Welk horloge droeg jij het meest in 2017?

Breitling Super Avenger II … geweldig machien…

4 likes

Blijft een klassieker die! Mooi hoor. Mooie band ook.

1 like

Als ik moet gokken denk ik deze

5 likes

Welk type is de Seiko?

Alvast bedankt :slight_smile:

Grappig; eind vorig jaar heb ik mijn eerste horloge gekocht om te zien hoe dat zou bevallen. Dat was een simpel quartz horloge van Swiss Military.
Het dragen van een horloge beviel me dusdanig goed dat ik mezelf 3 maanden later heb getrakteerd op een verjaardagscadeautje, namelijk mijn eerste automatische duiker; een Seiko 5. Hier is mijn liefde voor automatische duikers ontstaan en ik ben bang dat dit nooit meer zal veranderen en dat dit mij nog heel wat centen gaat kosten.
Dit heeft het virus bij mij dusdanig aangestoken dat het nu steeds meer begint te kriebelen om een iets luxere duiker te kopen. Stiekem zit ik al steeds te kijken wat de vervolgstap wordt… :grin:

Hoe dan ook, hier de Seiko 5 die ik dag in dag uit heb gedragen het afgelopen jaar!

Ik vind het nog steeds een prachtig ding ondanks zijn ‘eenvoud’ en niks kan op tegen de charme van de mechaniek van zo’n automaat.

More to come!

4 likes

Toyota Auris TS Hybrid. Na 13 jaar diesel, nu ietsje milieuvriendelijker.

SPB051J1
Mvg Bertjan

Das moeilijk te duiden hier…:thinking:

Afgelopen maand wel errug veel de 2 laatste aanwinsten, waarbij de Kemmner tijdens de komende Sylvesterparty ook nog het nieuwe jaar mag helpen inluiden. :cocktail:

5 likes

Ondanks dat ie stevige concurrentie heeft is dat toch de begin dit jaar aangeschafte Daytona. Erg blij mee.

5 likes

Certina ds-8 moonphase !

4 likes

Ik vermoed (nipt) deze, alhoewel ik echt regelmatig wissel. Is ook een relatief recente aankoop. De 5513 en 1675 draag ik meestal wat langer achter elkaar, al het andere rouleert meestal van dag tot dag.

Deze is trouwens nu in reparatie, want (ondanks service bij aankoop) gaat er iets mis met de datumverstelling.

5 likes

Met een neuslengte verschil op mijn Seamaster De Ville automatic dresswatch uit 1966 (heb dit horloge pas 8 maanden) is dit horloge zowel winnaar, favoriet, mijn duurste horloge én oogappel. :smirk:

Een Speedy mét datum; here 2 stay in 2018! :sunglasses:

5 likes

Mijn favoriete Stowa Chrono 1938 “matt handaufzug”

5 likes

De Omega DeVille Coaxial wordt vijf van de zeven dagen gedragen. Deze foto doet hem geen recht…

In de vrije tijd voornamelijk de Seiko Black Monster.

4 likes

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/d/8/d888919f6261b922bb20a01b4f6dba67351d8bbf.JPG
De Kemmner 007 Harley. Mooi formaat en heerlijk comfortabele stalen band. Ergens sinds Juni in bezit en vrijwel dagelijks gedragen. Daarvoor veel een Steinhart OVM 2.0 om gehad.

1 like

Voor mij deze Damasko DA46

4 likes

Zoals elk jaar had ik in het begin van 2017 een aantal voornemens en één daarvan was het bijhouden van hoe vaak ik een bepaald horloge droeg. De redenering hierachter was dat ik de minst gedragen exemplaren zou verkopen.

De top drie zag er op het einde van 2017 zo uit:

Op de derde plaats eindigt de Seiko SBGR083 wat ik persoonlijk mijn mooiste horloge vind. Deze Grand Seiko vind ik de overtreffende trap van gesofistikeerd maar tegelijk eenvoudig ontwerp met de gouden secondewijzer op het zwarte pianolak van de wijzerplaat en natuurlijk het briljante 44GS-design van de kast.

Op de tweede plaats bevindt zich een collega met witte wijzerplaat die perfect complementair is met nummer drie: de SBGA011 of beter gekend als Snowflake. Dit horloge was voor mij liefde op het eerste gezicht met de fantastische texturen van de wijzerplaat en een eerste hartelijke ontmoeting met de grandioze Zaratsu-afwerking van de GS-collectie.

De eerste plaats gaat naar een horloge dat deze plek heeft verdiend omwille van z’n veelzijdigheid: de Omega Speedmaster Dark Side of the Moon. De twee Grand Seiko’s beschouw ik vooral als dress watches terwijl de DSotM toch sportiever is en op meer gelegenheden gedragen kan worden zoals op vakantie.

De horloges die ik het minst heb gedragen zijn de Wwoor, Bulova Accutron 214 Spaceview omdat het toch vrij klein toont en de Orient FER24001B (Bambino) die ik ondertussen heb verkocht.

3 likes

Deze twee,

1 like

Goed om te lezen dat de SBGR083 zo goed terecht gekomen is
Kan mezelf nog zo voor de kop slaan dat ik dit horloge heb ingeruild on een “plain vanilla” Speedmaster … man, man, man wat een vergissing
Ik vind het inderdaad 1 van de mooiste Grand Seiko’s
Met name door de prachtige wijzerplaat en de subtiele gouden accenten
Nog veel draag & kijkplezier :wink:

1 like

Januari, Les 2 Alpes:

Mei, Kreta:

Juli, Thasos:

September, New York:

Oktober, Chalkidiki:

Exploring with the Explorer :wink::+1:

3 likes