Welk horloge als afstudeercadeau voor een ingenieur? (Budget ~200eu)

Ja ook een goede! Hij studeert af in technische natuurkunde, dus denk persoonlijk dat een automaat wel cool is dan

1 like

Absolute klassieker, erg mooi maar misschien wel nét ietsje te simpel als je me begrijpt

2 likes

Seiko 5 staat ook zeker nog op de lijst

2 likes

Ik twijfel voornamelijk tussen de tsuyosa en de bambino!

1 like

Helemaal binnen budget en een klassiek ogend alternatief voor de Bambino:

5 likes

Zoek iets uit bij onze HF sponsor,

Van 0 tot 200:

2 likes

Klasse
en gaat de tand des tijds goed volstaan .

2 likes

Ja, mijn afstudeerrichting in Delft was dan ook iets eenvoudiger dan Technische Natuurkunde. :laughing:

2 likes

Dan zou ik denk nog steeds voor een mechanisch horloge gaan inderdaad, goede keuze. Die gasten houden zich ook flink bezig met de tweede wet van Newton :+1::grin::rofl:

1 like
3 likes

Ik geef regelmatig practica aan TN studenten in Delft en kan je vertellen dat er maar enkele zijn die een mechanisch horloge dragen. Die waren al liefhebber voordat ze gingen studeren. Je kunt ook gerust een kwarts kopen als het zijn eerste echte horloge gaat worden.

Ik zou het wel bij een dresser of sportief horloge houden. Met digitale horloges als Casio hebben ze niets. Ik heb natuurlijk altijd mijn horloge radar aan staan.

1 like

Je kunt eens bij Tissot kijken, veel keuze voor rond de 200 met saffierglas.

7 likes

Ja deze kleur is voor mij een zomer kleur of tropisch vakantie kleur.

1 like

Citizen, titanium, saffier glas, bracelet, Eco-Drive, 100 meter waterdicht. Een fractie over budget, maar dan heb je ook wat. Helemaal des ingenieurs :ok_hand:

Loopt op een paar seconden per maand na spot on.

https://www.bol.com/nl/nl/p/citizen-bm8560-88le-horloge-titanium-zilverkleurig-o-41-mm/9300000045393192/?bltgh=mkdTee0RkTSySuIwqZdP1Q.gGF9qglMrH4cixot4XJASg_0_16.29.ProductImage

of

https://www.bol.com/nl/nl/p/citizen-bm7570-80e-horloge-titanium-zilverkleurig-o-42-mm/9300000100773842/?cid=1751300683964-8095649492422&bltgh=vgs62B7nekXoy66nV55O4A.4_47.49.ProductImage

2 likes

neem deze :wink:
hebben jullie als student meteen een mooi project om dat ding uit te vogelen :smile:

voor een paar tientjes een leuk project ; Franck Muller Aeternitas Mega 41mm

4 likes

Ruitjespapierseiko: Amazon.com

3 likes

Een echte Franse “LIP Churchill” uit Beçancon zou een heel origineel cadeau zijn. Voor ongeveer een zelfde bedrag heb je ook een klassiek rond model. Uitstekende kwaliteit (heb ook een LIP).

5 likes

Als werktuigkundige ook in het bezit van een tsuyosa en seiko 5 (srpk). Met de bambino erbij heb je volgens mij alle opties gehad binnen die prijsklasse. Behalve als je in china gaat shoppen, maar zou dat persoonlijk niet doen.

2 likes

Dan heb je bovenstaande dertig berichten misschien even gemist

4 likes

Bambino for the win

3 likes