijke wijzers zo prominent maken?
Geen commentaar
Je sticker zit er nog op.
jij laat toch ook het plastic om je bank zitten voor de volgende eigenaar? of is dat ergens anders voor?
Kijk eens naar beneden
die is weggelopen denk ik
Waar zie jij plastic?
Kniesoor
Omdat vlinder- vouwsluitingen per definitie dikker zijn dan gespen. Ook zit er altijd een gebogen stuk metaal onder je pols. Bij goedkope vouwsluitingen is dat geperst blik, net als bij oude vintage Rolex rammelbanden. Die zijn dan nog redelijk dun en die kun je verbuigen om de kromming van je pols optimaal te volgen.
Maar al die duurdere sluitingen hebben dikkere metalen delen. Dat wordt dan als “kwaliteit” gezien, terwijl ik zo’n goedkope vouwsluiting nog nooit naar de kloten heb kunnen helpen, maar OK. Het nadeel daarvan is nogmaals dikte, maar ook zeer zeker dat de kromming nooit aansluit op de kromming van mijn pols.
Ik heb dus of een uit-stekende sluiting, of ik heb er een die midden in m’n pols drukt, waar ik rode schaafplekken en drukplekken van krijg.
Een gewone gesp, daarentegen, heeft mij nog nooit slecht gezeten.
Kortom:
Ergonomie, ergonomie, ergonomie.
Leren banden zijn een “consumable”. Na zoveel draagtijd moet je ze toch vervangen omdat het binnenleer gewoon niet meer hygienisch is. Ik heb nog nooit een leren band op gesp afgesleten aan de gesp of aan het leer waar de gesp op valt. Verbuigen doen ze wel, maar dat zie je om de pols niet.
De voering is altijd eerder brak.
Als je dat soort problemen wilt vermijden kun je een NATO of Perlon gebruiken. Ik heb het nu drie keer gehad dat ik een spring bar kapot zag gaan, en daar helpt een vouwsluiting ook niet tegen.
Mensen die serieus gaan duiken neemt een Suunto mee op een rubberen of stoffen band. Ikzelf zie staal als een veiligheidsrisico. Je moet er niet aan denken ergens aan vast komen te zitten met een stalen band die niet door te snijden is?
Maar goed, ieder z’n meug.
Voor elk horloge wat ik heb heb ik een bandje met een gesp en dit is mij nog nooit gebeurd…
Ik ken die bank. Staat die bij jullie op kantoor?
Een duiker op een duikklok vind ik wel kunnen. (Want logo)
Een tank kan natuurlijk alleen maar op een tankhorloge (?)