Welk designelement bezorgt je kromme tenen?

Touché :wink: :grin:

1 like

Dat moest natuurlijk gauge zijn :blush:

En maar weer on-topic :blush:, elementen waar ik doorgaans op afknap zijn:
2-4-6 uurmarkeringen op de wijzerplaat afgewisseld met van die puntige indexen:

Scheve datumvensters, vooral als er totaal geen reden voor is:

Ronde lume bollen en Mercedes- of verkeersbord wijzers:

2 likes

Whaha, die kende ik nog niet! :joy: :+1:

2 likes

Make love, not war.

Die wel dan?

:wink:

1 like

Hm, in veel huishoudens is het volgens mij ook vaak liefde en oorlog. Soms is het oorlog om daarna met liefdespellen het weer op te lossen.

1 like

Neen.

5 likes

Why do you stress the word Marine and even repeat it?
It seems you don’t know about the watch’s history, do you?
The watch’s dial and font are based on the style of former navigation watches onboard a ship.They were also used as so called ‘Mutteruhren’, the reference watch for all other watches onboard the ship.
Those watches were needed to define the direction of travel - not for being immersed in a bucket full of water.
The declaration 5 atm is not made to impress you. It is a statement, that the watch is safe when used under ‘normal’ conditions.
The Stowa MARINE is not a diver’s watch,

Volker

2 likes

Nee dat wist ik niet, leuke info wel! Dank u.

Haha vond het vooral jammer juist omdat het zo’n mooi ontwerp is.

Owja, de flieger in general. Don’t get it, never will.

Niet of slecht aansluitende end links😫

1 like

dat is geen designelement, dat is gewoon goedkope troep, of teveel gepolijste dure troep

1 like

Ook genoeg dure, moderne, ongepolijste horloges hebben last van dat euvel

1 like

Is dat dan gewoon laksigheid van een horlogeproducent?

breitling-navitimer-1-b01-chronograph-43-ab0121211c1a1
Het horloge is geweldig maar die aansluiten met een stalen band😫

5 likes

ik heb wel eens gelezen dat dit ontwerp een bepaalde functie heeft, ik kan zo snel het artikel niet terugvinden, maar ik ga even voor je zoeken

ik ben het 100% met je eens, maar al die lelijke design elementen in 1 horloge maakt hem ook wel weer mooi.

1 like

Dat valt onder de categorie ‘it is not a flaw, it is a feature’. Uiteraard kun je achteraf altijd wel zeggen dat dit met een reden gedaan is. Maar als het er zo uit ziet, is het wat mij betreft gewoon een ontwerpfout.

1 like

het is een tool watch, dan mag je verwachten function over form

de naam van een kerel op je horloge, …dus ook om je pols, gelumede indexen maar zonder gelumede wijzers, … een tachymeter schaal die de lunette volgt, maar dan met een kleine seconde… klikdeksels met daarin uitsparingen voor een Jaxa,
grote Ø horloges met daarin een miezerig klein uurwerkje…

:thinking: als ik het goed bekijk is er eigenlijk niks aan deze hobby, niks als ellende en bloeddruk verhogend, we kunnen beter gaan vissen ofzo.

2 likes