Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

22 jaar geleden van mijn tweelingbroer gekregen. Laatst weer gevonden in een doos. Denk dat ik 'm weer eens in orde ga laten maken (en schoon haha).

Iemand tips voor een -heel- goed Seiko quartz adresje?

10 likes

Absoluut dat het niet aan het horloge ligt. Overigens is het normaal dat er mogelijks wat aan op te merken is voor die prijs, bij de sarbs valt dit enorm mee, vandaar dat ze populair zijn en blijven. Ik merk ook dingen op aan andere merken en veel duurdere horloges, nomos bv die lugs zijn voor mij totaal onhandig en buiten proportie, submariner en de meeste Grand seiko’s vind ik lelijk (onpopulaire opinie) maar smaak is subjectief.

Het perfecte horloge bestaat niet, is ook individueel en het is steeds de jacht naar ander en beter wat ons hier bezig houdt. Maar na een paar maanden vallen de schellen terug van de ogen en staat het in het blauwe gedeelte om geld vrij te maken voor iets anders. Het is de drang naar iets anders waardoor je de imperfecties gaat zien en na bijna obsessief haten van het eens zo geliefde horloge is er geen weg meer terug en moet het weg. Het ligt niet aan het horloge het ligt aan de hobby. Mij passen deze horloges 100 procent dus ze gaan er niet meer uit en Seiko was mijn eerste station en dat mag duidelijk blijven in de collectie. (Citizens spreek ik niet over, geschenken, gaan om die reden niet weg).

En daar is je Everest nu het slachtoffer van, en hij is zo fraai. Wat gaat er voor in de plaats komen? Of is er al iets? Ik ben benieuwd.

1 like

Nou, ho ho… Nee, zo erg was het niet. Ik zie waarom de nieuwe alpinist een upgrade is ten opzichte van de SARB, maar ik heb het horloge vier jaar met plezier gedragen.

Drie timefactors is te veel, ik vind hem ook heel fraai. Het patroon van 2 drie dezelfde horloges kopen komt bij mij te vaak voor en dan doe ik weer een weg en schiet er nog 1 of 2 over. Als de everest, Hamilton en alpinist verkopen of een of twee van de drie koop ik een longines spirit 37 in champagne kleur. Hoe langer ze te koop staan eigenlijk hoe beter wel want mijn kooptempo is weer wat alarmerend aan het worden. :sob:

1 like

Behalve het minimale verschil qua gangreserve in horloge is de nieuwe alpinist een downgrade hoor. Iets anders beweren is dat waarheid geweld aandoen.

Deze heb ik sinds 2008. Eerste horloge waar ik echt verliefd op werd en constant terug ging naar de vitrine.
Gekregen van mijn ouders voor mijn verjaardag/afstuderen.

Seiko SNL015

11 likes

Tsja, het leven van een watchjunk is zwaar, keuzes, keuzes. Maar ik snap je overweging met 3 TF’ers, het kan op elkaar gaan lijken.

1 like

Leuke serie trouwens, die Spirits, om hebberig van te worden, ik kijk uit naar de foto’s Elisabeth :+1:.

2 likes

Het feit dat er bij mij een horloge al drie jaar ligt wil niet zeggen dat het een blijver is. Kan ook zijn dat ik nog steeds zit na te denken om hem weg te doen. Of gewoon geen zin om hem te koop te zetten :blush:

4 likes

Da’s in mijn beleving niet waar. Het glas is echt veel beter, de wijzerplaat is beter in balans met de PS er op, de datumloep is een pré, en in historische alpinist termen nog correcter ook. Ook kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de afwerking strakker is als je met een macro lens bezig bent.

Maar alleen omwille van de AR coating zou ik het al een upgrade noemen.

1 like

Potato. Glas met ar zal wel leuker zijn en uurwerk was al gegeven (niet dat het beter is, gewoon nieuwe generatie). Verder het omgekeerde, liever geen prospex, dat van de balans en de dial is nogal out there hoor. Een onnodige kijkkastbodem maakt het horloge dat al redelijk hoog is nog dikker. Betere afwerking: wishful thinking. De nieuwe bracelets zijn veel lichter dan de oude bracelets van de sargs (motzmodel). Zelf kunnen vaststellen, want heb beide. Daarenboven is het veel duurder geworden. Om het een verdikkingskuur te geven, prospexlogo, ar en een langere gangreserve. Dat ze eens een Limited uitbrengen zonder kijkbodem in het paars.
Maar goed dat jij meer van de nieuwe geniet dan van de oude. Different strokes… En kleur is alles.

@Fate_Amenable_To_Change

Phew, bookmark is verwijderd nog voor dit jaar voorbij is :stuck_out_tongue:

2 likes

8 likes

De Squale is vandaag weg gegaan. De Nomos overleeft alles. Ik vind het een topding.

De Mühle is er nog. :slight_smile:

Deze nu 3 jaar in bezit. Gaat voorlopig ook niet weg!

6 likes


Deze al sinds 2012


Deze sinds 2006


Deze sinds 2015

7 likes

Deze. Ik draag hem niet eens zo vaak, maar bij de juiste kleding/gelegenheid voor mij niet te verslaan. En een technisch hoogstandje met het dunste mechanische uurwerk dat er is.

Ik denk ook niet dat hij ooit nog weggaat.

6 likes

Dat zijn deze 2. Toen ik het forum betrad had ik geloof ik 16 horloges, al meer dan 10 jaar zonder nieuwe aankopen of verkopen.
Van die 16 is dit overgebleven.

Er is wel het één en ander bijgekomen🤣

4 likes

Al zeker 20 jaar geleden gekocht deze Seamaster, soms erger ik me aan die stofjes rond die mooie markers en op de dial - dan, eenmaal om de pols begrijp ik niet waarom ik nog iets anders draag…


Maar ik houd nu eenmaal toch het meest van afgeleefde dials, en soms van cleane - en zo is alles weer zoals het is :wink:

2 likes