In 1985 aangekocht bij juweliers STREGO / Amsterdam
Voor zover ik mij herinner ook het object wat het allerlangst in mijn bezit is want zelf mijn gitaren zijn jonger.
Deze Pulsar heb ik gekocht in 1985 vlak voordat ik naar de Koninklijke Militaire School ging. Onlangs nieuw batterijtje geplaatst en loopt nog perfect. Bandje rammelt wel behoorlijk, maar altijd leuk om hem nog te dragen.
You sure? Zal iig een hele dunne zijn te zien aan t kastje… maar je hebt van die rare flinterdunne gevallen.
Yup, ik denk dat Richard Mille met die prijs weg gaat lopen. Merk op dat zijn dunste horloge ter wereld de bruggen van het uurwerk niet als kast misbruikt, in tegenstelling tot ome Bvlgari.
Er zijn inmiddels twee dunnere horloges, maar nog geen dunner uurwerk. Niet dat dat zo belangrijk is. Het gaat er vooral om dat het in mijn ogen knap is dat ze een mechanisch uurwerk zo dun kunnen construeren.
Mijn Seadweller, al 23 jaar in bezit. Nieuw gekocht van toen mijn laatste geld. En een Sub LV 15 jaar, en de Daytona 12 jaar. Kan me niet voorstellen dat ik deze horloges ooit zou willen verkopen, dan moet de nood wel hoog zijn.
Kleine update van mijn kant. Op dit moment is dit de stand van zaken:
Mei 2007, gekocht bij een juweliertje in Herzeliyya, Israel.
Maart 2017. M’n eerste aanschaf via een grijze dealer en met zoekwerk op Chrono24.
April 2017. Mijn grootvader’s horloge. Gekregen van m’n broer, en opgeknapt door @Inca.
September 2017. Na lang nadenken en een passessie in Kopenhagen de knoop doorgehakt, en m’n Ahoi besteld bij dezelfde dealer als die Mühles.
Augustus 2020. Via het forum gekocht na een borreltje of biertje met @Windhund en @HorlogeHalle in Zwolle. Dit is hun schuld.
Februari 2021. Deze mag hier voor het eerst meedoen. Bij Archimede zelf gekocht.
Februari 2021 En, als ik de besteldatum bekijk… Tot slot deze die hier ook voor het eerst mee mag doen, mijn Baltic Aquascaphe GMT. Volgens mij ook de enige op het forum in deze kleur.
Zeven stuks! Da’s vrij stabiel. In Oktober komt er weer een zwikkie bij.
De Squale heeft dus toch plaats moeten maken? Lijkt me een ideaal horloge!
Yup. De Squale heb ik in 2023 verkocht om plaats te maken voor… jawel, een Seiko duiker. Ik post 'm hier niet, maar mijn duikhorloges zijn op dit moment de Serica 5303 van 39x12mm, de Yema Superman Heritage van 39x12mm en de Seiko SPB317 van 41x12mm. Die laatste is zo kort en klein dat hij ondanks de maat beduidend kleiner draagt.
Daarin zit 'm de crux. De Squale was te groot en topzwaar. Dat werd oncomfortabel. Toen ik serieus ging verkleinen was er geen plaats meer voor dat horloge om de pols. Het zat simpelweg niet lekker.
Die neem ik graag op me!! Ik pak de mijne wel erg vaak moet ik zeggen. Zeker nadat @Ko-Banden hier een perfecte band voor maakte
Om maar even in topic te blijven: deze horloges zijn al langer dan 3 jaar in mijn collectie
Die zijn overigens allemaal cool. Ik vraag me af wat er op tafel zou komen te liggen als we nog zo’n rondje koffie deden, nu zo’n 3 jaar later. 3 jaar. Allemachtig. Het was midden in Covid tijd, net toen de restaurants een soort van open waren voor de avondklok weer ingevoerd werd.
Ja dat was leuk! Ik heb nog wel iets dat jou echt aanspreekt!
ik zet em dan wel even voor je op de OEM band
Mooie kleurcombi. Op de dag dat ze 'm anderhalve millimeter platter maken is het een echte kandidaat, zoiets. Maar mijn klein is fijn fetisj neemt niet weg dat het een coole kleurstelling is.
De geschiedenis rond de blauwe enamel is bij mij beetje vaag…
Later reageer ik even.