Als je in een slechte buurt woont, is het goedkoper om te verhuizen!
Seamaster De Ville, is al sinds begin vorig jaar mijn daily driver. Moet wat meer afwisselen
5 jaar terug dus. Kom maar op als je nog een foto hebt!
Ik mijn casio, ik was nog niet aangestoken met het horlogevirus. Ik fotografeerde dat ding ook niet uiteraard.
Ik kon me nog vaag herinneren dat ik deze foto had gemaakt in 2017. Dat jaar hebben we een soort hele lange vakantie / mini-sabbatical gehouden, twee maanden zeilen in het Kanaal / Engelse / Franse kust. Ik word niet snel bruin, maar na de eerste week elke dag vrijwel de hele dag op het water was dit al vrij zichtbaar.
Het horloge is een Certina DS Podium chronograph, een quartz chrono die ik weer eens ging dragen rond die tijd, na een paar jaar met een smartwatch te hebben geëxperimenteerd. Ik heb de Certina nog, was +/- 15 jaar geleden mijn eerste Zwitserse horloge (alhoewel, als kind wel een FlikFlak en/of Swatch gehad geloof ik, maar die had ik niet zelf aangeschaft). Deze gaat in ieder geval nooit weg en draag ik heel af en toe nog.
Dit was mijn verzameling aan het begin van het jaar. Aan het einde waren er nog ~4 van over, de rest was vervangen. Dat jaar heb ik (te) veel nieuwe horloge gehad en verkocht. Als het er één moet zijn die het meest gedragen is dan waarschijnlijk de enige NA van dat jaar die ook nu nog in de verzameling zit:
Aevig Corvig Automatic.
Die Aevig Valkyr had ik ook. Tof ding was dat.
Oh! Dat was een repost
In 2017 droeg ik het horloge dat ik vandaag ook draag het meest. Alles meegenomen blijft dit mijn favoriet
Ook de champagne dial? Ik krijg nog regelmatig vragen of ik hem niet wil verkopen. Maar mijn vriendin heeft (schijnbaar) veto recht op deze.
Deze.
2017 is een lange tijd geleden maar is redelijk makkelijk, ik had er maar 2 waarvan de andere alleen in de vakanties om de pols ging:
Ik had over het valkyr stukje gelezen. Dat was ook zeker een mooi horloge, helaas met een nare nasmaak. Hier op het forum gekocht als zijnde ‘nieuwstaat’. Bij binnenkomst was er overduidelijk een absoluut amateur bezig geweest met banden wisselen. De lugs waren compleet vernacheld. Ik heb toen de kast nog opnieuw op laten maken. Intussen heb ik een paar ervaringen zoals deze meer hier op het forum en koop hier ook niks meer.
Te lang geleden
Zou het niet meer weten.
Een naakte pols. Destijds aan het einde van mijn minimalistische hipster achtige studententijd. Ik walgde van veel geld en dure luxe producten. Reisde op de 0% lening van vadertje staat de wereld rond en voelde me goed bij dat uit te dragen.
Lekker makkelijk lullen zonder al te veel verantwoordelijkheid, zonder zuurverdiend eigen geld en zonder noodzaak om te weten hoe laat het is. Buiten de openingstijden van de studenten kroeg dan. Maar dat merkte je vanzelf.
How things have changed.
In 2017 was ik nog niet met het horloge virus besmet. Droeg toen nog het horloge dat ik van mijn vrouw kreeg voor het behalen van mijn bachelor
Anno 2022 wel het een ander veranderd qua horloges, maar de Wenger is er uiteraard nog steeds en draag ik nu twee keer per week tijdens het tennissen
Wow, best veel mensen op HF die eigenlijk pas relatief kort met de horlogeritus besmet zijn.
Ik denk dat ik in 2017 deze het meest droeg.
En ik heb 'm nog steeds, vind 'm nog steeds heel mooi en draag 'm nog steeds met veel plezier.