Na mijn eeuwige zoektocht naar een duiker die ik ook op vakantie onbezorgd om kan doen om te zwemmen in zee ed ben ik aangekomen op een selectie van de onderstaande modellen…
Omdat dit voorlopig mijn laatste horloge gaat zijn maakt dit de keuze erg lastig… welke zouden jullie kiezen? Geen idee hoe ik zo’n polletje kan maken maar het gaat om de volgende modellen:
Ja ja, dat heb ik twee jaar geleden ook gezegd. Inmiddels 9 horloges verder. Ik zou de SPB143 doen. Dat gaat waarschijnlijk mijn tiende in ruim 2 jaar worden
Seiko spb143 of Sinn U50 Hydro. De anderen spreken me niet zo aan. Wel redelijk verschil qua prijs…(spb staat in het blauw momenteel en de LTD versie spb149 ook…just saying…) Sinn U50 Hydro kost ongeveer het dubbele maar kan tot 5000m diep… Dus gaat het er om wat je wil…mooi flaneren of echt duiken Ik zou kiezen voor veelzijdig en mooi flaneren…oftewel de Seiko…daroom heb ik hem zelf ook
Ja de Seiko is zeker een prachtig horloge! En inderdaad een stuk goedkoper dan de Sinn U50 Hydro… Omdat het echter voorlopig (vraag me af of het gaat lukken :-)) mijn laatste horloge zal zijn is de prijs iets minder belangrijk… Ik wil vooral een mooi en prettig horloge waar ik nog lang plezier van kan hebben.
Qua gebruik- ik ga er niet mee diepzeeduiken dus 200m zou afdoende moeten zijn…
Ik wil het alleen ook weer niet te gek maken… In die zin heb ik ook wel gekeken dat een Omega planet Ocean maar daar ga ik dan weer niet zo lekker mee op vakantie denk ik…
Is inderdaad groot… mijn polsen meten 19 cm. Zou moeten kunnen. De DIN 8830 is overigens geen ‘echte’ duiker maar wordt (vreemd genoeg) als een Flieger verkocht… Maar met 20ATM reken ik m toch goed… Hij ziet er ook niet echt uit als een duiker vind ik
Het gaat vooral om wat je de mooiste/leukste/fijnste vindt…spb143 is een heel populair horloge, dus waarschijnlijk zal de voorsprong op de poll wel blijven…mechanisch, prettig geprijsd en goede looks…
De Sinn is meer een unieke keus, en interessant vanwege de Hydro techniek…verder met 11.8mm ook wat minder dik…als je dat belangrijk vindt…en quartz…wat al dan niet een voordeel of nadeel voor je kan zijn. Tevens moet hij terug naar Sinn of dealer voor vervanging van de batterij…dus genoeg stof tot nadenken. Best een uiteenlopende keuze. Laat maar horen wat het gaat worden. We kijken naar je NA uit
Maar goed. Als prijs geen factor is, dan is het nog een moeilijke keus. Probeer ze ergens om de pols te leggen en kijk wat je er dan van denkt. In Drachten kan je ze waarschijnlijk allemaal uitproberen.