Hoewel de vraag die je stelt misschien eigenlijk (teveel) persoonlijk is, en dit niet iets is om je druk over te maken bij overlijden of daarvoor advies van een HF in te schakelen, vind ik wel dat je onterecht venijnige reacties krijgt hier. Dat vind ik wel vervelend voor je. Ik hoop dat dit nu niet 2x zo hard aan komt. Hou je taai. Kies het horloge waar hij/zij mogelijk het meest dol op was.
Bij zo een gelegenheid gaat het om je aanwezigheid en steun voor de familie. Ik zou er zelf voor kiezen om het ingetogen te houden.
Gecondoleerd.
Draag gewoon lekker wat je zelf leuk vind staan, punt.
En mensen die denken dat je voor, tijdens en na een begrafenis niet op de tijd hoeven te letten, zijn waarschijnlijk nog nooit op n begrafenis geweest. Dus die zogenaamde etiquette is ooit verzonnen door iemand die het niet helemaal begrepen heeft.
Onbegrijpelijk weer. Reageer dan niet.
Gecondoleerd.
Aangezien de overleden persoon voor jou veel heeft betekend op horlogegebied zou ik het horloge dragen dat daar het meest aan verbonden is voor je. Je draagt dat horloge enkel voor jezelf.
De dood is tijdloos…
Gecondoleerd.
Waarom vraag je het aan ons? Leg ze naast elkaar en maak een keuze. Dat is de juiste.
Inderdaad. Altijd weer die etiquette. Alsof je niet weet wat gepast is binnen je eigen omgeving, en je de stijlregels van het koninklijk huis moet aanhouden.
Wanneer mensen zich doorgaans niet aan de regel houden bij zelfs de meest sjieke gelegenheden, dan kan je je ook afvragen of het nog wel onderdeel is van het hedendaagse gedragsdecorum. Zo lang het niet als onbeleefd of ongepast wordt ervaren kan je het rustig negeren.
Je mist een optie: alles behalve de duiker.
Dat gezegd hebbende: leuke verzameling dress horloges.
Ik zou de eerste of de laatste pakken.
Gecondoleerd trouwens.
En ik wou dat er meer mensen nadachten over hun presentatie bij begrafenissen. Als familielid van veel mensen die begraven of gecremeerd zijn kan ik je mededelen dat je zorgvuldigheid op prijs gesteld wordt.
Ik zit niet te wachten op asocialen in campingsmokings als ik een oom begraaf, da’s alles wat ik zeg.
Als bijna zestig, en de jongste van een een bijne jongste dochter van een groot gezin, heb ik veel begrafenissen meegemaakt. Veelal bijzonder gezellig, je ziet elkaar weer eens. Persoonlijk stelde ik op prijs als het iemand heel close betrof, dat iemand authentiek was. Zichzelf, zoals ik die iemand kende. Je hebt zo gruwelijk veel aan je hoofd, liever snel voorbij, op een horloge heb ik nog nooit gelet.
De beste jongen stelt een naar mijn mening relevante vraag. Laat dat moralistisch geneuzel aub achterwege. Ik ga ervan uit dat hij inmiddels het oordeel des onderscheids wel heeft bereikt.
Horloge is één ding, maar aan kleding heb ik mij best wel geërgerd bij begrafenissen.
Godsamme @anon11367652EV, je trekt weer de keutel in.
En ik wist dat je het ging doen, daarom maakte ik een screenshot.
Deze laten we lekker staan.
Ik wou niemand kwetsen. Ik heb nu eenmaal mijn eigen kijk op de dood. Op mijn begrafenis komen mensen die zouden lachen om het horloge, omdat ze mij kennen.
Totaal onbelangrijk welk horloge men draagt op een uitvaart.
Maar dat is míjn bescheiden mening
Wie dacht jij je te kwetsen met een plaatje van die vierkante Bell & Ross, iemand met smaak?
Op mijn uitvaart wil ik feest en drank! Er komt een portier te staan die de polsen checkt op Breitling en ik wil dat de gasten geserveerd worden door mollige vrouwen in hun blootje.
Gelukkig heb ik nog minstens 20 jaar te gaan.
Eens. Een goed glas wijn en lekkere hapjes. Geen mollige serveerters. Wel of geen horloge mag ieder zelf weten. Maar wel op tijd komen.
Dan draaien we het topic: met welke horloge wil jij je eigen kist in?
Ik wil gecremeerd worden met een quartz horloge.
Out with a bang.
Wat een vreselijke gebeurtenis moet dat zijn. Mijn gedachten gaan uit naar de naaste familie en vrienden van de overledene…