Welk horloge droeg jij het meest in 2017?

Leuk topic, zo’n beetje de best of van het “wat dragen we vandaag?” :blush:

Bij mij gaat het tussen de 65 en de Ranger, geen duidelijke winnaar… ik gok op de Ranger!

8 likes

Het was een zwaar jaar voor mijn SND

8 likes
6 likes

Moeilijk hier… Zeker begin van het jaar veel geflipperd. Maar ik denk dat per saldo mijn MM300 wint, op de voet gevolgd door de Pelagos. Maar ook de Seatime verdient een eervolle vermelding, net als de Friedrichshafen…




6 likes

Voordat ik in april van dit jaar lid werd van HF, had ik twee horloges: een Festina en een Prisma, die ik afwisselend om had. Sinds april is er veel veranderd (zie m’n profiel). Deze maand kon ik m’n Omega, die ik in de afgelopen zomer heb aangeschaft en meteen naar m’n vaste juwelier/horlogemaker (nieuwe kroon met pen, nieuw plexiglas, service etc) heb gebracht, weer ophalen en draag ik nu het meest:

14 likes

PAM118

8 likes

Welke ik het vaakst droeg? Erg moeilijk te zeggen :neutral_face:. Maar het zou een van deze drie kanjers moeten zijn :stuck_out_tongue:

6 likes

De Alpinist heb ik sinds 2016. De Mühle sinds Februari 2017, maar de Nomos pas sinds 21 September dit jaar.

Het is moeilijk een jaar draagtijd goed te maken in drie maanden. :slight_smile: Bovendien, m’n Sarb033 en m’n Archimede Klassik 39 doen ook nog mee. Voor ik 'm verkocht heb ik de SDGM001 nog redelijk wat aangehad, maar toch net minder…

De Nomos heeft wel een slot op de hobby gegooid, eerlijk gezegd: Ik voel dat ik klaar ben met kopen, ik beraad me alleen op nog een verkoop of twee.

3 likes

Begrijpend lezen is op dit forum ook wel een dingetje he?

Vraag: Welk horloge droeg jij het meest in 2017
Antwoord: Foto collectie van alle horloges die je hebt gehad en die je zo mooi vindt blabla

En zo zijn er nog legio voorbeelden van topics :slight_smile:

Ik ga maar eens koffie zetten, heb een onwijze kater. doei.

4 likes

De Hulk, nog niet zo heel lang in bezit maar in verhouding meest gedragen

9 likes

Dat mensen er een top drie, vier of vijf van maken is niet vreemd. :grinning:

3 likes

Mijn Superocean is toch wel het horloge dat het meest om de pols zat dit jaar. Wissel wel veel met verschillende banden van Hirsch.

5 likes

Mooi! Welk model is het?

1 like

Al twee jaar de X Wind …

Maar dit zal ongetwijfeld veranderen volgend jaar. Met de nieuwe aanwinsten, Oris Aquis Date en de Seiko SBDC051.

Fijne jaarwisseling alvast allen !! :fireworks: :fireworks:

Groeten,
Thomas

8 likes

Dank je wel. Dit horloge is uit de “Omega International Collection” met Cal.1370 (Quartz vibrating 32768) 7 jewels, met een afwijking van minder dan 5 seconden per maand. Het horloge is uit 1979, o.a. ook te zien aan het uurwerknummer.
Voor “tijdreizigers” is er de mogelijkheid om heel snel de uren verstellen zonder dat het horloge gaat stilstaan. Het bijzondere van mijn horloge is dat dit model meestal in “Gold Plated” uitvoering werd gemaakt en maar enkele in “Stainless Steel Case” uitvoering.

5 likes

Geen discussie mogelijk… deze dus😄
En dus inmiddels voorzien van de nodige krasjes :confounded:

7 likes

Ondanks dat ik hem nog geen jaar heb, net als @Bauhaus, de Explorer.

11 likes

Dank je. Leuk om te horen/weten. Max -5s/mnd is natuurlijk ook zeer netjes (voor zo’n vintage uurwerk).

1 like

De HFLE2016 heeft bij mij veruit de meeste draagtijd gehad. Gevolg door SKX009 op de werkvloer

6 likes

Mijn gevoel zegt dat deze de meeste tijd om de pols zat.

6 likes