De antiflip

Hallotjes een allen,

In mijn “even voorstellen post” probeerde ik wat mooie horlogeverhalen boven de tafel te krijgen, maar met minimaal resultaat.

Dus hierbij een nieuw topic “de antiflip”.
Eerst moet ik misschien even uitleggen wat ik met antiflip bedoel, want het heeft niks met afkeer tegen het gezellige besje te maken (voor al de tielenezen onder ons).

Ik bedoel ermee het horloge wat je voor een bijzonder moment in het leven hebt gekocht en een leven lang bij je zal blijven. Dus niet omdat het een slimme investering is maar eerder een mooie herinnering, behalen van een doel of nagedachtenis.

Ik ben namelijk van plan een GS Shunbun ter eren van de geboorte van mijn dochter te kopen en vanzelfsprekend zal deze niet verkocht worden een “antiflip”.

Maar om daar te komen moet ik eerst wat meer vertrouwen winnen op het forum zodat ik een gezocht post mag plaatsen.

Ik hoop dat jullie me willen helpen door jullie “antiflip” te delen met een mooie foto en het verhaal wat erbij hoort.

Nou mijn verhaal heb ik gedaan en velen van jullie kennen de GS Shunbun waarschijnlijk al.

68 likes

Misschien is ‘no-flip’ een betere term. :upside_down_face: Desalniettemin…mooi plan de Shunbun. :ok_hand: We weten nu iig dat je op zoek bent. :wink: En van harte natuurlijk.

7 likes

Trouwhorloge

Namen en geboortedata van m’n zoons op de rotor

Voor m’n 50ste

Dus ja, ik ken het concept.

Groeten
Rutger

38 likes

Mijn no-flipper is de HFLE2024!

De reden waarom moge duidelijk zijn voor de meeste leden hier, maar mocht jij het nog niet weten, Jorrio, samen met @MotoSkooly, @royke74, @Archer en @TagEd heb ik aan de geboorte van dit exemplaar gewerkt.

Daarom is dit mijn no-flipper!

(Foto uit het archief)

26 likes

dit model; eerste horloge gekregen van vader

deze, eerste zelf gekocht met klusgeld:

en de enigste waarvan ik zeker ben dat hij blijft:

19 likes

Leuk hoor zo een topic.

Ik heb eigenlijk geen horloges die ik speciaal gekocht heb.

Nou eigenlijk had ik die wel, die was voor de geboorte van mijn jongste, maar dat horloge heb ik toch verkocht.

Die krijgt een ander (mooier) horloge ooit.

11 likes

De antiflip & hobby killer.

34 likes

Nou weinig Swifties of Swifty’s (hoe noemen die mensen zich?) hier hoor ik al. Antiflip bekt toch lekkerder dan non-flip?

image

2 likes

Levert dat nog wat op…zo’n jongste?

17 likes

Jij denkt ik skip de reis en vlam direct naar het eindstation? Prachtig!

Voor mij zou dat deze zijn (op dit moment).

11 likes

Heel veel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Waar denk je dat ik deze hobby van bekostig?

3 likes

Zoals ik in je voorstel topic al gepost heb. Gekocht ivm geboorte dochter. Is ook uitgekomen in haar geboortejaar.

19 likes

Dan zou ik die gelijk kopen. Anders blijf je continue achter de feiten aanlopen en moet je die GS weer toch weer een keer flippen om een Patek te kopen. :sunglasses:

Hele mooie keuze die 5110j.

Bulang krijgt er binnekort 1 in de verkoop.

7 likes

Gekregen van mijn vriendin voor verjaardag nr°39 :heart:

Eerste date met mijn vriendin 2,5 jaar ervoor :heart:

21 likes

Hoe maak ik een gezocht topic zonder dat ik een gezocht topic mag maken :neutral_face:

8 likes

Cadeau van mijn ouders en eigenlijk ook begin van horlogereis:

4 jaar later met lang zoeken etc. En een mijlpijl met werk en financiële ruimte ook hier een GS.

Deze blijft ook wel.

Nu heb ik met de BB58 en BB54 mezelf voorgehouden om die voor zoon en dochter te houden dus misschien praat je het jezelf in sommige gevallen ook wel een beetje aan :rofl:

In ieder geval blij met beide Tudors, en dan ook meer voor mezelf om te dragen. Kan even goed dat de kids later helemaal niks met horloges hebben. Dan verkopen ze het maar.

8 likes

*mijpaal. Jezus, wordt tijd dat ik nog snel kan editten…

4 likes

Was it a Sin(n)? :clown_face:

5 likes

@Rutger , kijk dat is het betere werk!

@Kleine_gup_in_grote_oceaan , dat moet een erg leuk proces zijn geweest?!

@jacobus , mooie plaat op die Citizen!

@SRADracer , hij blijft mooi dus vooral blijven delen :ok_hand:

4 likes

Deze gaat nooit ergens heen. Zit een leuk verhaal aan.

14 likes