Welk horloge gaat er écht nooit uit?

De bekende slogan van Patek Philippe: ‘You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation.’ Is een credo die mij aan het denken zette.

In de horloge-wereld is zoveel te ontdekken en zoveel moois te vinden. Daarnaast kan het geld wat ik voor een bepaald horloge terugkrijg, altijd gebruikt worden om een andere aan te schaffen. Dus vroeg ik mezelf af of ik een horloge heb wat ik zou houden voor een (mogelijk) volgende generatie?
Mijn eerste (en momenteel nog enige) Rolex, staat toch wel hoog op die lijst. Het zou mij fantastisch lijken als ik niet de enige zou zijn die van dit horloge geniet.

Ik zie hier op het forum zoveel mooie horloges voorbij komen die ook van de een op de andere dag geflipperd worden voor een ander. Dus rees bij mij ook de vraag of er forumleden zijn die horloges echt bedoeld hebben voor een opvolger? Zijn er dus horloges die een status aparte hebben en er écht nooit uit gaan, tenzij deze overgedragen worden aan een kind, neef/nicht, petekind, broer/zus enz?

5 likes

Deze:


Heb geen kinderen (voor zover ik weet), mijn vrouw zal 'm wel gaan dragen als ik weer op mijn geboortegewicht ben :wink:.

24 likes

Ja, de horloges die ik van mijn opa, vader en een oom heb, Een gouden Eterna, een vroege Reymond Weil en een Tissot Sea Star. Niet waardevol (in de zin van euro’s), maar in de goede zin.

5 likes

Allemaal…

6 likes

Idem hier. Geen enkele behoefte aan geflipper.

6 likes

Deze twee sowieso.
De CWC en de CW ook niet :thinking:

11 likes

Snap ik! Wat een parel!

Haha heb je nog meer dan? :wink:

1 like

Naar het er naar uitziet…deze NA. Ik ben serieus verliefd. :heart_eyes:

Edit : Ide…niet doen. :wink:

34 likes

Ik geef het een maandje. :joy:

31 likes

Ik wist het! :laughing:

5 likes

Ter geruststelling, it takes one to know one. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Learned it from the best. :joy:

2 likes

Oude groepsfoto, nog zonder de OQ.

1 like

Voor mij deze die ik in de jaren '60 van mijn grootvader kreeg, ik hoop hem ooit door te geven aan een kleinzoon.

8 likes

Tijd voor een nieuwe slogan:
“You never actually own a Patek - because you can’t actually buy one in the first place.”

Wachtlijst voor een Nautilus is drama.

4 likes

Ik zeg inmiddels nooit meer nooit maar deze 4 wil ik er de komende tijd wel in houden

10 likes

Ik denk dat dit echt een blijver is !!

NOT :grimacing::sweat_smile:

2 likes

Ik geloof er niet in, want je raakt overal wel eens op uitgekeken of krijgt nieuwe wensen of een verfijndere smaak. Maar goed, deze mag er nooit uit, want was dit was een cadeau van mijn lieftallige echtgenote. En aangezien vrouwen nooit sieraden verkopen…(kuch gelukkig ziet mijn vrouw niet het verschil tussen al die Speedmasters in mijn collectie kuch)

24 likes

De honeymoon is real :wink:

2 likes