Welk designelement bezorgt je kromme tenen?

2 likes

sorry ff offtopic… gniffel gniffel :slight_smile:

1 like

Waar dacht jij dan dat die kasjmier overjas voor was? :pencil2:

Wat ik zoal lees is dat velen zich aan van alles storen, ik heb daar persoonlijk niet veel last van smaken verschillen en iedereen koopt nu eenmaal wat hijzelf leuk vindt.
Een horloge wat ik niet wil, waarom zou je je daaraan ergeren.
Toen ik voor het eerst een mm300 in het echt zag was ik verkocht ik vond en vind het nog steeds een van de mooiste horloges.
Het is zoals met muziek, toen ik nightwish met onze eigen Floor Jansen voor het eerst hoorde, ik was sprakeloos, soms heb je dat.:smile::smile:

Ik vind de Yachtmaster 2 van Rolex erg mislukt eigenlijk…
Zeker als je ziet wat je voor die prijs nog aan alternatieven hebt…

6 likes

ik vergeet steeds dat dat model bestaat, met reden waarschijnlijk

2 likes

ja inderdaad, bij de millgauss heb ik nog zoiets van dat wordt misschien ooit nog tof, maar bij deze heb ik dat niet…

Dit is toch zoveel mooier dan een doornsluiting? Ik vind een vouwsluiting op een lederen band in het hogere segment een absolute must.

3 likes

dat had ik ooit bij de 16570 polar, vroeger vond ik hem niet om aan te zien, maar nu is het mijn favoriete horloge

Had iemand hier al ‘contrasterende stiksels’ of iets van dien aard genoemd?

3 likes

Ik zie een overvloed van overbodige complexiteit.
Heel veel form, nul extra function.

3 likes

het ziet er mooi en luxe uit, maar ik vind die vouwsluitingen meestal helemaal niet lekker zitten, een dik stuk metaal onder je pols, moet je maar net het geluk hebben dat de ronding en breedte overeenkomt met de vorm van je pols, geef mij maar een stuk leer dat zich lekker aanpast aan mijn rondingen

7 likes

Nee. Ten eerste vind ik specifiek deze “gesp” weer veel te lomp en dik. Geef mij maar een getaperde band met een smallere en minder aanwezige propere gesp.

Ten tweede zijn dit nou precies het soort milled sluitingen die je niet fatsoenlijk bij kunt buigen. Die zitten vrijwel nooit lekker.

Laten we het samen zeggen: Ergonomie, ergonomie, ergonomie.

Zie hier (de foto’s zijn niet meegekomen in de server migratie, maar OK) het verhaal van wat ik de laatste keer deed toen k een te lompe vlindersluiting bij een horloge kreeg:

Even een Hirsch-gespje opgesnord, de vlindersluiting de kliko in geflikkerd, met een stanley-mes een inkeping in de alligator gesneden om de doorn door te laten vallen, en het Hirsch-gespje er op gefrunnikt.

Hoppa. Gespen for life, G. Zit al ruim drie jaar als gegoten, band geeft geen krimp.

Ik wou dat ze de uitvinder van de vouw- en vlindersluiting (bij leren banden dan toch) op het dorpsplein, op het schavot in de schandpaal zetten, dan kon ik een assortiment rotte groenten, fruitsoorten en eieren naar zijn of haar gezicht slingeren, terwijl ik luidkeels zo kleurrijk mogelijke verwensingen mee slingerde.

2 likes

geef mij maar een stuk leer dat zich lekker aanpast aan mijn rondingen

tenor (22)

4 likes

gewoon niet kopen, volgens mij ben jij op de leeftijd dat je je niet meer hoeft aan te passen aan dingen, maar dat je dingen uitzoekt die aangepast zijn aan jou

1 like

Echt afschuwelijk! Wat een protserig ding is dat, en complete overkill om een bandje te sluiten.

En even snel het bandje strakker of losser om de pols doen is er ook niet bij.

3 likes

Soms heb je geen keuze. Zo heb ik een Seiko Presage die een vouwsluiting heeft, maar ik kon dat horloge niet laten gaan. En een Grand Seiko. Stelletje mafklappers. Maar ook de eerder genoemde Mühle had zo’n hoity-toity sluiting.

Er is gelukkig niets wat ik met een Bergeon en een stanleymes niet kan fixen in dat opzicht. :slight_smile:

2 likes

Achja ik vind gewoon dat op een horloge van meerdere duizend ekkermannen een fatsoenlijke vouwsluiting moet zitten. Als ik een doornsluiting wil koop ik wel een Swatch.

Op de Speedmaster is de vouwsluiting ook helemaal top.

En op mijn Black Bay ook trouwens.

1 like

Dan heeft dat meer te maken met een soort status dat met een praktische insteek.

In elk geval oogt die Omega een stuk beschaafder

2 likes

Ik vind bij een item van een paar duizend ballen gewoon de VRAAG MOET WORDEN GESTELD. “Hoe wilt u het hebben, Meneer RLC, Meneer Fate?” “Dan gaan we dat volgens uw wensen in orde maken”.

Verkoop die rommel dan ook head-only en doe wat band-suggesties.

Sinn begrijpt dit als enige. Letterlijk als enige.

Driewerf hoera voor Sinn.

10 likes