Welk horloge heb je al minstens drie jaar? Show je blijvers!

Meer dan 20 jaar! Klein van formaat maar voor mij en mijn pols perfect. Gekregen van mijn vader destijds.

2 likes

Mijn Seiko Turtle omdat het een cadeautje was voor mijn 30ste (van mijn moeder) :sweat_smile:

En mijn Pogue die was mijn trouwhorloge, alsook het horloge wat ik droeg toen onze kleine meid werd geboren :baby:

6 likes

Deze 16803 heb ik geloof ik al meer dan 12 jaar :slightly_smiling_face:

3 likes

Mooie AC Cobra😃

Kwijt geraakt. Het was maar een HEMA duikertje, maar toch. Nodeloos verlies van het eerste horloge wat ik ooit had, en van m’n vader had gekregen.

Yup. Wordt in Januari veertien. :slight_smile:

3 likes

Uit de tijd dat Sabena met de Boeing 707 vloog, deze Onsa Seven-O-Seven. Is volgens velen aan vliegend personeel verstrekt destijds. Ik heb hem dus wat korter maar toch zeker 20 jaar :sunglasses:

4 likes

Twee horloges in de collectie die ik in mei 20 jaar geleden op exact dezelfde dag heb gekregen. De eerste van mijn vrouw.

Deze Wenger jarenlang niet gedragen. Alleen de eerste circa 10 jaar. Sinds ik verliefd ben op automatische horloges en ik overgegaan ben op Tudor, Longines en Tag Heuer, draag ik deze toolwatch alleen op de tennisbaan.
De onderstaande Bulova kreeg ik van mijn ouders voor het behalen van mijn BA in Londen, nu dus alweer 20 jaren geleden.

De Bulova de eerste jaren gedragen tijdens het werk. Staat nu al jaren stil, maar gaat uiteraard nooit meer weg. Overweeg om deze toch weer in de roulatie op te nemen?

2 likes

deze heb ik al heel lang en dat gaat alleen maar langer worden. kan altijd, zit heerlijk en loopt als een zonnetje

9 likes

image

6 likes

Deze zal ondertussen de 3 jaar wel aantikken denk ik.

8 likes

Ik heb hem nog steeds. In september is ons jubileum :two_hearts:

afbeelding afbeelding afbeelding

Slechts 3 van de 14. Over 3 jaar zullen het er een stuk meer zijn. De meesten die nu in de verzameling zitten zijn blijvers.

6 likes

Deze heb ik begin jaren ‘90 van mijn eerste salaris gekocht. Ligt al jaren in de kast maar wegdoen kan ik hem eigenlijk ook niet.

5 likes

Eind van deze maand, heb ik dit horloge drie jaar, getuige mijn destijds aangemaakte NA

Dat gaat die wel redden hoor. Met gemak!

4 likes

Een jaar of 10, 12 geleden een keer een mooie financiële meevaller gehad. Ik dacht , kom laat ik eens een keer gek doen,
En kijk waar het me gebracht heeft.
Ik had het beter op kunnen zuipen. :woozy_face:

3 likes

Wat een stelletje flipperaars, hier. :roll_eyes: :wink:
image
Van boven naar onder: 3 jaar, 6 jaar en 26 jaar! :blush:

5 likes

Ik heb ze maar ze zijn allemaal pré-hobby en gaan allemaal nooit meer weg. Op volgorde van ouderdom:

De Pulsar chronograaf is 26 jaar oud. Mocht ik van mijn moeder zelf uitzoeken toen ik naar het VWO ging. In mijn brugklas werd ik er om uitgelachen omdat alleen digitale Casio’s de shit waren om te dragen. Dikke middelvinger naar die hele brugklas gedaan en hem lekker tot en met m’n bachelor gedragen. Recent geleerd dat exact het zelfde uurwerk als deze heeft in de oude dienstchrono’s van de RAF zat. Cool.

De Pulsar titanium is 12 jaar oud. Mocht ik van mijn moeder uitzoeken toen ik m’n master ging doen. Ik gaf toen helemaal niks om horloges en vond dat het niet veel mocht kosten. Het was voor mij een gebruiksartikel dat er bij hoorde ik te hebben. Ben duidelijk voor iets low-key GADA-esque gegaan. Het titanium vond ik wel cool. Was toen de enige bij de juwelier die dat had. Ben hem gaande weg steeds minder gaan dragen omdat de band bleef haren trekken.

De Timex is 8 jaar oud. Mocht ik van mijn moeder uitzoeken tijdens de grote reis naar NY (ze stond er op dat zij 'm kado zou doen). Had toen iets nodig voor tijdens mijn werk als beveiliger/portier dus ben gegaan voor cheap, licht, afleesbaar en een beetje onder de radar. Heb 'm op al mijn festivals en club nachten gedragen en gebruikt. De indiglo was daadwerkelijk super praktisch in de donkere uren in de club. De leipe shit die ik met dit ding om heb mee gemaakt maakt dat hij nooit meer weg gaat.

Zo alle drie naast elkaar vind ik het voor mezelf eigenlijk heel fascinerend om te zien wat voor een keuzes ik toen maakte zonder dat ik om horloges gaf. Als ik naar mijn huidige voorkeuren kijk liggen de ontwerp elementen die ik prefereer eigenlijk heel erg in de lijn van wat deze drie laten zien.

Bonus horloge:

10 jaar oud ofzo? Gekocht op Sziget festival (als bezoeker) omdat je er geld op kon zetten om je biertjes mee af te rekenen en het klokje handig was om te kijken of we al naar de grote tent moesten voor The Bloody Beet Roots. Heb m in totaal eigenlijk 2x anderhalve week gedragen (het jaar daarop zijn we weer gegaan). Het is eigenlijk een beetje een oud festivalbandje dat in een la slingert.

Misschien dat ze alle vier inmiddels ook wel contenders zouden kunnen zijn voor het “enige op het forum” topic?

6 likes

Op de middelbare school gekregen. 35+ jaar oud.

Mijn eerste horloge wat meer koste dan 500 gulden. 21 jaar geleden gekocht.

En nog 20+ horloges > drie jaar.

7 likes

Sinds 1992

7 likes

3 likes