Welk designelement bezorgt je kromme tenen?

Met een MX5 praat je niks meer goed…! :nauseated_face:

1 like

De MX5 is de perfecte auto voor twee niet hyperlange mensen die van het lichtgepakt reizen zijn.

Jinba ittai enzo.

1 like

Bedoel je de Synopsis? Kocht me vorig jaar eenzelfde Seamaster 300 als Sat en had me er voor de koop bijna aan vergaloppeerd…
Hoe snel smaak kan veranderen, moet er nu ook niet meer aan denken.
Die 300 ging overigens ook vrij snel weer de deur uit.
Kon me maar niet over die faux-patina heenzetten.

1 like

een Miata rijdt wel lekker voor weinig geld, de tijd dat je voor hetzelfde geld een S2000 kon rijden is voorbij

Jammer dat Mazda zelf vindt dat dat het best tot z’n recht komt met een soort van bordeauxrode SUV.

:slight_smile:

Ikzelf voel mij het liefste één met de motor. Want in de auto? Ach, ik wil inmiddels ook wel achterin zitten terwijl ik van a naar b word gereden, dan klap ik het notenhouten tafeltje naar beneden zodat ik achter in de limousine m’n kop thee en de krant kan consumeren.

1 like

Ik vind dat je bij Breitling ook behoorlijk wat mogelijkheden mbt de band/sluiting … moet je Breitling uiteraard wel mooi vinden :blush:

1 like

Rond 1935-1950 maakten ze mooie Chronografen.

Sindsdien? Ach.

Fluted Bezel. Gadverdamme wat lelijk.

image

Poppetjes op de wijzerplaat. Hoe kom je er op om zo’n mooi horloge op die manier te verpesten.

image

Onderstaande hoeft verder geen commentaar dacht ik.

En dan komen we direct ook op het volgende. De dagaanduiding volledig geschreven bovenin de wijzerplaat. Dat vind ik ook zo vreselijk lelijk.

image

Zo, dat is er uit. Ik ga even wat anders doen voordat ik nog meer bedenk.

3 likes

Rond 1935-1950 maakten ze mooie Chronografen.
Sindsdien? Ach

Je mag niet vloeken in de kerk dat zou jij toch moeten weten :pensive:

Zo, dat is er uit.

Je voorbeelden tesamen, fluted daydate comic dial in het goud met aftermarket diamonds…
Klinkt als het droomhorloge van @HanDavinci

2 likes

Absoluut. Maar met het vorderen der jaren vermindert mijn koude- en regenkanshardheid. Vandaar. En soms is het ook mooi meegenomen om ergens min of meer presentabel op het appèl te verschijnen.

Niks wat een paintjob niet kan verhelpen. Ik wil overigens een NC.

1 like

ik kan deze anders best wel waarderen

5 likes

Pracht horloge, maar dan graag op staal.
Maar goed, sowieso buiten mijn “gelimiteerde budget”…

1 like

Op het continent worden de zomers alleen maar droger, warmer en langer. Nog even, en ik kan een jeu de boules baan in m’n achtertuin aanleggen onder de olijfboom.

Just saying.

Sja. Maar Sinn maakt op dit moment “de echte echte Navitimers”. Want ze hebben de rechten en de machines uit de failliete boedel van Breitling gekocht.

Dat Breitling met durfkapitaal door is gestart moge leuk zijn, maar ik zou een Sinn Navitimer nemen. Die zijn waarschijnlijk beter doordacht, en nog goedkoper ook. :thinking:

3 likes

Elektronische horloges :wink:

3 likes

da’s een goeie, ik denk dat ik binnenkort eens een 903 ga proberen

1 like

Ach, ik ben eigenlijk maar blij dat ik op de meeste horloges wel wat aan te merken heb, anders was ik allang failliet geweest.

Skeletons :triumph:

1 like

Alle Omega speedmasters en alles wat er maar op lijkt… Veel te veel modellen

2 likes

Te grote horloges, eigenlijk alles boven de 40 mm, met uitzondering van duikers of piloten horloges gebruikt voor sport of dergelijke. Aan het werk achter je bureau heb je geen 44 mm nodig en vind ik het er raar uit zien.
Dan, en dit is misschien nog erger, een idiote waterdichtheid zoals bij deze:
image
De Stowa “marine” 36, let op, Marine, maar wel met een oh zo indrukwekkende 5 atm. Zo jammer van zo’n mooi horloge, maar is voor mij de reden om hem niet te kopen.
Overigens dat veel horloges niet in 36 mm te krijgen zijn.