Welk horloge als afstudeercadeau voor een ingenieur? (Budget ~200eu)

Dit geef je iemand die je haat.

5 likes

Of aan iemand die Groen Links stemt. :joy: Gewoon om te stangen.

3 likes

Misschien iets met open heart?

https://www.amazon.nl/Orient-Elegant-RA-AG0002S10B-Lichtgrijs-Klassiek/dp/B0DB6PRVPB/ref=asc_df_B0DB6PRVPB?mcid=0c3d7355c73130aa8cfde894e6dda653&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=722951257660&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=16044660232868416776&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064642&hvtargid=pla-2371961140201&psc=1&gad_source=1

2 likes

Een solar RF horloge met saffierglas?
BV de casio lcw-m170td in titanium
17513202459908109617393711049948

Of de lcw-m100dse?

Die laatste draagt wat kleiner, kan ook mooi op een leren band. Maar siliconen of textiel staat ook! Echt een universeel draagbaar horloge.

1 like

Waarom 200 euro? Een afstuderend ingenieur. Dan zitten we sowieso al in de gegoede middenklasse in dit land. Met mensen die een smartphone van 700 tot 2000 euro hebben. Waarom dan een horloge-budget dat je veroordeelt tot Chinese meuk…? Het geld is er heus wel. Even prio’s stellen.

Ik ga dus niet eens meedenken. Call me party-pooper. :upside_down_face:

Please don’t, ze staan allemaal stil binnen 3 jaar. Hier ook binnen gehad, ze zijn behekst.

2 likes

Het zijn studenten die iets kopen voor iemand die net student-af is.

Studenten zijn nou eenmaal niet rijk en behoren al helemaal niet tot de gegoede middenklasse.

4 likes

Daarom een beperkt budget @PeterLC
De Oriënt Bambino vind ik dan een goede kandidaat.

2 likes

Ik heb op werk veel met studenten te maken en de meesten hebben afgetrapte oudere smartphones.

5 likes

Hi!

Ik zie toevallig jouw topic voorbij komen omdat ik door @fdpg1963 werd genoemd.
Ik kan je geen dress watch bieden wat passend is bij het budget, maar ik ben stiekem wel gek op mooie verhalen zoals dit. Ik heb nog wel een aantal horloges liggen die bijvoorbeeld zijn gebruikt bij een fotoshoot, of eens zijn gedragen op een beurs. Je ziet er eigenlijk niks aan, maar ik kan ze niet als nieuw verkopen…

Misschien kunnen we wat leuks bedenken voor zo’n mooie gelegenheid als dit! Laat het mij gerust weten als het je interessant lijkt :slight_smile: .

Lijkt me mooi om aan zo’n mooi verhaal te kunnen bijdragen.

10 likes

Even naar de kijkshop of naar de V&D , scoor je vast wel een leuk klokkie voor een meier

2 likes

Ah kijk een ingenieur in spé. Ik kan uit ervaring vertellen dat ook al ben je eerst een skeere student, als je zometeen eens een paar jaar als ingenieur aan het werk bent kan je nog steeds geen IWC ingenieur betalen.

Even zonder dollen. Ik nam mij tijdens mijn studie voor een Ingenieur te kopen zodra ik was afgestudeerd en met een (bruto) maandsalaris het zou kunnen bekostigen, maar die dingen stegen sneller in prijs dan mijn salaris :joy:

7 likes

En eigenlijk doet het er allemaal weinig toe.

In 2007 zat ik als afstuderende ir. naar Chinese meuk te staren op ebay. In 2011 kocht ik mijn eerste echte automaat (Longines). En gaandeweg is het ontspoord :rofl:

2 likes

Misschien kun je dit antwoord in de categorie “zinloze antwoorden op serieuze vragen” zetten.

2 likes

Rene heeft jarenlang de oceanen bezeild; is wellicht niet helemaal meer “bij”. Maar evengoed ruik ik sarcasme in zijn post…

3 likes

Ik wilde net een diy horloge adviseren. Maar dat was vooral leuk geweest voor een engineer die ook echt dingen bouwt.

Hier de link (er zijn vast meer aanbieders):

3 likes

Ik heb deze gehad, de zwarte met groen display was voor mij onleesbaar !

Heb nu de gouden met gewoon display :ok_hand:t2:

2 likes

Dank jullie wel voor de reacties allemaal. Ik en mijn vrienden zijn uiteindelijk toch gegaan voor de Citizen Tsuyosa. Ook deels omdat hij Japan een prachtig land vindt en daar zijn eindstage gaat vervullen.

En het was een groot succes, we hadden het niet beter uit kunnen kiezen volgens hem. Én, uiteindelijk toch blij dat het een automaat was en geen Quartz. Hij zal hem omdoen voor zijn PhD hebben we vernomen. Misschien kunnen we tegen die tijd een IWC ingenieur financieren voor die mijlpaal :joy:

Plaatje voor de sfeer. Nogmaals dank voor het meedenken

44 likes

Mijn exemplaar is intussen al bijna 10 jaar oud en doet het nog steeds prima. Dat gezegd zijnde is het natuurlijk een complexer en kwetsbaarder binnenwerk dan iets zoals een NH35 of Miyota 8215 én zijn ze af fabriek niet altijd (correct) gesmeerd. Ik hoor wel dat de situatie de laatste jaren wel verbeterd is op dat vlak, maar dat kan ik niet persoonlijk bevestigen. Dat gezegd zijnde zou een ST19 omwille van mogelijke betrouwbaarheidsproblemen ook niet direct mijn eerste keuze zijn voor een cadeau.

Er komt heel wat leuk en degelijk spul uit China voor dat geld (meestal met betrouwbare binnenwerken van Miyota of Seiko), maar er zijn ook prima horloges te krijgen van Japanse merken voor dat budget. De gekozen Tsuyosa bijvoorbeeld lijkt me een heel fijne introductie in de wereld van mechanische horloges :+1:

Dat lijkt mij een goede beslissing en een mooi horloge dat voor heel wat gelegenheden geschikt is :+1:

Zo wat een mooie exemplaar. Een van mijn favo wijzerplaat uitvoeringen.