Welk designelement bezorgt je kromme tenen?

Het designelement wat mij kromme tenen geeft? Roman numerals op dials.

Piemel op 12
Edit: al genoemd

Wat ik nou tenenkrommend vind is de complete designtaal van twee merken.

• Breitling: of het zijn van die “opa met goude ketting en bergen armhaar op een woonwagenkamp designs”, of het zijn juist wel frisse designs, maar dan veel te groot.
  • Panerai: ik vind ze spuuglelijk. Origineel vond ik wel wat hebben, maar van die perfect afgewerkte, logge, half vierkante gedrochten die nu gemaakt worden vind ik echt lelijk.

Iets zegt me dat driekwart van het forum nu boos op mij is, maar een mening mag je hebben vind ik.

4 likes

Kleine (Mercedes) wijzer bij Rolex en een gekozen lettertype op de wijzerplaat kan me storen.
Vooral een cursieve letter.

167 antwoorden en nog niemand heeft het gehad over een datum die te ver naar binnen staat. (looking at you IWC)

2 likes

Ja echt!
Vind ik ook. :slightly_smiling_face:

Datumpuisten en horloges met maar één wijzer.

Mesh banden :face_vomiting:

4 likes

Misschien vergis ik me, maar volgens mij is het dan tien voor drie

1 like

Was als grap bedoeld ,ik kan er namelijk ook wat van als het op zeiken aankomt hoor😊
Wat betreft je opmerking over muziek ben ik niet helemaal met je eens,
Ik ben bevoordeeld een groot muziek liefhebber maar mijn smaak is echt ontzettend breed
Van Slayer tot Schnittke, Keith Jarrett op piano ,avantgarde ,Wende en Carlo Bergonzi om maar wat te noemen
Dus ik zeg vaak ik houd van van alles …
En ook op mierenneuk niveau ,ik heb een hele audio kamer speciaal om dat laatste beetje emotie en detail te beleven van de muziek
Ligt ook aan mn stemming wat ik wil luisteren vooral
Maar ik snap je wel hoor wat je bedoelt met figuren die alles wel best vinden wat er op staat

1 like

Dat heb ik ook! Brrrrrr

Ik heb een collega die Van den Tillaart heet van zijn achternaam. Ik vond dat heel grappig toen hij zich kwam voorstellen, maar bleek redelijk alleen te staan.

On topic:

• datumpuist
  • Mercedes wijzer
  • teveel tekst waar dan ook op het horloge
  • teveel horloge om te weinig pols

Ander vraagje, wat zijn snowflake dials en wijzers?

1 like

:rofl: :rofl:
Sindsdien weet iedereen over wie je het hebt als je Van den Tillaart noemt op de zaak.

Magisch. Zo had ik een collega die Van Binsbergen heet. En die ook zo klonk. Zeer coole dame, overigens. Jammer dat ze niet meer bij ons werkt, maar dat terzijde.

De Snowflake Dial is een GS van Seiko met een wijzerplaat die op de sneeuw in de bergen rond de GS studio is geïnspireerd.

Die is prachtig.

Snowflake wijzers, daarentegen, zijn een ding wat ze bij Tudor maar op hun horloges blijven plakken. Een soort van kleurloze voorrangsborden die zouteloze rondjes om hun as blijven tollen.

De belichaming van de helaasheid der dingen.

3 likes

De konijnentandenoplossing van sommige Super Jubilee banden.

10 likes

Thee, daar neuken de kikkers in.

2 likes

Die GS hoef ik geen bemoedigende woorden meer over uit te spreken denk ik zo.

Tudor heb ik helemaal niets mee, zie nu ook de lume foto’s van die wijzers. Een gemiddelde Apple Watch is er niets bij :slight_smile:

Amen!

1 like

Secondewijzer met het bolletje halverwege op die wijzer :face_vomiting:

1 like

Te veel text op de dial.

3 likes

Haha. Wat een lijstje. Moet moeilijk zijn voor jou om iets uit te zoeken.

(Met veel punten ben ik het wel met je eens :sweat_smile:)