Welk horloge gaat er écht nooit uit?

Haha uitgekeken en bewaren kan wel samen gaan toch?

Bij mij zijn er zeker een aantal horloges die altijd blijven en als ik er ooit niet meer ben naar mijn dochter gaan (hoop ik).
Dat zijn in ieder geval de erfstukjes. De Lemania van mijn opa, de Zodiac van mijn vader en de Olympic van mijn schoonvader. Hier nog een keer (al eens eerder gepost) een fototje van die 3.

Daarnaast zeker ook de mooie klassieke (Koreaanse!) Tisell 157 (met Seagull uurwerk), die ik een paar jaar geleden van mijn vrouw gekregen heb.

En zeker ook de fraaie vintage Roamer Searock die ik samen met mijn dochter in een curiosa winkeltje in prachtige Zwitserse stadje Solothurn vond.

Aan de deze Searock zit nog een leuk weetje: het horloge was toen ik het kocht duidelijk New Old Stock. Mint met het originele nooit gedragen bandje. Gemaakt in ca. 1975 met het in house MST 522 uurwerk. Dit was het laatste door Roamer zelf ontwikkelde mechanisch / automatische uurwerk. Begin '70-er jaren schakelde Roamer geheel over op de productie van quartz uurwerken, pas in 2003 ging men weer mechanische horloges produceren, waaronder een gemoderniseerde versie van het Searock model. Leuk voor mij was dat de Roamer fabriek stond in: Solothurn! De kans is dus redelijk groot dat dit klokje uit een (rest) voorraad van de fabriek via/via in dat antiekwinkeltje terecht is gekomen.
Zeg nou zelf, zo’n horloge doe je toch nooit weer weg?

13 likes

Zoals ik er nu over denk deze: een stukje nederlandse geschiedenis!
mooi lemania uurwerk (zelfde als omega 1040) in een klokje uit het amsterdamse
Maar je weet nooit, zodra ik toch kan ruilen tegen een mooie DJ of Date met cash-up, ga ik misschien toch twijfelen.

3 likes

Dat is inderdaad een heel goede! Maar ik verkoop sowieso nooit een horloge totdat ik er echt zeker van ben dat ik er op ben uitgekeken. Dit doe ik door het een jaar lang uit het zicht te bewaren. Als ik het dan weer zie en opnieuw verliefd ben, dan blijft het. Als de liefde bekoeld is, dan mag het in de verkoop. Ik heb het nog steeds over een horloge hé, niet over mijn echtgenote :wink:

1 like

I know…I know. :laughing:

En toch…deze voelt heel anders aan dan al het voorgaande. Maar…we gaan het zien. :sunglasses:

2 likes

Je kunt het David, we hebben vertrouwen in je! :sunglasses:

1 like

Ik heb mijn les geleerd, deze nu 3 maanden geleden voor de 2e keer aangeschaft en non stop gedragen.

Geen kinderen en ik krijg ook nooit iets van een ander, deze gaat mee naar walhalla als de tijd daar is.

12 likes

Ik vind het lastig, ik had eerder op het forum gezegd dat mijn blauwe Pogue het nest nooit zou verlaten. Maar ik zit er nu wel sterk aan te denken nu ik een mooier exemplaar gevonden heb. :thinking:

Zeg nooit nooit …
Ik heb tot dusver nog geen (nooit een) horloge verkocht.

1 like

De ±36mm variant.

Ruim 11 jaar geleden van mijn vriendin gekregen toen we een jaar samen waren. Nog steeds mijn meest gedragen horloge.

22 likes

Deze…

Want zelfs iemand die beroofd is wilde hem niet eens gratis hebben. :laughing:technonononononononono

10 likes

:laughing: Het vertrouwen straalt er vanaf…mijn dank is groot. :grin:

1 like

Nog nooit?! :open_mouth::ok_hand:

Wel iets gekocht…neem ik aan? :wink:

Never.

28 likes

Ja kopen wel …

1 like

Ik waag me niet aan een uitspraak :sunglasses: niks is zeker op horlogegebied.

1 like

8 likes

Deze 2 aankopen gaan er nooit uit, want de eerste keer dat ik ze gedragen heb was bij de geboorte van mijn 2 kinderen.

Over de andere doe ik best geen uitspraken :innocent:

15 likes

Het eerste horloge, 12 jaar geleden van mijn zoon en vrouw gekregen

3 likes

Dat kan natuurlijk ook! :grin:

1 like