Welk horloge als afstudeercadeau voor een ingenieur? (Budget ~200eu)

Die is wel gaaf. Ik kreeg even een wil ik hebben gevoel tot ik de prijs zag. Dat slaat nergens op. Het is gewoon een Casio die niks kan :drooling_face:
4 tientjes max naar mijn mening :sweat_smile:

2 likes

Had er zelf €169 voor betaald toen hij vorig jaar uitkwam haha. Moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Idd niet veel functies, maar hij is volledig van staal en het is geen rammelband en er zit een stevige sluiting op.

3 likes

Kijk dat is nou echt advies op maat! Dank

Vind hem wel echt heel cool, maar goed. Voor dat bedrag zal hij Casio kennende ook wel echt mooi gebouwd zijn toch?

Maar niet de smaak van de gemiddelde TN Delft student. Als die al een horloge draagt is het analoog.

2 likes

Richard Mille erbij met wat flinke complicaties als we toch bezig zijn!

1 like

Tissot ook altijd erg deftig :ok_hand:

1 like

Mijn aan Delft afgestudeerde neef, iets in industriële vormgeving, bouwde zijn eigen horloge en een voor zijn vader erbij. Wel met behulp van componenten. :grin:

2 likes

Die doen een wedstrijd wie het meest wanstaltige horloge maakt. Verder uiteraard helemaal Offtopic…

1 like

Timex is al geopperd. Dit is een goede aanbieding
https://www.bol.com/nl/nl/p/timex-marlin-jet-tw2v72300-horloge-textiel-blauw-o-38-mm/9300000170056509/

2 likes

IO is een heel ander slag studenten, veel gevoel voor design. Past wel in het plaatje, zelf iets bouwen a la Brunmontagne bijvoorbeeld.

2 likes

Zo iets was het wel ja. Best mooie horloges. Handwinders meen ik.

Hij was helemaal gefascineerd van mijn modeltreinen vroeger. (En windbuks)
Maar toch goed terechtgekomen. :wink:

3 likes

Wat ik op ons ing. bureau veel zie zijn inderdaad Casio Edifices, de Casio retro ‘Illuminators’, F91Ws en wat beukers van Citizen.

Veel quartz inderdaad. Set en forget. Die gasten zijn in hun hoofd toch vaak met andere dingen bezig. Knipoog.

2 likes

Casio mdv 107,Bil gates draagt hem ook mooi klokkie voor weinig

Iets dat verzamelwaardig is, en leuk om naar de achterkant te kijken hoe de natuurkundige krachten hun werk doen.

9 likes

Geen ervaring met de Bambino. Zelf in het bezit van de Tsuyosa en kan er alleen maar lovend over zijn.
Voelt aan, ziet uit en functioneert gevoelsmatig als een duurder horloge.
De transparante case back zorgt er ook nog eens voor dat je het mooie uurwerk kunt zien😍
(ook voor niet-ingenieurs😉)

Succes met de keuze :sunglasses:

Kijk ook voor wat leuke seiko’s ook even bij de ing-rentepunten.
De Seiko solar analoog is dan 179, ook een automaat voor 180.
Succes

1 like

Voor een ingenieur?

afbeelding

9 likes

Nog beter de 106 :dolphin:

Ondanks zijn goede smaak is dit geen universeel draagbaar horloge (ja ik heb 'm ook).

:thinking:

1 like

Wel bijna net zo goed als het origineel. Ze hebben Ingenieur alleen verkeerd gespeld.

2 likes