Wat mij betreft zat voor alle voorkomende omstandigheden. Zwemmen of douchen met een horloge vind ik sowieso onzinnig.
Ben minimaal 1 keer in de week op een schip te vinden, toch jammer als je horloge het leven laat mocht je zelf een keer te water gaan ( onbedoeld zegmaar ). Vandaar dat dit iets is waar ik waarde aan hecht.
zeker als er een leren bandje bij wordt geleverd
5 atm is zat mocht je een keer onbedoeld te water raken.
Tenzij je op volle zee van 20 meter hoog in de golven plonst, maar volgens mij heb je dan andere dingen om je zorgen over te maken dan je horloge
Ja die tabellen ken ik; dat is waar ze de boel voor garanderen omdat ze dan genoeg reserves willen houden.
Maar een 5 atm horloge loopt echt niet vol als je hem onder water houdt.
goed punt, maar laat ik het even opnieuw formuleren. Vind het jammer dat weinig wat kleinere horloges een redelijke waterdichtheid hebben. Iets als een Smiths Everest met een net wat meer eigen look zou toch mooi zijn.
Daar heb je een punt. Sowieso zijn er te weinig moderne kleine horloges
als je parachute zegt “werkt gegarandeert tot 2000 meter”, zou je hem dan op 5000 gebruiken? ik zou een andere parachute pakken
Het horloge is getest bij een druk die heerst op 50 meter diepte onder water. Dus is hij incidenteel op 1 meter diepte prima geschikt. Maar als je dagelijks met je horloge gaat zwemmen wil je misschien meer reserve, vandaar dat ze voor zwemmen minstens 10 atm adviseren.
En weer on-topic
Zie ik daar nou wat krasjes
dat krijg je er van als je de stickers er zomaar aftrekt
Ja die zat er al op toen ik hem kocht. In bepaald licht alleen te zien
In belgie hebben ze een nieuwe levensverzekering voor parachutisten. De laatste 100 meter zijn voor eigen risico …
Ik zal er nog een irritatie bij zetten die niet is genoemd.
Oranje minuten wijzer.
groetjes Lenno
Deze kroon op de crownguard… Voor de day/date was een uurwerk met een extra stand van de kroon teveel gevraagd?
Met permissie een kleine correctie:
5 Atmosfeer staat voor 40 meter diepte, niet voor 50. Op zeeniveau heerst nl al 1 Atmosfeer…
Mierenneukerij misschien, maar in de techdive-wereld (cavediving in mijn geval) kan dat verschilletje dramatische consequenties hebben…
Hangt van de definitie af
Het klopt inderdaad dat op 40 meter een absolute druk heerst van 5 atm / bar, maar horloges worden getest met overdruk; een 5 bar / 5 atm / 50 m horloge wordt getest met een drukverschil van 5 bar tussen buiten en binnen het horloge. Voor de duidelijkheid zou je dat eigenlijk moeten weergeven als 5 bar(g) (gauche). Omdat in het horloge al een druk heerst van 1 bar test je met 6 bar(a) (absoluut).
Het complete horloge ziet er zo uit en dan klaag jij alleen over de kroon?