Dit was 3 weken geleden in Kreta. Ik heb heb deze eigenlijk altijd om op vakantie, behalve vorig jaar naar Zuid Afrika heb ik hem thuis gelaten uit voorzorg.
De Calatrava moest natuurlijk mee naar Calatrava la Vieja, waar het allemaal begon…
( Calatrava is Spaans voor Qal’at Rabah, dat schrijf je قلعة رباح )
zie mijn vorige post. had ik mee naar griekenland…
of als je beetje handig bent, onderdelen scoren op ali en ebay en zelf een seiko’tje in elkaar prieken?
band en kast is 50, uurwerk is 50, wijzerplaat en wijzers zijn 50 bij elkaar. wat basis gereedschap en voor 200 piek heb je een hartstikke leuke ‘seiko’ met een nh35 of nh34.
Hier wordt het nach wie vor iets van een GS en iets van een duikertje of zo. Zorgeloze dingen.
De Helson voor het zwemmen op vakantie - stevig, 500 m, patineert leuk en op rubberband. En ziet er stoer uit!
Maar aangezien ik op zakenreis ben zit deze ook in de tas:
Leuk idee, Seiko mod. Heb al eens een fauxplorer gebouwd.
Ik moet nog even nadenken wat het gaat worden in September, maar het ziet er naar uit dat ik twee of drie horloges mee ga nemen.
Ik denk dat deze twee het sowieso gaan worden, en dat er misschien nog eens een SBGX mee gaat. Dat zijn kleinere 37mm horloges, grab and go quartz. Nu heb ik de blauwe 265, maar de Champagne 263 is onderweg. Dus nu ligt deze in de doos:
Maar deze gaat er over een week of zo bij komen:
Ik denk dat de Champagne mee gaat gaan.
Da’s nogal anders dan vroeger, toen ik veel meer NATO / Leer droeg, maar de GS banden zijn zo comfortabel, en de horloges zo discreet, dat ik tegenwoordig meer staal mee pak.
De rest verdwijnt dan voor twee weken in de kluis, want in Servië wil ik niet rond hobbelen met een Cartier of JLC.
Tot slot zou de zwarte GMT mee kunnen, maar zou het ook één van deze twee kunnen worden:
De keuze is dus reuze, maar het wordt wel één groot Japans festijn.
Ik zou deze maand inderdaad ook meenemen. Prachtige dial en lekker contrast met de champagne om af te wisselen.