Groene nato? Dat is een CWC
U mijn beste man…bent gezegend. Niets meer aan doen…
Omdat ik met trots mijn full set toon?
Prima
Leuk joh, zo’n forum… De een probeert grappig te zijn en de ander wilt even steken
Fijne avond!
Nooit wegdoen
Ik heb nog nooit een horloge weggedaan en ben het eigenlijk ook niet van plan. Maar ik kan me inmiddels wel voorstellen om een aantal stuks in te ruilen voor een echte, echte knaller…
Heb sinds dat ik mijn 2 grails heb niet meer geflipperd en bedoeling is dat dit ook niet meer gebeurd het is goed zo. misschien ooit er nog 1 bij maar is nu niet nodig
20190211_102935|690x388
“Deze geef ik op mijn sterfbed aan mijn oudste zoon.”
Mensen die mij een beetje kennen weten dat dergelijke uitspraken geen enkele waarde hebben, en alleen worden gebruikt om een aankoop te verantwoorden.
En tóch is het bij deze anders.
Jaren naar een Great White gezocht, en uiteindelijk een mooi exemplaar gevonden. Moest wel direct een beurtje hebben want dat had de vorige eigenaar de afgelopen 20 jaar (of zo) nog nooit laten doen.
Vervolgens nog een half jaar gezocht naar de rubberen band waar zijn negroïde broer ooit mee is afgeleverd, en dankzij een oplettend forumlid gevonden op Uhrforum…
Inmiddels een klein jaar verder, wat een eeuwigheid is in horlogetermen, en ik denk er nog net zo over: “Deze geef ik op mijn sterfbed aan mijn oudste zoon.”
Oh en als ik hem eens zat ben hang ik er een ander bandje aan, dan vind ik hem weer een week leuk!
Er zijn er meerdere maar deze Hamilton zeker niet. Het is mijn eerste echte Zwitserse horloge, is meegeweest op enkele leuke tripjes en puur praktisch gezien; wat krijg ik er nu voor in gebruikte staat? Nee, ik zou wel gek zijn om 'm weg te doen
Ik hecht geen waarde aan horloges. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik het als een gebruiksvoorwerp zie. Mijn eisen eraan zijn dat ze geen vermogen kosten, een kwaliteit bezitten die jarenlang 24 uur per dag probleemloos om de pols van een ambachtsman hangt die zware en vuile arbeid verricht. Als hij het na al die jaren niet meer doet wordt deze gewoon vervangen door een nieuwe. En die nieuwe zal beslist niet meer kosten dan enkele honderden Euro’s.
Al moet ik toegeven dat ik in de korte tijd dat ik lid ben van het HF een beetje veranderd ben en inmiddels al 4 horloges rijker ben geworden. Dat wil niet zeggen dat ze er nooit uitgaan. Indien mijn kinderen aangeven er een mooi te vinden, dan mogen ze er een uitzoeken.
Eigenlijk gaat er niks uit, maar als het echt nodig zou zijn, dan gaan ze één voor één. Uiteindelijk zijn het maar spullen.
Wellicht als laatste de onderstaande;
Nu nog van mij;
Deze, ligt al een paar jaar op de wastafel, en soms er in.
Nooit om de pols, maar wel het horloge waar ik het die dag te dragen uurwerk op afstel. Onwaarschijnlijk nauwkeurig uurwerkje b.t.w.
Geweldig
Deze 4 echt nooit. De vintage Omega Seamaster 600 136.011 en Eterna Sonic Electronic ESA9162 zijn van mijn beide opa’s geweest. De Speedmaster is mijn all time favourite watch en de Rolex Submariner is mijn grail.
Niet eens een Minerva?
Nope, daar heb ik geen band mee. Maar zoals gezegd, zolang ze niet weg moeten, pas ik er gewoon netjes op voor de volgende generatie.
Zodat hij later alles kan verpatsen om nog onzinnigere dingen te doen,…