Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

Nice

Helemaal mechanisch, zelfs chronometer certified.

Fotootje van de achterkant

3 likes

Deze drie intussen.

12 likes

Omdat, het een Seiko Monster 1st gen is. Daarom blijft deze in de collectie

3 likes

Poe, wat heb ik langer dan 3 jaar:

Seiko Blue Lagoon Turtle
Oris diver 65
Meistersinger Neo
Tudor BB red eta
Rolex DJ 36mm blauw

Best een lijstje. De collectie is ook best wel vast het laatste jaar.

2 likes

Zeg, jij draait hier veel te lang mee om nog lijstjes zonder foto’s te maken. :slight_smile:

Maar ik vind het een verrassend lijstje, en ook een heel erg divers lijstje. Wel meer duikers dan ik zou verwachten.

1 like

Ja, ik blijf een ‘staal’ drager. Kom dan vaak uit op duikers.
Draag ze in verhouding wel minder hoor, de DJ uit dit lijstje nog het meest & zelfs die lag laatst bijna 3 maanden in de kluis.:nerd_face:

1 like

Bijna allemaal, muv een paar nieuwe horloges (steinhart double green, mido patrimony, tissot prs516). Ik heb geen horloge weggedaan sinds 2010 geloof ik (wel getracht een paar keer te doen de laatste tijd maar op tijd gestopt…). Geen foto’s ivm vakantie…

1 like

3,5 jaar al mijn favoriet :white_check_mark:

16 likes


Seiko die ik van mijn ouders en oma kreeg toen ik 18 werd. Glas is stuk, en vervangen is duurder dan een nieuwe. Draag het nooit meer maar doe het ook zeker niet weg.

Tissot die ik 8 jaar geleden met mn man kocht. Begin van de horlogeliefde, maar lang de enige geweest. Veel gedragen, maar nu niet meer mn smaak. Gebruik het nu alleen op vakantie of als ik iets ‘goedkopers’ wil dragen.

De gouden Tissot (heb er ook nog de originele gouden band bij) die van mijn oma geweest is, kreeg ik 9 jaar geleden van haar een tijdje voordat ze overleden is. Is een heel klein maatje met plexi. Ze heeft het ooit van mijn opa gekregen. Het is een oudje en de staat is ook niet zo goed meer. Maar ligt goed opgeborgen en is mooi om te bewaren.

6 likes

Dit is degene die het langst in bezit is en waarmee de gekte ook begon.
Mezelf 10 jaar geleden cadeau gedaan voor mijn 50e.

9 likes

Geen foto’s Erik?

1 like

De Sub, dus is wel een blijvertje.

9 likes

Daar lijkt het op ehh.

Geen zin om te zoeken in mijn foto’s & alleen de 65 & blue lagoon liggen thuis.:nerd_face: dus gaat ook geen foto maken. :nerd_face::crazy_face:

1 like

Dit zijn de blijvers ouder dan 3 jaar. Al meer dan een jaar geleden dat ik nog Seiko heb gekocht en ik denk dat dit zo zal blijven maar deze gaan nooit meer weg.

8 likes

Het is deprimerend hoeveel van die horloges ik minstens een paar jaar had. :wink:

1 like

En geen spijt? Nog een blauwe mini ook maar die is nog maar 2 j oud :wink:

1 like

Leuk topic! Ik ben ook niet zo’n flipperaar dus de meeste horloges in de collectie heb ik minstens vier, vijf jaar. Zomaar een paar voorbeelden:

Allereerst de Tudor Submariner 75090. Gekocht in GB van een vriendelijk lid van TZ-UK in 2011:

Dan een coole Omega Seamaster ref. 176.007, gekocht via MP van een verzamelaar, dat was in 2009:

Hiermee begon de liefde en was ik verloren, een Girard Perregaux Richeville, ref. 2710. Gekocht in 2007 als ik me niet vergis. Als dit horloge had kunnen praten dan had ik er wel een boek over kunnen schrijven.

En naar deze Enicar was ik al heel lang op zoek, uiteindelijk via E-bay in GB gekocht. Verkoper had niet aangegeven dat hij ook buiten de UK wilde verkopen en daarom was de betaling enigszins problematisch. Maar de verkoper was er zo van overtuigd dat het in orde zou komen dat hij het horloge al in een envelop op de bus had gegooid zonder dat ik ook nog maar een idee had hoe ik de betaling kon afronden. Dat was wel zweten :sweat_smile: Gelukkig kwam het inderdaad allemaal goed en ik ben er nog steeds heel blij mee:

En tot slot een Rolex 16710, gekocht toen ik 50 werd, heb ik nu dus zeven jaar. Ondanks alle negativiteit rondom Rolex blijf ik het gewoon een supercool ding vinden.

33 likes

Neuh, niet echt. Ik ben blij met wat ik nu heb.

Wat ik wel mis, af en toe, is de tijd dat ik minder blasé was, en dus geen schoonheidsfouten in m’n SARB zag, en dus zo blij als een kind kon zijn met zo’n ding.

Dat zit in m’n hoofd, niet in het horloge.

4 likes

Deze horloges heb ik al bijna 20 en 21 jaar.


Misschien geen hoogvliegers, maar voor mij bijzonder. Op m’n 19e heb ik de witte van m’n eigen spaargeld gekocht. De blauwe was het jaar daarvoor een cadeau van m’n oma voor m’n 18e verjaardag.

8 likes