Welk horloge zou je nooit en te nimmer wegdoen?

Deze gaat echt nooooit weg. De Hamilton X Wind

Maar zou ik ook niet willen missen …


Hamilton Khaki Chrono Worldtimer


Casio G Shock Rangeman (1st Gen)

Waarom ik mijn geliefde ORIS Aquis niet noem ?
Omdat de Oris Regulateur ‘Der Meistertaucher’ mijn grail is. En daarvoor zou ik eventueel de Aquis wel willen wegdoen :blush:
(Maar aangezien de prijs van de Regulateur, is de kans klein dat dit ooit gaat gebeuren)

4 likes

Zeer bijzonder inderdaad Harry :ok_hand: Mooie herinnering aan je schoonvader.

Mooie verhalen sowieso van iedereen…dank voor het delen. :+1:

2 likes

Voor mij is dat de Turtle uit m’n geboortejaar, 1980.

7 likes

Meer heb je niet nodig

13 likes

Gewoon een topper met een twist

16 likes

Ik zeg nooit meer nooit, zeker niet bij horloges…

5+ jaar verder in de horloge-hobby/verslaving en 70+ horloges hebben de revue gepasseerd (van Casio F-91W tot Rolex 116600). Daarbij is meermaals gezegd: “deze gaat nooit weg!”. Maar dan toch…

Er is nu aantal horloges in de collectie waarvan ik denk dat ze (voorlopig) blijven; de flipperitis is momenteel aardig onder controle.

Maar er is er 1 die sowieso blijft, het horloge waar het allemaal mee begon en gekregen van mijn vriendin ter ere van mijn promoveren (dus sentimentele waarde + ik krijg -terecht- klappen als ik m zou flipperen):

De Seiko SKX007

24 likes

Heel mooi verhaal en mooi horloge… mis alleen welk model dit is?

1 like

De SARX omdat ik deze tijdens een onvergetelijke trip met mijn broer naar Japan heb gekocht.
Seiko Presage SARX015 Cognac
Daarnaast de Tissot omdat daarmee de hele hobby echt van start is gegaan.
Tissot PRS516 - Rubber 2
Tot slot de Helgray. Deze droeg ik tijdens de geboorte van mijn zoon.


Enne, de beater van ene Nils zal waarschijnlijk ook nooit meer vertrekken :wink:

15 likes

De volgende 3 gaan nooit weg.
De Citizen 100-GN-4WS uit 1998 is mijn allereerste horloge en heb ik gekregen van mijn inmiddels overleden oma.

6d2680d9c6a5d8f9e46333a638b1a2ff80963426_1_281x500

Ze heeft voor haar kinderen en kleinkinderen allen een horloge uitgezocht en gegeven als een herinnering aan haar.

Omdat mijn vader nooit horloges draagt heb ik ook zijn horloge (Seiko 5 7009 3040) van oma gekregen dus die gaat ook nooit weg.

En als laatste het horloge die van mijn inmiddels overleden opa is geweest, de Seiko 7T32 F010 uit 1993.

be2077f621d8c3b885de2b5bad7cc68d5375dec4_1_281x500

13 likes

In 1984 behaalde ik mijn eerste Hbo-diploma. Toen ik in 2014 in Sittard hoorde dat ik m’n tweede gehaald had stapte ik in Maastricht uit de trein en liep linea recta naar Vossen waar ik deze Rado True Slimline kocht en omdeed richting werk!
Gaat nooit weg met deze herinnering, loopt zeer mooi (nadat Rado er in 2018 een nieuw uurwerk, 2892, indeed. Beetje coulance…)!
Zit btw heerlijk, ook met dit warme weer; keramiek en titanium caseback!1

12 likes

Tof van de Helgray. Maakt het voor mij ook een klein beetje speciaal :wink:

1 like

Mooie herinnering en dit horloge hoort ook gewoon bij jou en staat jou ook precies goed.:ok_hand: Dat valt mij al langer op bij alle posts die je hier met dit horloge hebt gedaan. :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Dit horloge kocht ik 1.5 jaar geleden op de rikketik. Was het eerste horloge waar ik iets bij had van “wow”. Ik vind hem nog steeds geweldig mooi, een van de mooiste horloges ooit gemaakt. :smile: Dit was ook het horloge dat mijn vintage Seiko chrono gekte echt gestart heeft. Er zijn in de tussentijd misschien wel 200 horloges gepasseerd maar deze verkoop ik nooit. :relaxed:

26 likes

Mooi Daniel! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Helemaal mee eens!

Daarnaast heb ik de mijne gekocht ter ere van de geboorte van mijn dochter… de enige twee letters in het serienummer zijn die van mij en haar… alsof het zo had moeten zijn.

Zelfs toen ik een maand terug kon kiezen tussen een BLNR en deze, kon ik geen afscheid nemen van de 114060 om bovenstaande reden.

16 likes

Mijn eerste en enige Breitling!

14 likes

:wink::sunglasses:

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!:ok_hand::slightly_smiling_face:

2 likes

Dit erfstuk van m’n opa:

6 likes

Zeg nooit nooit … :wink:

3 maand geleden een nieuwe wagen gekocht en die ging ik noooooooooooooit meer wegdoen … vandaag verkocht :joy:

3 likes