Welk horloge als afstudeercadeau voor een ingenieur? (Budget ~200eu)

Een goede vriend van mij gaat binnenkort afstuderen en ik zou graag een horloge voor hem willen kopen.

Gezien we allemaal studenten zijn is het budget niet mega, rond de 200 euro. Het liefst koop ik hem ook ergens nieuw.

Zat zelf te denken aan een Orient Bambino of iets in die richting, gezien hij zelf vaak smartwatches draagt maar wel houdt van klassieke horloges. Bij een gelegenheid waar je geen smartwatch draagt, kan je natuurlijk een dress watch omdoen.

Verder zat ik ook te denken aan een G shock, maar dat vind ik dan toch minder als afstudeercadeau. Misschien iets van een edifice? Een Citizen?

Ik heb iets minder inspiratie dan ik hoopte. Ben op zoek naar iets unieks, iets wat past bij zijn toekomstige baan.

Hopelijk hebben jullie nog coole ideeën, ik hoor ze graag in ieder geval. Alvast bedankt allemaal!

(En ja de IWC ingenieur is echt buiten het budget!)

14 likes

Je kan ook je budget een heel klein beetje ophogen en een IWC Ingenieur kopen.

89 likes

Wist dat deze zou komen. Had de beschrijving al aangepast hahaah

5 likes

Hou er rekening mee dat een smartwatch doorgaans giga afmetingen heeft en dat alles onder de 40mm hem waarschijnlijk te klein doet aanvoelen. Citizen heeft genoeg keuze in de 40-42mm range.

Kijk ook eens naar de Tissot. Als je wat tijd hebt (week of 2 doorgaans) kun je deze overwegen:

2 likes

Misschien een leuk automaat dat met een T shirt of met een nette overhemd kan. Deze staat met korting op jouw prijsniveau. Voor een neutralere betaal ie ietjes meer.

7 likes

Ja de Tsuyosa staat zeker bovenaan de lijst nu. Is echt een mooie!

4 likes

Ik denk een horloge dar jaren mee kan gaan ( mits hij gaat duiken ) en makkelijk te onderhouden is.

1 like

Zonde van de kleur, de blauwe is veel makkelijker te dragen alleen wel weer 50 euro hoger qua prijs.

3 likes

Goede keuze

Wat mij betreft heb je het juiste antwoord al gegeven!

5 likes

+1 voor team bambino!

Maar anders, als het iets sportiever mag, iets uit de Waterbury lijn

18 likes

Ook heel fraai!

1 like

Mooi idee!

Zoals al genoemd zou ik ook eens naar Timex kijken. Timex Marlin lijn zitten ook leuke tussen.

1 like

Seiko heeft ook best wat in Quartz en Solar, en als je tot 250 kunt komen ook nog wat automaten.

SNE525P1. Lijkt online voor 230-250 te krijgen.
image

SRPE53K1

Moet voor 250 te doen zijn

Zijn er ook in wat andere kleuren.

6 likes

Als het klassiek én sportief mag zijn is deze Edifice miss een optie, verkrijgbaar in 3 kleuropties:

4 likes

De Casio A1100B is ook wel uniek en gaaf. Volledig van staal gemaakt en heeft een ‘Matrix’ look:

https://www.bol.com/nl/nl/p/casio-vintage-a1100b-1ef/9300000155929726/?Referrer=ADVNLGOO002038-S--9300000155929726-PMAX-C-22294602845&gad_source=1&gad_campaignid=22287949086&gbraid=0AAAAAD5OnmPcnz_VAbVz-VV610Yltmemq&gclid=Cj0KCQjw64jDBhDXARIsABkk8J5Eug95Wzq36z02mUxGnQ_txEpSB5sC7Nmnpdinm7taFKDdWpM4ArAaAvmuEALw_wcB

8 likes

Bambino natuurlijk .
Prachtig klassiek .

En hij kan em blijven dragen als hij eenmaal miljonair/biljonair is .
No Shame in that.

1 like

In welke richting behaald hij de ingenieurs titel? Als werktuigbouwkundige kan ik alleen maar zeggen dat ik een mechanisch horloge op prijs zou stellen, vandaar ook mijn interesse in horloges. Mocht hij meerdere jaren op de faculteit elektrotechniek rond gehuppeld hebben, zou ik misschien voor een Quartz kiezen. Er zijn ook ‘industrial engineering’ studies, ken verder weinig mensen in die richting maar mijn eerste gedachte zou zeggen dat het er dan alleen maar duur uit hoeft te zien. :joy:

Ohja, mocht je voor een mechanisch horloge gaan, een seiko 5 is altijd leuk. Doet wat het moet doen en is voor enorm acceptabele bedragen te koop. Ik had afgelopen jaar een sport 5 gekocht in roermond voor 115 euro. Mocht je daar in de buurt wonen is het misschien de moeite om er te gaan kijken. :+1::grin: succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden.

6 likes

Leuk idee!

Seiko SUR525? In meerdere kleuren te krijgen.

17512968761151586186903773332265

9 likes

9 likes