Ik begrijp het wel. Je denkt toch ook na over wat voor kleding je draagt naar een begrafenis? Dus waarom dan niet nadenken over welk horloge je draagt?
Volgens mij ga je netjes en stijlvol gekleed naar een begrafenis en ik draag dan meestal een gouden dresser. In jouw geval zou ik de Omega nemen.
Wat mij en de etiketten betreft: geen. Verder moet je het zelf weten.
Ik zou zeker een quartz horloge omdoen. Al dat handen schudden kan wel eens funest zijn voor de rotor, zeker als mensen emotioneel zijn.
Btw, goeie vraag, man…
Ten eerste gecondoleerd.
Ten 2e, draag het horloge waar jij je goed bij voelt!
Waarschijnlijk zal niemand bezig zijn met welk horloge jij om de pols hebt.
Onzin natuurlijk, tenzij je je horloge rechts draagt of je met je linkerhand handen schudt.
Voor ik de poll beantwoord, moet je ook helpen de kist te dragen ?
Zo ja, loop je dan links of rechts van de kist ?
Ok, jij hebt er echt over nagedacht. Dat zag ik niet aankomen.
Gecondoleerd
Ja, iemand die nadenkt. Ongelooflijk hè?
Zal anders wat aanvulling geven waarom dit voor mij zo belangrijk is.
De persoon die overleden is heeft oa ervoor gezorgd dat ik gefascineerd werd door horloges en oa andere dingen zoals religie, geschiedenis, etc. Het is ook niet gek dat ik uiteindelijk theologie ben gaan studeren.
Gecondoleerd en sterkte gewenst.
Ik vind het helemaal niet raar dat je dan nadenkt over welk horloge je om wilt doen. Maar je hebt toch zelf wel een voorkeur voor een van je horloges? Misschien één waar de overledene je iets over vertelde, of één die hij mooi vond. Dat is zo persoonlijk dat ik niet zo goed begrijp wat je nu van het forum verwacht op dit punt. Voor zover er kledingregels zijn kun je die zelf ook wel bedenken, en ook in hoeverre je daar wat mee doet.
Houd nou eens op met die **##% topics… focus je op de echt belangrijke dingen…
TS heeft een dierbare verloren die voor hem met horloges verbonden was. Dat jij dat niet belangrijk vind is nu duidelijk, maar als het je niet boeit lees je toch een andere draad?
Ik snap je punt. Het is ook heel erg… maar juist als het gaat om iemand door wie hij is gemotiveerd/geinspireerd zou je denken dat je dan ook weet wat diegene mooi zou vinden. Los daarvan… lekker boeiend wat je draagt. Je komt voor je respect te tonen, je liefde te laten zien. Het forum wordt overspoeld met deze vragen… de tijd van echte vragen en serieuze verslagen van reperaties of wat dan ook wordt steeds minder… er zijn ook genoeg forums waar je styling vragen kan stellen.
Ok, je voorlaatste post was in mijn ogen aan de lompe kant, nu snap ik jouw punt. Misschien had deze draad in off topic gemoeten. Mij maakt dat verschil nooit veel uit. Je krijgt ook niet méér technische cq achtergrondverhalen door een topic als dit naar Off Topic te schuiven. Kennelijk wordt er minder technisch en diepgravend gepost hier. Ben met je eens dat dat jammer is.
Laatst reageerde ik in een andere topic aan @vouwfietser of hij updates kan geven voor het herstel van een Pontiac. Binnenkort zal daar hopelijk voldoende ruimte zijn voor mooie verslaglegging, foto’s, etc.
Vind dit een vreemd topic eigenlijk.
Je gaat toch niet aan derden vragen welk horloge je moet dragen bij de uitvaart van een dierbare ?
Get a life ! (Excusez le mot)
Eventuele nabestaanden vinden het al voldoende dat je überhaupt aanwezig bent bij de uitvaart.
Denk je nou echt dat ook maar iemand op jouw horloge let ?
Vertel, op het juiste moment, wat deze persoon voor jou persoonlijk betekent heeft, en het religieuze aspect heeft dan vermoedelijk meer waarde dan aandacht voor horlogerie.
Sterkte, en zoals mn opa altijd zei :
Post tenebras lux.
Zoals velen terecht opmerken, wordt op een begrafenis (conform etiquette) geen horloge gedragen. Mij zal je dit ook niet snel zien doen.
Maar als je me toch vraagt een keuze te maken tussen voornoemde modellen, zou ik voor de Max Bill gaan (zet er dan wel even op bescheiden zwart leer)
Gezien TS geen advies vraagt aangaande rouwverwerking, vind ik het eigenlijk ongepast om hem te beleren omtrent hoe hij zijn gedachten/gevoelens te kanaliseren heeft ongeacht zijn relatie tot de overledene. Just my two cents.
Mijn oprechte deelneming overigens.