Welk horloge zou je nooit en te nimmer wegdoen?

De titel spreekt voor zich…Ik heb een horloge een tijdje geleden binnen gekregen waar ik geen genoeg van kan krijgen(waarschijnlijk wel opgevallen :roll_eyes:)

Het was weer zo’n zoektochtje van effe kijken of er nog ergens wat te vinden is…en deze zag er ‘netjes uit’ en ja maar zien of het wat is :grin:

Maar van het moment dat ik hem uit de verpakking heb gehaald wijkt deze niet van mijn zijde zeg maar…hij gaat altijd mee en ik hou hem met haviksogen in de gaten :face_with_monocle:

Ondertussen is heel mijn zoektocht veranderd in zoeken naar zoiets hetzelfde maar wat ik ook tegenkom het is niet hetzelfde effect…lijkt wel mijn eerste liefde die je niet meer kan krijgen…ik lijk wel blind :face_with_raised_eyebrow: … ligt voor mijn neus :blush:

Het is zelfs zo erg dat als er iets mee zou gebeuren dan zou ik hem voor het zesvoudige terugkopen…want ik weet hem nog ergens te staan. van dezelfde verkoper…

Dus naar de titel kijkend…Welke vintage zouden jullie nooit en te nimmer wegdoen, verkopen, ruilen…noem maar op :roll_eyes:








48 likes

Moet het per se vintage zijn? Ik merk dat ik mijn Globemaster eigenlijk steeds vaker draag, zo erg dat ik soms overweeg om de rest gewoon weg te doen en alleen die te houden, naast iets (duiker of een alpinist ofzo) voor vakanties en tijdens het sporten.

48 likes

Heb een vintage pontiac die van de vader van mijn opa was. Die gaat nooit en te nimmer weg.

5 likes

Ik heb hetzelfde gehad met mijn SBDX003. Uiteindelijk alles de deur uit gedaan of geprobeerd te verkopen. Nu, pas 6,5 jaar later begon het pas weer echt te kriebelen om iets anders te kopen. Maar de SBDX003 verkopen? Dat zie ik nog steeds niet gebeuren. Inmiddels zitten er namelijk ook hele mooie herinneringen aan.

12 likes

Deze prachtige Accutron uit 1971 zal ik nooit en te nimmer wegdoen. Van mijn schoonvader gekregen, nadat hij niet meer onder ons was…:pensive: Ik was erbij toen hij hem kocht op de Rikketik beurs, een jaar of 18 geleden. Dat was voor hem een bijzonder moment, omdat hij een dagje met mij mee was. Hij verzamelde namelijk alleen zakhorloges en is door mij verslingerd geraakt aan de polshorloges… Na zijn plotselinge overlijden kreeg ik van mijn schoonmoeder dit voor mij bijzondere horloge :blush:

60 likes

79 likes

Prachtig mooi horloge is dat! :ok_hand::heart_eyes:

1 like

17 likes

De daily beater van mijn opa gedurende zijn laatste jaren.
(Geld tevens voor alle horloges die ik heb gekregen van hem, maar deze in het speciaal)

21 likes

Mijn beste,

Tja, eigenlijk doe ik geen enkel horloge weg uit mijn collectie.
Ze zijn me alle even lief. En elk horloge heeft zijn eigen verhaal.
Maar moest ik kiezen welke Vintage ik écht nooit weg zou doen,
dan is het deze Omega uit het jaar 1958.
Afgezien van het feit dat deze Omega er bewogen, doch fraai uit ziet,
is het een horloge dat door mijn vader gedragen is.
En dat heeft voor mij überhaupt een duidelijke en blijvende meerwaarde!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

51 likes

Aangepast…je hebt helemaal gelijk! :smiley:

De rest wegdoen was nog niet in mij opgekomen maar met deze heb ik dat inderdaad ook gedacht :+1::grin:

Wat een prachtige verhalen allemaal met een emotionele band met een horloge… :ok_hand::smiley:

1 like

Van mijn huidige horloges zou ik deze nooit wegdoen omdat ik deze van mijn vader heb gekregen.

18 likes

Bruut apparaat! :grinning: Wel af en toe in het licht leggen :+1::wink:

1 like

Hij krijgt voldoende licht, ik synchroniseer hierop mijn automaten en draag hem niet meer zo vaak omdat hij ook groot is helaas.

1 like

Ja ook vaak naar die types lopen kijken…is deze 43-44mm zeker?

1 like

Grappig, precies dezelfde van mijn pa gekregen. Een jaar of 12 geleden samen in Boedapest uitgezocht.

Heerlijke beater, lekker licht maar oersterk.

2 likes

Klopt, ik meen nog in de 42mm maar omdat de lugs kort zijn heb ik geen overhang op de pols maar hij is wel groot.

Verrassend licht ja en oersterk al heb ik wel al een nieuw uurwerk erin moeten laten zetten omdat ik iets te ruig ben geweest. Maar het titanium is top en krassen merk je niks van.

1 like

Oh :astonished: …Die zijn er ook in titanium…dat wist ik dan weer niet :grin:

1 like

Zover ik weet alleen in titanium in deze klasse. Was toen best een duur horloge.

2 likes