Welk horloge draag je zelden, maar wil je niet verkopen?

Zeker vooral de vintage horloges die met de dag meer waard worden :wink:

10 likes

Mijn Pequignet. Eerste serieuze aankoop.

4 likes

Deze Alpha.

Ik zou nog wel eens een andere (mooiere) regulateur willen maar omdat deze bij verkoop weinig opbrengt mag hij blijven.

1 like

Ik heb een aantal NOS vintage horloges en de paradox is natuurlijk dat ze ophouden met NOS te zijn als je ze draagt.

Idioot eigenlijk.

2 likes

Deze Seamaster 2531.80.00 “James Bond”, was mijn eerste automaat, in 2001 nieuw gekocht. Ik draag hem gemiddeld misschien maar 3-5 dagen per jaar.
Een paar maanden geleden overtuigd van zijn vertrek, nu begin ik hem langzaamaan weer te waarderen. Hij is best wel mooi eigenlijk.
Afijn, twijfels, twijfels.

10 likes

Ook deze lelijkerd draag ik nooit meer, want lelijk.
Gekocht ergens rond 1996-1998, tbv een wat pittiger periode in mijn militaire leven. Erg practisch en hufterproof.
Nu alleen nog af en toe een batterij vervangen, meer uit nostalgie en vanwege herinneringen.
Maar draagtijd? Nee, want, had ik al gezegd “lelijk”?

1 like

Een jaar of drie lang droeg ik mijn Laco bijna dagelijks, nu vrijwel nooit meer. Het was een bijzonder cadeau van mijn vrouw 10 jaar geleden, vandaar dat ik 'm nooit weg doe.

1 like

Ik vind … “horlogebandje niet de juiste match”

Benieuwd wat voor type band en kleur je min gedachten hebt?

1 like

zwart

1 like

Dus als je bv een nieuwe auto koopt, verkoop je je oude niet? Goh wat een luxe.
Ik hou bij aanschaf wel rekening met waardevastheid ed, en dus met een toekomstige verkoop.

Ik zou ook alles willen houden, maar kan me dat niet veroorloven. Ik weet van te voren dat ik van de 3 horloges die ik nog ga kopen, er in ieder geval 2 weer verkocht gaan worden.

Het horloge van mijn vader. Vanwege de emotionele waarde gaat dit echt nooit weg, hoewel ik in de dagelijkse praktijk eerder andere horloges pak.

3 likes

Dit horloge was van mijn vader. Hij liep niet goed meer, bracelet was zo gaar dat het niet meer te dragen was en hij had een flinke schoonmaakbeurt nodig. Na wat liefde en afregeling (loopt nu +5 sec per dag) draag ik het op een nato als een wannabe fieldwatch :sunglasses:

24 likes

Hier hetzelfde. Mijn vader had 2 horloges; een Omega voor zondag’s en een Seiko. De Seiko droeg hij dagelijks 15 jaar lang, en deze had voor mij dus de meeste waarde. Ik mocht er 1 kiezen, en het werd dus de Seiko. Na een nieuw uurwerk pakkingen, en glas is het nu een horloge dat nooit meer weggaat

11 likes

Op de eerste plaats is een auto totaal iets anders als al het andere.
En op de 2e plaats, ja dat klopt.
Rij nu bv een Opel Signum. Gekocht toen die net 3 jaar was.
Is nu 18 jaar oud, en stil going strong. En als die het nog X jaar blijft doen, blijft die nog X jaar in mijn bezit.
En nou als antwoord niet wijsneuzerig gaan zitten beppen, zoiets van ,als die dadelijk naar de sloop moet krijg je er toch ook nog wat voor, of zoiets, dat is totaal niet wat hier bedoeld wordt.
Zie als illustratie van dit stukje de foto’s van mijn Pulsar , die ik elke Zaterdag, Zondag en maandag post in,wat dragen wij vandaag .
MVG Eddie

3 likes

Hier begrijp ik, na ruim 1,5 jaar forum echt nog steeds helemaal nix van

4 likes

Tja wat is zelden? Maar op dit moment een paar horloges die in de kluis liggen, Rolex Sumariner, Panerai en een Breitling. Het lastige is dat ik iedere keer 20 min. moet rijden naar de kluis. Maar 1 keer per 6 weken, horloges wisselen in de kluis. Verder wissel ik dagelijks van horloges. Dus elk horloge max 1 a 2 dagen per 1 1/2 maand, verkopen komt is nog steeds niet aan de orde. Geniet juist van de verschillen van de horloges :smiley:

13 likes

De P1lot One. Nog altijd een gaaf horloge, maar wel net te grof voor mijn pols en dagelijkse outfit/stijl. Ik was echter een van de 5 projectleden die het horloge tot stand hebben laten komen, dus ik zal er geen afscheid van nemen. Gewoon spaarzaam van genieten dus.

13 likes

Deze gaat echt never ever meer weg. Enige uitzondering zou een enigszins acceptabel bod zijn.

34 likes

:joy:

7 likes

Hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Iedereen is anders.
Mijn smaak en voorkeuren evolueren, en wat ik een tien jaar terug mooi vond, vind ik vandaag vaak helemaal niet meer leuk.
Daarnaast heb je ook nog updates aan horloges, en een modebeeld. Ik moet er met mijn 19cm pols niet meer aan denken om een 34mm te dragen, terwijl ik 10 jaar met een Airking rond heb gelopen.

Waar ik me vroeger aan ergerde aan een 1861 Speedy (heel onnauwkeurig, waardeloze band), hebben ze bij de 3861 verholpen, en voor mij dus reden om de nieuwe te kopen.

Om het te complementeren, hou ik ook van afwisseling en technische vooruitgang.
Ik moet er niet aan denken om, net als jij 13 jaar lang in zo’n Opel te moeten rijden, die inmiddels 18 jaar oud is? Zijn ik en m’n gezin te verwend voor.
Niets tegen oudere auto’s, Maar wel als 2e of 3e auto, zoals bv een luchtgekoelde 911, waarvan ik er meerdere heb gehad.

Ik oordeel niet, en veroordeel zeker niet. Dit is alleen mijn mening.

1 like