Welk duikhorloge zal ik kiezen?

Nou, je zou Squale even kunnen benoemen. :smile:

1 like

… Iets met overkill ofzo… :joy:

1 like

Ik zie dat anders. :smile:

Maar weer on topic. Puur op eigen ervaring en smaak.
Ik zou voor de Squale kiezen. Ik vind de andere horloges er leuk uitzien maar de Squale vind ik echt fantastisch. Daarnaast heb ik een Squale en geen CWC of Sinn. En bij de Sinn vind ik het irritant dat de kroon links zit.

3 likes

Dat vind ik dan juist weer cool. :joy:

Is ook de enige reden dat ik die Sub Sprite enigszins leuk vond. Maar ja, dat mercedes handje… :face_with_diagonal_mouth:

1 like

1 like

Als instapper is de polished zwarte ideaal imho.

Of als je een vrolijke zomerknaller zoekt polished blue. (Zou zelf wel de Tropic type II strap willen hebben op welke 1521 dan ook. Zoals op de blauwe zit :point_down:)

3 likes

Nee, ik heb helemaal niets met Rolex…

Mocht het interessant zijn- mijn daily watches zijn een speedmaster en een iwc pilot chrono…

Voor het sporten een Garmin…

Het enige dat nog mist in mijn collectie is een duiker… vandaar dit topic

Werkelijk het minst spannende horloge ooit gemaakt.

1 like

Deze is in de aanbieding bij Serious Watches (polished versie) 1k

2 likes

En toevallig zag ik die van vorig jaar april: Welke duiker zal ik kiezen?
en het jaar ervoor: Relatief robuust waterbestendig horloge voor op vakantie?

In die tussentijd nog niet geslaagd dus. Daar kwam de Squale wel ook al voorbij. Ik zou dus echt daarvoor gaan. Of twijfel je nog steeds?

1 like

Klopt… de zoektocht is al erg lang gaande… in de tussentijd heb ik gewoon mijn Garmin op vakantie gedragen (en in zee)…

Ik denk dat ik eruit ben! Het wordt inderdaad een squale 1521, maar dan de black pvd variant

6 likes

Goeie keuze hoor.
De dubbele naam/logo van Squale op de wijzerplaat zou voor mij een “no-go” zijn, maar ieder zijn smaak uiteraard.

Hier een CWC Ti300 die voor mij onderweg is :blush:

(Review volgt uiteraard)

7 likes

Heel mooi die cwc!

Je hebt trouwens wel een punt betreffende die dubbele naam…

Ik overweeg nu ook de militare… (mede daarom)

6 likes

Deze is zonder en meteen nog mooier?

2 likes

Ook een hele mooie inderdaad! Persoonlijk vind ik t wel jammer dat dat driehoekje bovenaan niet in het midden zit… meerdere modellen hebben dat.

De bovenstaande militaire die ik postte heeft geen logo en geen uit het lood staand driehoekje :slight_smile:

1 like

Was ook maar de eerste die ik vond. Deze staat wel op m’n shortlist. Zo dat ik hier ook wat om de pols kan showen :heart_eyes:

1 like

Minder lelijk :wink:

1 like

Ik weet niet of ik je iets vertel wat je al wist maar dat is niet voor niets, verwijzing naar de achtergrond van het merk als kastenbouwer, zie bijv:

Of het mooi is of niet laat ik in het midden, persoonlijk vind ik het wél charmant.

2 likes

Deze is zeker fraai. Ik kreeg echter vandaag een mailtje van Skwale dat ze met een nieuw model komen op 29-4.

1 like

Interessant! Daar ben ik wel benieuwd naar